Ana içeriğin başı

Dijital Bankacılık Şifreleri Hakkında Bilgilendirme

Dijital Bankacılık Şifreleri Hakkında Bilgilendirme

Dijital Bankacılık girişlerinizde kullandığınız Parolanız artık 6 haneli ve sadece rakamlardan oluşacak.

6 haneli ve sadece rakamlardan oluşacak Parolanızı belirleyerek bankacılık işlemlerinize kolayca devam edebilirsiniz.

Yeni Parola Aldıysanız;

Yeni Parola aldıysanız Mobil Bankacılık uygulamasına ilk girdiğinizde süreç ekli şekilde ilerleyecektir:

1.Adım: Kullanıcı Kodu ve Parola bilgileri girilir,
2.Adım: SMS ile gönderilen Tek Kullanımlık Şifre girilir,
3.Adım: Parola ilk defa alındığı için Parola’nın değiştirilmesi istenir,
4.Adım: Mobil Güvenli Anahtar Şifresi’nin Parola ile aynı şekilde belirlenmesi istenir.

Mobil Güvenli Anahtar

Parola Süreniz Dolduysa;

Parolanızın süresi dolduysa Mobil Bankacılık uygulamasına ilk girdiğinizde süreç ekli şekilde ilerleyecektir:

1.Adım: Kullanıcı Kodu ve Parola bilgileri girilir,
2.Adım: SMS ile gönderilen Tek Kullanımlık Şifre girilir,
3.Adım: Parola süresi dolduğu için Parola’nın değiştirilmesi istenir,
4.Adım: Mobil Güvenli Anahtar Şifresi’nin Parola ile aynı şekilde belirlenmesi istenir.

Mobil Güvenli Anahtar

6 Haneli Numerik Parola Sahibi İseniz;

Mobil Bankacılık uygulamasına ilk girdiğinizde süreç ekli şekilde ilerleyecektir:

1.Adım: Kullanıcı Kodu ve Parola bilgileri girilir,
2.Adım: SMS ile gönderilen Tek Kullanımlık Şifre girilir,
3.Adım: Parola ile aynı olacak şekilde Mobil Güvenli Anahtar Şifresi’nin belirlenmesi istenir.

Mobil Güvenli Anahtar

Mobil Güvenli Anahtar'ım Aktif

Dijital Bankacılık girişlerinizde kullandığınız Parolanız ve Mobil Güvenli Anahtar Şifreniz artık 6 haneli ve sadece rakamlardan oluşacak şekilde aynı olacaktır.

Mobil Güvenli Anahtar'ınız aktif ise, şifre üreterek ya da Anlık Bildirim ile giriş yaparak İnternet Bankacılığı ya da Mobil Bankacılık uygulamamızdan 6 haneli ve sadece rakamlardan oluşacak Parola değiştirme işlemini yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı'na ya da Mobil Bankacılık uygulamamıza giriş yapıp Parola bilginizi belirlenen kurallar dahilinde 6 haneli numerik olarak değiştirdiğinizde Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonunuz iptal olacak ve yeniden mobil uygulamadan aktivasyonu yapmanız gerekecektir.

Mobil Güvenli Anahtar İptali Hangi Durumlarda Gerçekleşir?

Mobil Güvenli Anahtar'ınız aktifse, yeni parola aldığınızda ya da Parola değişikliği yaptığınızda Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonunuz iptal olacaktır. HSBC Mobil Bankacılık uygulaması üzerinden aktivasyon sürecini yeniden başlatmanız gerekir.

Mobil Güvenli Anahtar'ınız Aktif – Farklı Kanaldan Yeni Parola Aldıysanız;

Mobil Güvenli Anahtar’ınız aktif iken herhangi bir kanaldan yeni Parola aldıysanız, mevcut aktivasyonunuz iptal olur ve Mobil Bankacılık uygulamasına ilk girdiğinizde yeniden aktivasyon yapmanız istenir;

1.Adım: Kullanıcı Kodu ve Parola bilgileri girilir,
2.Adım: SMS ile gönderilen Tek Kullanımlık Şifre’ girilir,
3.Adım: Yeni Parola alındığı için Parola’nın değiştirilmesi istenir,
4.Adım: Mobil Güvenli Anahtar Şifresi’nin Parola ile aynı şekilde belirlenmesi istenir.

