Ana içeriğin başı

Güvenli Anahtar nedir, ne işe yarar?

Güvenli Anahtar, HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı’na girişlerinizde güvenliğinizi arttıran tek kullanımlık şifre üretme cihazıdır. İnternet Bankacılığı kullanıcı kodu ve parolanızı girdikten sonra, sadece sizin belirleyeceğiniz PIN kodu ile açılabilen Güvenli Anahtarınızın ürettiği 6 haneli şifreyi girerek İnternet Bankacılığı'na giriş yapabilirsiniz.

Güvenli Anahtar ücretli midir?

Hayır. Güvenli Anahtar, HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı kullanıcıları için ücretsizdir.

Güvenli Anahtar sahibi olmak için HSBC müşterisi olmak zorunlu mudur?

Evet. Güvenli Anahtar, HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı kullanıcılarına özel bir üründür.

Güvenli Anahtar'ı ATM ya da Telefon Bankacılığı’nda da kullanabilir miyim?

Hayır, Güvenli Anahtarınız ile üreteceğiniz tek kullanımlık şifreler sadece İnternet Bankacılığı için geçerlidir.

Bireysel İnternet Bankacılığı için teslim aldığım Güvenli Anahtarımı, Şirket İnternet Bankacılığı için kullanabilir miyim?

Hayır, Şirket İnternet Bankacılığı'nda Güvenli Anahtar kullanımı için şubeniz ile görüşmeniz gerekmektedir.

Güvenli Anahtar kullanmaya başladığımda, SMS Tek Kullanımlık Şifre ya da Mobil İmza ile giriş yapmaya devam edebilecek miyim ?

Güvenli Anahtarınızı aktive ettiğinizde İnternet Bankacılığı giriş tercihiniz "Güvenli Anahtar" olarak güncellenecektir.

30 Haziran 2013’ten itibaren Mobil İmza ile giriş seçeneği İnternet Bankacılığı'ndan kaldırılmıştır. 

Güvenli Anahtarınızın yanınızda olmadığı durumlarda SMS Tek Kullanımlık Şifre ile İnternet Bankacılığı'na giriş yapabilirsiniz. Ancak bu durumda sadece sınırlı bir işlem setinden faydalanabilirsiniz. 

  • İnternet Bankacılığına Mobil Güvenli Anahtar / Güvenli Anahtar ve SMS Tek Kullanımlık Şifre ile giriş yaparak gerçekleştirebileceğiniz işlemler için tıklayınız.

Güvenli Anahtarımın ekranında anlamadığım bir bilgi var, ne ifade ediyor?

Güvenli Anahtarızın ekranında, cihazın o an için geçerli durumunu ifade eden farklı bilgiler yer alabilir. Lütfen, Güvenli Anahtar sayfasında yer alan kullanım kılavuzunu kontrol edin. Aradığınız bilgiyi bu sayfada bulamazsanız, HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'den destek alabilirsiniz.

Güvenli Anahtarıma bir PIN kodu oluşturmak istiyorum, ancak ekranda "not SAFE" bilgisi çıkıyor, ne yapmalıyım?

Güvenli Anahtarınız, girmiş olduğunuz yeni PIN’i tahmin edilebilir bulduğu için kabul etmiyor. 4-8 haneden oluşan ve ardışık ya da tekrarlayan rakamlar içermeyen bir PIN kodu belirlemeniz gerekiyor. (Örneğin; 1234 ya da 1111 gibi rakamlar kullanmamalısınız.)

Güvenli Anahtarım için oluşturduğum PIN kodunu hatalı girdim / unuttum, ne yapmam gerekiyor?

Lütfen, Güvenli Anahtar sayfasında yer alan kullanım kılavuzunu kontrol edin. Aradığınız bilgiyi bu sayfada bulamazsanız, HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'den destek alabilirsiniz.

Güvenli Anahtarımın pili bittiğinde ne yapmalıyım?

Güvenli Anahtarınızın pili bittiğinde size en yakın HSBC Bank Şubesi'ne teslim edebilirsiniz. Yeni Güvenli Anahtar talebinizi HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığıyla iletebilirsiniz.

Güvenli Anahtarımı kaybettim / çaldırdım, ne yapmalıyım?

Güvenli Anahtarınızın kaybolduğunu ya da çalındığını düşünüyorsanız, HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayarak kullanıma kapattırabilirsiniz.

Güvenli Anahtar için belirlediğim şifreyi değiştirmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Güvenli Anahtarınızı mevcut şifrenizi kullanarak açtıktan sonra, "HSBC" mesajı ekranda göründüğü sırada 8 tuşuna 2 saniye basılı tutunuz. Cihazınız yeni bir şifre belirlemenizi isteyecektir. En az 4, en fazla 8 haneden oluşan kendi belirleyeceğiniz yeni PIN kodunuzu girdikten sonra, kırmızı tuşa basınız. Yeni PIN kodunuzu onay için bir kez daha giriniz. İşlemi başarıyla tamamladığınızda ekranda "HSBC" ifadesi görünecektir.