Ana içeriğin başı

İnternet Bankacılığı

SMS Tek Kullanımlık Şifre nedir?

Tek Kullanımlık Şifre, İnternet Bankacılığı’na giriş için bankamızda kayıtlı cep telefonunuza SMS ile gönderilecek ve ilgili girişinizi teyit etmenizi sağlayacak şifredir.

HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan finansal ve bilgi güncelleme işlemleri, sadece Mobil Güvenli Anahtar veya Güvenli Anahtar ile giriş yapılarak gerçekleştirilebilmektedir.

SMS Tek Kullanımlık Şifre ile sadece sınırlı bir işlem setine erişilebilir.

İnternet Bankacılığı'na Mobil Güvenli Anahtar / Güvenli Anahtar ve SMS Tek Kullanımlık Şifre ile giriş yaparak gerçekleştirebileceğiniz işlemler için tıklayın.

Tek Kullanımlık Şifre nasıl kullanılır?

Tek Kulllanımlık Şifre'yi Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtarınız olmaması veya yanınızda bulunmaması durumunda kullanabilirsiniz. Ancak SMS Tek Kullanımlık şifre ile sadece sınırlı bir işlem setine erişilebilir. 

İnternet Bankacılığı'na Mobil Güvenli Anahtar / Güvenli Anahtar ve SMS Tek Kullanımlık Şifre ile giriş yaparak gerçekleştirebileceğiniz işlemler için tıklayın.

İşlem adımları aşağıdaki şekildedir: 

  • Aktif bir Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtarınızın olması, ancak cihazının yanınızda olmaması veya uygulamayı kullanamadığınız durumlarda Kullanıcı Kodu ve Paralonızı girdikten sonra “SMS Tek Kullanımlık Şifre ile Giriş” butonuna basarak bir sonraki adımda, ekrandaki kutucuğa cep telefonunuza gelen şifreyi girerek İnternet Bankacılığı'na girebilirsiniz.
  • Aktif bir Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtarınızın olmaması durumunda İnternet Bankacılığı girişinizde kullanıcı kodu ve parolanızı girdikten sonra Tek Kullanımlık Şifre bilgi ekranı ile karşılaşacaksınız. Ekrandaki ilgili alana cep telefonunuza gelen şifreyi girerek İnternet Bankacılığı'na giriş yapabilirisiniz.

Tek Kullanımlık Şifre ile hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

  • HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan finansal ve bilgi güncelleme işlemleri, sadece Mobil Güvenli Anahtar veya Güvenli Anahtar ile giriş yapılarak gerçekleştirilebilmektedir. SMS Tek Kullanımlık Şifre ile sadece sınırlı bir işlem setine erişilebilir.
  • İnternet Bankacılığı'na Mobil Güvenli Anahtar / Güvenli Anahtar ve SMS Tek Kullanımlık Şifre ile giriş yaparak gerçekleştirebileceğiniz işlemler için tıklayın.

Tek Kullanımlık Şifre için ücret ödeyecek miyim?

Tek Kullanımlık Şifre SMS'leri ücretsizdir.

Tek Kullanımlık Şifre’den bütün operatörlere ait hat sahipleri yararlanabilecek mi?

Tek Kullanımlık Şifre’den her operatöre ait hat sahibi faydalanabilecektir.

SMS Tek Kullanımlık Şifre olmadan İnternet Bankacılığı'na giriş yapabilir miyim?

Tek Kullanımlık Şifre kullanmadan İnternet Bankacılığı'na Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtar ile giriş yapabilirsiniz.

Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtar Kullanmanız durumunda İnternet Bankacılığı'nda yer alan tüm işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Tek Kullanımlık Şifrem cep telefonuma ulaşmadı, ne yapabilirim?

Cep telefonunuzda mesaj kutunuzun dolu olması hâlinde ya da yurt dışında iseniz cep telefonunuzun yurt dışı kullanıma kapalı olması hâlinde, uyarı SMS'leriniz ulaşmayabilir. Lütfen cep telefonunuzda mesaj kutunuzun dolu olup olmadığını kontrol ediniz ve yurt dışında iseniz, cep telefonunuzu yurt dışı kullanıma açtırmak için operatörünüzle görüşünüz.

Cep telefonum yok, İnternet Bankacılığı kullanamayacak mıyım?

Cep Telefonunuz olmaması durumunda Güvenli Anahtar uygulamamız ile İnternet Bankacılığı hizmetlerinden faydalanabilirsiniz. Güvenli Anahtar başvurunuzu 0850 211 0 111 aracılığı ile iletebilirsiniz.

Bu uygulamaya dahil olmak istemiyorum, ne yapabilirim?

Tek Kullanımlık Şifre kullanmadan İnternet Bankacılığı‘na Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtar ile giriş yapabilirsiniz.