Mobil Güvenli Anahtar

Mobil Güvenli Anahtar'ınız Aktifken Parola Değiştirme

Parolanızı değiştirmek istediğinizde süreç ekli şekilde ilerleyecektir:

1.Adım: Mobil Güvenli Anahtar şifresi ile giriş yapılır,
2.Adım: Profil > Güvenlik ve Şifre İşlemleri > Parola Değiştirme ekranından Parola belirlenir,
3.Adım: MGA Şifresi’nin Parola ile aynı olması için yönlendirme yapılır,
4.Adım: Mobil Güvenli Anahtar Şifresi’nin Parola ile aynı şekilde belirlenmesi istenir.

Mobil Güvenli Anahtar

MGA Aktif Cihazınızdan Şifre Üretip Farklı Bir Cihazdan Giriş Yaptığınızda Parola Süreci

Mobil Güvenli Anahtar'ı aktif olan cihazdan şifre üreterek başka bir mobil cihazdan giriş yaptığınızda süreç ekli şekilde ilerleyecektir:

1.Adım: Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu olan cihazdan şifre üretip farklı bir mobil cihazdan giriş yapılır,
2.Adım: Parola değişikliği yapılır,
3.Adım: Parola değişikliği sonrası mevcut Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu iptal olur.

Mobil Güvenli Anahtar

Anlık Bildirim ile Farklı Bir Cihazdan Giriş Yaptıysanız - Parola Süreci

Mobil Güvenli Anahtar'ı aktif olan cihazdan Anlık Bildirim ile başka bir mobil cihazdan giriş yaptığınızda süreç ekli şekilde ilerleyecektir:

1.Adım: Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu olan cihazdan şifre üretip farklı bir mobil cihazdan giriş yapılır,
2.Adım: Parola değişikliği yapılır,
3.Adım: Parola değişikliği sonrası mevcut Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu iptal olur.

Anlık Bildirim

Uygulamaya Giriş Sonrası Mobil Güvenli Anahtar Şifre Değişikliği

Mobil Bankacılık uygulamasına giriş yaparak Mobil Güvenli Anahtar Şifrenizi değiştirmek isterseniz süreç ekli şekilde ilerleyecektir:

1.Adım: Mobil uygulamaya giriş yapılır ve Mobil Güvenli Anahtar Şifre değiştirme işlemine girilir,
2.Adım: Parola değişikliği yapılır,
3.Adım: Mobil Güvenli Anahtar Şifresi'nin Parola ile aynı şekilde belirlenmesi istenir.

Anlık Bildirim

Güvenli Anahtar'ım Aktif

Güvenli Anahtar'ınız aktifse, cihazınız ile şifre üreterek ya da SMS Tek Kullanımlık Şifre ile giriş yaparak İnternet Bankacılığı ya da Mobil Bankacılık uygulamalarından Parola değiştirme işlemini yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı'na ya da Mobil Bankacılık uygulamamıza giriş yaptığınızda Parola bilginizi belirlenen kurallar dahilinde 6 haneli ve numerik olacak şekilde değiştirebilirsiniz.

Yeni Parola aldıysanız ya da Parolanızın süresi dolduysa Mobil Bankacılık uygulamasına ilk girdiğinizde süreç ekli şekilde ilerleyecektir:

1.Adım: Kullanıcı Kodu ve Parola bilgileri girilir,
2.Adım: Cihazdan üretilen ya da SMS ile gönderilen Tek Kullanımlık Şifre girilir,
3.Adım: Öncelikle Parola'nın değiştirilmesi istenir,
4.Adım: Mobil Bankacılık uygulamasından işlemlere devam edilir.

Güvenli Anahtar