Ana içeriğin başı

Dijital Bankacılık

 


HSBC Türkiye olarak yürüttüğümüz teknolojik dönüşüm çalışmalarımız kapsamında Şirket İnternet Bankacılığını bankacılık işlemlerinizi kolaylıkla yapabileceğiniz şekilde yeniledik. Yenilenmiş ön yüzü ve işlem seti ile yeni Şirket İnternet Bankacılığı uygulamamız ile hizmetinizdeyiz.

Şirket İnternet Bankacılığı'nda Yenilikler

Self Servis

Şifre veya Güvenli Anahtar şifresinin unutulması veya kilitlenmesi durumunda kullanıcılar İnternet Bankacılığı üzerinden şifrelerini kolayca yeniden oluşturabilecek.

Başvuru Yeni Şifre Süreci

Yeni başvuru sonrasında İnternet Bankacılığı kullanıcılarına ilk şifreleri SMS ile iletilecektir.

Hesap Bilgileri ve Hareketleri

Hesap bilgisi ve hesap hareketi izlemelerinde daha detaylı ve efektif bilgi sunulacak, işlem tipi bazında sorgulama yapılmasına imkan tanınacaktır. Örnek: EFT ve vergi ödemeleri.

İnternet Bankacılığı kullanıcıları hesap hareketlerini MT940/942 gibi farklı formatlarda oluşturabilecek.

E-dekont

Zengin ve çoklu dekont seçimi yapılarak e-dekont içeriğinin çıktısı tek seferde alınabilecektir.

Detaylı Onay Yapısı

İşlemler için farklı tutar kırılımında onay seviyeleri belirlenebilecektir. Örnek: AAB 250k TRY, AA 100k TRY , AB 50k TRY, BB 20k TRY.

Hesap Bazlı Onay Yapısı

Dosya veya tekli işlemlerdeki kaynak hesap yetkisine bağlı olarak işlemler onaylanabilecek ve işlem detayları görüntülenebilecek.

Şirket İnternet Bankacılığı'nda Değişiklikler

Artık Hizmet Sunamayacağımız Fonksiyonlar

  • Ticari Debit Kart fonksiyonları
  • Üye işyeri raporları
  • Dosya ile gönderilen işlemlerde kullandığımız Kısıtlı Alıcı fonksiyonu
  • Toplu gümrük vergisi ödemesinin Excel dosya yüklemesi ile yapılması
  • Mevcutta aldığımız bazı ekstreler. Örnek: Stopaj Ekstresi
  • Kullanıcı bazlı Hesap Adı tanımlama hizmeti
  • Mobil imza ve Mobil imza ile dosya onaylama
  • Toplu dosyalarda kullandığımız HASH algoritması
  • Debit Kart ile ATM'den yapılacak işlem ve limitler İnternet Bankacılığından belirlenemeyecektir.
  • Çek deposu görüntüleme imkanı olmayacak ve belirli bir tarihe ilişkin çek bilgisi verilemeyecektir.
  • Çek ekranlarındaki bilgiler indirilemeyecek ve çıktısı alınamayacaktır.
  • İleri valör ve tarihli SWIFT ve Türk Lirası SWIFT işlemleri İnternet Bankacılığı üzerinden yapılamayacaktır.
  • SGK ödemeleri için İnternet Bankacılığı üzerinden otomatik ödeme talimatı verilemeyecektir.
  • Kurumsal kart fonksiyon ve yönetimi
  • Kullanıcılar üzerindeki tanımlı alıcılar tüm kullanıcılar için ortak olarak görüntülenebilir olacak.

Kullanıcı İşlem Onay Limiti

Yeni İnternet Bankacılığı ile limitler onay aşaması değil giriş aşamasında kullanıcı üzerinde yer alacaktır.

Farklı Desenlerde TRY Toplu Dosya Yükleme

İnternet Bankacılığı üzerinden sadece bir tek desende dosya yüklemesi yapılabilecek ve bu deseni kullanmayan müşteriler sFTP kanalı ile farklı desendeki TRY dosyalarını gönderebilecektir.

Talimat Bazında TRY Toplu Dosya Yükleme

TRY toplu dosya onay işlemlerinde onay yetkisine sahip kullanıcılar TRY toplu dosyalarına talimat bazında onay veremeyecektir.

HSBC Türkiye olarak yürüttüğümüz teknolojik dönüşüm çalışmalarımız kapsamında Mobil Bankacılık uygulamamızı bankacılık işlemlerinizi kolaylıkla yapabileceğiniz şekilde yeniledik. Yenilenmiş ön yüzü ve işlem seti ile yeni Mobil Bankacılık uygulamamız ile hizmetinizdeyiz. 

