Ana içeriğin başı

Mobil Güvenli Anahtar nedir?

Mobil Güvenli Anahtar, HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının bir fonksiyonu olan ve HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık girişlerinizde güvenliğinizi arttıran tek kullanımlık şifre üretme uygulamasıdır.

Mobil Güvenli Anahtar ücretli midir?

Hayır. Mobil Güvenli Anahtar, HSBC İnternet Bankacılığı ve HSBC Mobil Bankacılık kullanıcıları için ücretsizdir.

Mobil Güvenli Anahtar’ı nasıl edinebilirim?

Mobil Güvenli Anahtar, HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının bir fonksiyonudur. Mobil Bankacılık uygulamamızı, Android işletim sistemine sahip mobil cihazlarınız için Google Play’den, iOS işletim sistemine sahip mobil cihazlarınız için App Store uygulama mağazalarından ücretsiz olarak indirebilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar’ımı nasıl aktive edebilirim?

Mobil Güvenli Anahtar aktivasyon işlemi için, Mobil Bankacılık uygulamasını indirdikten sonra “Giriş” butonuna basmanız, internet bankacılığı ve mobil bankacılık kullanıcı kodu ve parolanız ile giriş yaptıktan sonra yönlendirmeleri takip etmeniz gerekmektedir. Güvenli Anahtar cihazı kullanmıyorsanız, Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu için size aktivasyon kodu gönderilecektir. Bu kodu mobil uygulamada girip Mobil Güvenli Anahtar şifresi belirlemenizle birlikte aktivasyon işleminiz tamamlanacaktır.

Mobil Güvenli Anahtar’ı hangi cihazlarda kullanabilirim?

Mobil Güvenli Anahtar, Android 4.0 ve üstü, iOS 8.0 ve üstü işletim sistemine sahip akıllı telefonlarda çalışmaktadır.

Güvenli Anahtar kullanıcısıyım, Mobil Güvenli Anahtar’ı kullanmak için ne yapmalıyım?

Güvenli Anahtar cihazınız ile Mobil Güvenli Anahtar’ı aynı anda kullanamazsınız. Mobil Bankacılık uygulamamıza Güvenli Anahtar ile giriş yaparak Mobil Güvenli Anahtar menüsünden aktivasyonu yapabilirsiniz. Uygulama sizi aktivasyon için yönlendirecektir.

Mobil Güvenli Anahtar sahibi olmak için HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı kullanıcısı olmak zorunlu mudur?

Hayır, Mobil Bankacılık uygulamamızı indirip, Anında Şifre ile İnternet ve Mobil Bankacılık şifresi alarak Mobil Güvenli Anahtar’ı aktive edebilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar’ı ATM ya da Telefon Bankacılığı’nda kullanabilir miyim?

Hayır, Mobil Güvenli Anahtar’ı sadece HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık girişleriniz için kullanabilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu sırasında Aktivasyon Kodu isteniyor. Nereden edinebilirim?

Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu için Aktivasyon Kodu’na ihtiyacınız olacaktır.

Aktivasyon Kodu bankamızda kayıtlı cep telefonu numaranıza SMS olarak iletilecektir.

Aktivasyon Kodu bana ulaşmadığında ne yapmalıyım?

Mobil Güvenli Anahtar aktivasyon ekranında bulunan “Yardım” menüsü ile tekrar gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar için belirlediğim şifreyi uygulama kabul etmiyor, ne yapmalıyım?

Mobil Güvenli Anahtar’ınız için belirleyeceğiniz şifrenizin aşağıdaki koşullara uygun olması gerekmektedir. Bu koşullar çerçevesinde bir şifre belirleyip işleminize devam edebilirsiniz. 

Şifreniz;

  • En az 6, en çok 9 karakterden oluşmalı,
  • Hem harf, hem rakam içermeli,
  • Kullanıcı kodu ve parolanız ile aynı olmamalı,
  • Türkçe karakter içermemeli, (Örn: ı, ş, ğ, ç, ö, I, Ş, Ğ, Ç vb.)
  • Aynı karakter iki defadan fazla tekrarlanmamalı, (Örn: aaa, bbb, 111)
  • Klavyenin art arda sıralanan 5 karakterini içermemeli (Örn: qwert, asdfg, 12345 vb.)
  • Şifrenin yarısından fazlası aynı karakteri içermemeli, (Örn: 1515151, a1a2a3a vb.)
  • Üç ya da daha fazla ardışık karakter içermemeli. (Örn: 123, abc vb.)

Mobil Güvenli Anahtar şifremi yanlış girsem dahi tek kullanımlık şifre üretiyor. Bu güvenli mi?

Bankamız güvenlik politikaları gereği Mobil Güvenli Anahtar şifreniz mobil cihazınız üzerinde saklanmamaktadır. Dolayısıyla, hatalı bir şifre girişi yapsanız dahi uygulama tek kullanımlık şifre üretecek ancak bu şifre geçersiz olacaktır. Üretilen bu geçersiz tek kullanımlık şifre ile internet bankacılığı ya da mobil bankacılığa giriş yapılması mümkün olmayacaktır.

Mobil Güvenli Anahtar ile ürettiğim tek kullanımlık şifreyi girmeme rağmen İnternet Bankacılığı’nda hata alıyorum, ne yapmalıyım?

Mobil Güvenli Anahtar şifrenizi doğru girdiğinizden emin olunuz.

Mobil Güvenli Anahtar şifremin doğruluğundan emin değilim / unuttum / değiştirmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Mobil Bankacılık girişinizde Mobil Güvenli Anahtar şifrenizin istendiği ekranda ya da Mobil Güvenli Anahtar butonuna tıkladıktan sonra görüntülenen ekranda “Yardım” butonuna basarak yeni şifre oluşturmak için yönlendirmeleri takip edebilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar kullanımında sorun yaşıyorum, ne yapmalıyım?

Eğer yaşadığınız soruna ait cevap bu sayfada yer almıyorsa destek almak için HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.