Güvenli Anahtar için İnternet Bankacılığı'na giriş yaptıktan sonra Güvenlik Ayarları / Güvenli Anahtar İşlemleri menüsünden ya da HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığıyla başvurunuzu yapabilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar ise HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının içinde yer almaktadır. Uygulamayı IOS veya Android uyumlu akıllı telefonunuz için App Store ve Google Play’den indirebilirsiniz.

Bana gelen şifreyi yanlışlıkla sildim. Ne yapmalıyım?

Yeni bir Tek Kullanımlık Şifre edinmek için İnternet Bankacılığı giriş ekranına geri dönmeniz gerekmektedir.

İşlem yapmam için bana gönderilen şifreleri saklamam gerekir mi?

Cep telefonunuza gönderilecek şifreler sadece o anda kullandığınız oturum için geçerli olacaktır. Sonraki oturumlarda kullanılamayacağından saklamanıza gerek yoktur, kullandıktan sonra silebilirsiniz.

Bu uygulamaya dahil olmak için bilgisayarımda yapmam gereken bir ayar var mı?

Hayır, eğer Bireysel İnternet Bankacılığı kullanıyorsanız otomatikman SMS ile Tek Kullanımlık Şifre uygulamamıza dahil olacaksınız.

Cep telefonu numaram değiştiğinde ne yapmalıyım?

Cep telefonu numaranızın değişmesi durumunda bankamızda kayıtlı cep telefonu numaranızı da güncellemeniz gerekmektedir. Bu işlemi şubelerimizden gerçekleştirebilirsiniz.

Telefon Bankacılığı

Tek Kullanımlık Şifre nedir?

“Tek Kullanımlık Şifre”, Telefon Bankacılığı’na giriş yaptığınızda işlem tipine göre Telefon Bankacılığı şifresi, kredi kartı şifresi veya güvenlik soruları ile birlikte kullanılacak olup, bankamızda kayıtlı cep telefonunuza SMS ile gönderilen ve ilgili işleminizi teyit etmenizi sağlayacak şifredir.

İşlemlerimde sadece Tek Kullanımlık Şifre kullanabilir miyim?

“Tek Kullanımlık Şifre” Telefon Bankacılığı şifresi, kredi kartı şifresi veya güvenlik sorularının bir alternatifi değil; ek bir güvenlik uygulamasıdır.

Hangi işlemlerde Tek Kullanımlık Şifre gerekmektedir?

Finansal işlemler, risk içeren işlemler ve bilgi güncelleme işlemlerinde “Tek Kullanımlık Şifre” gerekmektedir.

Tek Kullanımlık Şifre nasıl kullanılır?

0850 211 0 111 HSBC Bank Telefon Bankacılığı'nı aradığınızda gerçekleştireceğiniz işlem tipine göre kredi kartı, HSBC Banka Kartı veya Telefon Bankacılığı şifresini tuşladıktan sonra belirli işlemlerde cep telefonunuza SMS ile “Tek Kullanımlık Şifre” gönderilecek ve gelen şifreyi Müşteri Hizmet Yetkilisi ile paylaşmanız durumunda işleminiz tamamlanabilecektir.

Tek Kullanımlık Şifre için ücret ödeyecek miyim?

“Tek Kullanımlık Şifre” SMS'leri ücretsizdir.

Tek Kullanımlık Şifre’den bütün operatörlere ait hat sahipleri yararlanabilecek mi?

HSBC Bank Telefon Bankacılığı'nı kullanan tüm müşterilerimiz ve tüm GSM operatörü kullanıcıları “Tek Kullanımlık Şifre” uygulaması dahilindedir.

Tek Kullanımlık Şifrem cep telefonuma ulaşmadı, ne yapabilirim?

Müşterilerimiz, iletişim bilgileri arasında kayıtlı cep telefonundan aramaları durumunda “Tek Kullanımlık Şifre” gönderimi yapılmamaktadır. Cep telefonunuzda mesaj kutunuzun dolu olması halinde “Tek Kullanımlık Şifre” SMS'iniz ulaşmayabilir. Lütfen cep telefonunuzun mesaj kutunuzun dolu olup olmadığını kontrol ediniz. “Tek Kullanımlık Şifre” tekrar gönderim seçeneği bulunmakla birlikte, şifrenizin ulaşmadığı bilgisini Müşteri Hizmet Yetkilisi ile paylaşmanız gerekmektedir.

Yurt dışında yaşıyorum, işlem yapmak istediğimde Tek Kullanımlık Şifre’yi yurt dışı hattıma gönderebilir misiniz?