Mobil Bankacılık'ta Yenilikler

Mobil Bankacılık'taki Yeni Fonksiyonlar

  • Kurumsal Kartlar
    • Kart Bilgileri
    • Ekstreler
    • Dönem içi Hareketler
    • Taksitlendirme İşlemleri
    • Provizyon Detayları
  • Fon Alış & Satış
  • Döviz Alış & Satış ve Arbitraj
  • Fatura ve Vergi Ödemeleri
    • Cep Telefonu
    • İnternet/Telefon
    • Doğalgaz
    • Elektrik
    • Su
    • Motorlu Taşıtlar Vergisi
  • Arbitraj (Çapraz Kur Alış & Satış)
  • Vadeli Mevduat Açılış & Kapanış

Self Servis

Şifre veya Güvenli Anahtar şifresinin unutulması veya kilitlenmesi durumunda kullanıcılar Mobil İnternet Bankacılığı üzerinden şifrelerini kolayca yeniden oluşturabilecek.

Sizler için oluşturduğumuz soru cevap şeklindeki kılavuzumuz kullanımız için gerekli bilgileri içermektedir.

1. Şirket İnternet Bankacılığına nasıl giriş yapacağım?

Mevcutta kullanmakta olduğunuz Kullanıcı Kodunuzu, Kullanıcı Adı sahasına giriniz.

Kullanıcı adınız büyük/küçük harfe duyarlı hale gelmiştir. Giriş yaparken lütfen buna dikkat edin.

Mevcutta kullanmakta olduğunuz şifrenizi, E-Parola sahasına giriniz.

Şifreniz büyük/küçük harfe duyarlıdır. Giriş yaparken lütfen dikkat edin.


Sonraki ekranda daha önce olduğu gibi Güvenli Anahtarınız ile oluşturacağınız şifrenizi girmeniz istenecektir.

2. Şirket İnternet Bankacılığında tanımlı olan hesap yetkilerim ne olacak?

Şirket İnternet Bankacılığına tanımlı olan hesap ve kart yetkileriniz aynen geçerli olacaktır. Herhangi bir yetkilendirme ihtiyacınız bulunmayacaktır.

3. Şirket İnternet Bankacılığına tanımlı olan işlem yetkilerim ne olacak?

Şirket İnternet Bankacılığına tanımlı olan işlem yetkileriniz aynen geçerli olacaktır. Herhangi bir yetkilendirme ihtiyacınız bulunmayacaktır.

4. Daha önceden tanımladığım tanımlı alıcılarım ne olacak?

Şirket İnternet Bankacılığına tanımlı olan alıcılarınız belirlemiş olduğunuz kısa ad/rumuzlar ile geçerli olacaktır. Eskiden olduğu gibi kullanmaya devam edebilirsiniz. Bir yenilik olarak sizin ve varsa firmanızın diğer kullanıcılarının tanımlamış olduğu alıcılar da tüm kullanıcılar tarafından görüntülenip kullanılabilir olacaktır.

5. Alıcı kısıtlaması yapılmış olan ve sadece belirli alıcılara işlem yapan kullanıcılar ne olacak?

Sizin ve varsa firmanızın diğer kullanıcıları için sadece belirli alıcılara işlem yapmak üzere kısıtlanmış olduğu durumlarda tanımlar ve kısıtlar aynen geçerli olacak, kullanıcılar yine sadece kendileri için belirlenmiş olan işlemleri gerçekleştirebilecektir.

6. Hesaplarım için tanımlı olan kısa isimler/rumuz'lar ne olacak?

Hesaplarınız için daha önceden tanımlamış olduğunuz rumuzlar geçerli olacaktır. Ancak yeni sistemde diğer kullanıcılar ile kısa isim/rumuzları ortak kullanacağınız için firmanızın bir başka kullanıcısının tanımlamış olduğu kısa isim görünüyor olabilir. Bir değişiklik yaptığınız zaman diğer kullanıcılar tarafından bu değişikliğin fark edileceğini göz önünde bulundurmanızı rica ederiz.

7. Firmamızda Süper kullanıcımız vardı bundan sonraki süreçte yetki ve limit tanımlarımızda değişiklikleri nasıl gerçekleştireceğiz?