Yurt dışı cep telefonlarına da kısa mesaj yolu ile “Tek Kullanımlık Şifre” gönderilebilmektedir. Bunun için müşterilerimizin iletişim bilgileri arasında yer alan "Yurtdışı Cep Telefonu" bilgisinin güncel olması ve “Tek Kullanımlık Şifre” gönderim tercihinin de yurt dışı olması gerekmektedir.Yurt dışında iseniz ve cep telefonunuz yurt dışı kullanıma kapalı ise “Tek Kullanımlık Şifre” SMS'leriniz ulaşmayabilir, bunun için cep telefonunuzu yurt dışı kullanıma açtırmak için operatörünüz ile görüşünüz.

Cep telefonum yok, Tek Kullanımlık Şifre’den nasıl yararlanacağım?

Cep telefonu olmayan müşterilerimiz HSBC Bank Telefon Bankacılığı'nda “Tek Kullanımlık Şifre” gerektiren işlemlerini gerçekleştiremeyeceklerdir. İşlemleriniz için sizlere HSBC Bank ATM'lerinden ve şubelerimizden hizmet vermekten memnuniyet duyacağız.

Bu uygulamaya dahil olmak istemiyorum, ne yapabilirim?

HSBC Bank Telefon Bankacılığı'nı kullanan tüm müşterilerimiz uygulama dahilindedir. İletişim bilgileriniz arasında kayıtlı cep telefonunuzdan aramanız durumunda “Tek Kullanımlık Şifre” gönderimi yapılmamaktadır.

Neden böyle bir uygulama yapıyorsunuz? Bana sağlayacağı avantajı nedir?

Bu uygulamanın temel amacı HSBC Bank Telefon Bankacılığı’ndan gerçekleştireceğiniz finansal risk oluşturabilecek işlemlerin güvenliğini artırmaktır.

Bana gelen Tek Kullanımlık Şifre’yi yanlışlıkla sildim. Ne yapmalıyım?

“Tek Kullanımlık Şifre” tekrar gönderimi için Müşteri Hizmet Yetkilisi'ne bilgi verebilirsiniz.

Aynı görüşme sırasında kaç farklı Tek Kullanımlık Şifre talep edebilirim?

İşleminiz için size gönderilecek olan “Tek Kullanımlık Şifre” aynı görüşme içerisinde tekrar girilmesine ihtiyaç duyulmadan işlem yapmanız için yeterlidir. Şifrenin size ulaşmama durumunda 2 kez “Tek Kullanımlık Şifre” yeniden gönderim hakkı sunulmaktadır.

Tek Kullanımlık Şifre kullanım hakkı hangi durumlarda geçerliliğini yitirir?

Görüşme tamamlanıp telefonu kapattığınız zaman veya yeniden gönderim talebinde bulunup, yeni şifreniz gönderildiği zaman ilk gönderilen şifre geçerliliğini yitirmektedir.

İşlem yapmak için bana gönderilen Tek Kullanımlık Şifreleri saklamam gerekir mi?

Cep telefonunuza gönderilen şifreler sadece o anda gerçekleştireceğiniz işlemler için geçerli olacaktır. HSBC Bank Telefon Bankacılığı'nı aradığınızda aynı görüşme içinde “Tek Kullanımlık Şifre” gerektiren birden fazla işlem gerçekleştirecek olsanız bile her işlem için ayrı ayrı şifre gönderilmeyecek olup, gönderilen bir şifre ile işlemlerinizi tamamlayabileceksiniz. Telefon Bankacılığı'nı ilerleyen zamanlarda aradığınızda daha önceki aramanızda size gönderilen şifre kullanılamayacağı için saklamanıza gerek yoktur. Cep telefonunuza SMS ile gönderilen şifreyi Müşteri Hizmet Yetkilisi ile paylaştıktan sonra silebilirsiniz.

Bu uygulamaya dahil olmak için telefonumda yapmam gereken bir ayar var mı?

Yurt dışında iseniz ve cep telefonunuz yurt dışı kullanımına kapalı ise “Tek Kullanımlık Şifre” SMS'leriniz ulaşmayabilir. Bunun için cep telefonunuzu yurt dışı kullanımına açtırmak için operatörünüzle görüşünüz. Bunun dışında telefon ayarları ile ilgili yapmanız gereken herhangi bir işlem bulunmamaktadır.

Cep telefonu numaram değiştiğinde ne yapmalıyım?

Cep telefonu numaranızın değişmesi durumunda, bankamızda kayıtlı cep telefonu numaranızı da güncellemeniz gerekmektedir. 

Bu işlemi; iki farklı şekilde gerçekleştirebilirsiniz:

  • HSBC Banka Kartı veya Kredi Kartı ve şifreniz var ise, HSBC ATM’lerinden GSM numaranızı güncelleyebilirsiniz.
  • GSM numaranızı HSBC Bank şubelerinden güncelleyebilirsiniz.
  • GSM numaranızı Bireysel İnternet Bankacılığı üzerinden güncelleyebilirsiniz.