Yeni yapıya geçmemiz ile birlikte Süper kullanıcı olarak tanımlı bulunan kullanıcılarınız diğer kullanıcılar ile aynı yetkiye sahip olacak. Gerek işlem, gerekse hesap ve limit hususlarındaki değişiklikler için müşteri hizmet yetkilileriniz ile irtibata geçmeniz gerekecektir.

8. E-parolamı unuttum/kilitledim ne yapmalıyım?

E-parolanızı hatırlamıyorsanız veya kilitlediyseniz self servis hizmetler olarak devreye aldığımız yeni uygulamamız ile yeni bir e-parola edinebilir veya kilit kaldırma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Bunun için Şifremi Unuttum linkini tıkladıktan sonra sizden istenen bilgilerin girişini yapınız. Sizden istenen bilgilerin girişinden sonra e-parolanız sistemimizde kayıtlı GSM Numaranıza yeniden gönderilecektir.


9. Güvenli Anahtarımı kilitledim ne yapmalıyım?

Güvenli Anahtarınızın şifresini hatırlamıyorsanız ve güvenli anahtarınızı 3 denemeden sonra kilitlediyseniz; Self Servis hizmetler olarak devreye aldığımız yeni uygulamamız ile güvenli anahtarınızın kilidini açabilir ve yeni bir şifre tanımlayabilirsiniz.

Sırasıyla;

A - Güvenli Anahtar Kilit Açma linkini tıklayın,

B - Sizden istenen bilgilerin girişini yapın,

C - Cihazınızda görüntülenmekte olan Lock Pin kodunu ekrana girin,

D - Sistemimizde kayıtlı GSM numaranıza ileteceğimiz 6 haneli numarayı Güvenli Anahtarınıza girin,

E - Güvenli Anahtarınız yeni bir şifre oluşturmanızı ve bu şifreyi yeniden girmenizi isteyecektir.


10. Şirket İnternet Bankacılığından hangi işlemleri yapabiliriz?

EFT, havale ve SWIFT işlemlerinizden vergi, gümrük vergisi, SSK ve talimatlı/online fatura ödemelerinize, dosya ile gönderebileceğiniz toplu talimat işlemlerinden, döviz ve yatırım işlemlerine kadar her türlü işlemlerinizi yapabilir, çek/senet bilgilerinizi online takip edebilirsiniz. Şirket İnternet Bankacılığı aracılığı ile yapabileceğiniz işlemlerin tam listesini görebilmek için lütfen tıklayınız.

11. Firma hesaplarını İnternet Bankacılığına veya kullanıcılara kapatabilir miyiz?

İsterseniz firmanızın İnternet Bankacılığına tanımlanması sırasında veya sonrasında firma hesaplarınızı, İnternet Bankacılığı kullanımına kapatabilir ve farklı opsiyonlar ile kullanıma açabilirsiniz.

Firma hesaplarınızın internet kullanımı için dört farklı opsiyon bulunmaktadır:

  • İnternet Bankacılığına Kapama: İstediğiniz firma hesaplarınızı, İnternet Bankacılığına kapatarak İnternet Bankacılığından kesinlikle izlenemeyecek şekilde tanımlatabilirsiniz.
  • İnternet Bankacılığından Sadece Bakiye İzleme Yapmak Üzere Tanımlama: Belirlediğiniz firma hesapları İnternet Bankacılığına açılarak, finansal işlemlere kapatılabilir. Bu tanımlama ile bu firma hesapları ile ilgili sadece bakiye bilgilerine ulaşılabilecek ve bu tanım içeren hesapların hareketleri izlenemeyecektir.
  • İnternet Bankacılığından Bakiye ve Hesap Hareketlerini İzleme Yapmak Üzere Tanımlama: Belirlediğiniz firma hesapları İnternet Bankacılığına açılarak, finansal işlemlere kapatılabilir. Bu tanımlama ile bu firma hesaplarından bakiye izleme işlemine ek olarak, hesap bilgileri/hareketlerine erişilebilir, İnternet Bankacılığı ve şubeden yapılan işlemlerin tüm hareketleri izlenebilir.
  • İnternet Bankacılığından Tüm İşlemleri Yapmak Üzere Tanımlama: Dilerseniz istediğiniz hesapları, finansal olan ve olmayan tüm işlemleri yapmak üzere İnternet Bankacılığına açabilirsiniz.

Gerekli tanımlamalar için müşteri hizmet yetkilileriniz ile irtibata geçiniz.

Şirket İnternet Bankacılığı'nda geçerli işlemlerin listesine ulaşmak için tıklayınız.