Ana içeriğin başı

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı nedir?

Bireysel İnternet Bankacılığı, İnternet aracılığı ile HSBC Bank'ta bulunan hesaplarınıza güvenli bir ortamda ulaşmanızı sağlamaktadır. Bireysel İnternet Bankacılığı'nı günün 24 saati kullanmanız mümkündür. HSBC İnternet Bankacılığı'na sabit bir mekana bağlı kalmaksızın, İnternet bağlantısı olan ve gerekli yazılıma (software) sahip bir bilgisayarı kullanarak her yerden ulaşabilirsiniz. Şubelerden yapabileceğiniz birçok işlemi üstelik daha da avantajlı bir şekilde, HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan gerçekleştirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na hangi adreslerden ulaşabilirim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na http://www.hsbc.com.tr adresinden Bireysel İnternet Bankacılığı girişini tıklayarak ulaşabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan işlem yapmanın bana sağlayacağı avantajlar nelerdir?

  • Yapmak istediğiniz işlemler için banka şubesine gitmenize gerek yoktur, dolayısıyla zaman tasarrufu sağlarsınız.
  • 365 gün, 24 saat açıktır.
  • Sabit bir mekana bağlı kalmaksızın dünyanın her yerinden ulaşarak faydalanabilirsiniz.
  • HSBC İnternet Bankacılığı sayesinde işlemlerinizi kolayca anında gerçekleştirebilir, yaptığınız işlemlerin detaylarını izleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan nasıl yararlanabilirim?

  • HSBC Advantage Kredi Kartınız ya da HSBC Banka Kartınız varsa Anında Şifre'yi tıklayarak HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı şifrenizi hemen alabilirsiniz.
  • Kullanıcı kodunuzu ve şifrenizi, HSBC Bank Bireysel Bankacılık şubelerimizden alabilirsiniz. HSBC Banka Kartınız veya Kredi Kartınız ile HSBC ATM'lerinden oluşturabilirsiniz.
  • HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayıp Telefon Bankacılığı şifrenizi girdikten sonra sırasıyla 4 ve 4'ü tuşlayarak ya da Telefon Bankacılığı şifreniz yoksa Müşteri Hizmet Yetkilisi'ne bağlanarak şifrenizi oluşturabilirsiniz.
  • HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan finansal ve bilgi güncelleme işlemlerinizi, sadece Mobil Güvenli Anahtar veya Güvenli Anahtar ile giriş yaparak gerçekleştirebilir, SMS Tek Kullanımlık Şifre ile sınırlı bir işlem setine erişebilirsiniz.
  • Güvenli Anahtar için İnternet Bankacılığı'na giriş yaptıktan sonra Güvenlik Ayarları / Güvenli Anahtar İşlemleri menüsünden ya da HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığıyla başvurunuzu yapabilirsiniz.
  • Mobil Güvenli Anahtar ise HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının içinde yer almaktadır. Uygulamayı IOS veya Android uyumlu akıllı telefonunuz için App Store ve Google Play’den indirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı şifremi aldım. Şimdi ne yapmalıyım?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı şifrenizi; Telefon Bankacılığı'ndan sesli yanıt sistemi veya müşteri hizmet yetkilisi aracılığı, şubelerimizden veya ATM'lerimizden aldıysanız HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na hemen giriş yapabilirsiniz, şifreniz kullanılabilir durumdadır. Bireysel İnternet Bankacılığı'na bu şifre ile ilk girişinizden sonra şifreniz geçersiz hale gelecektir ve Bireysel İnternet Bankacılığı'na bundan sonraki girişlerinizi Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtarınızdan oluşturacağınız tek kullanımlık şifre ile veya bankamızda kayıtlı olan cep telefonunuza gönderilecek olan Tek Kullanımlık Şifre'yi girmeniz istenecektir. 

HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan finansal ve bilgi güncelleme işlemleri, sadece Mobil Güvenli Anahtar veya Güvenli Anahtar ile giriş yapılarak gerçekleştirilebilmektedir. 

Kullanıcı kodu ve parolanın ardından Mobil Güvenli Anahtar veya Güvenli Anahtar'ın üreteceği 6 haneli Tek Kullanımlık Şifre ile giriş yapıldıktan sonra İnternet Bankacılığı'nda yer alan tüm işlemler gerçekleştirilebilecektir. 

SMS Tek Kullanımlık Şifre ile İnternet Bankacılığı'na giriş yapılması durumunda finansal ve bilgi güncelleme işlemleri yapılamamamaktadır. 

Güvenli Anahtar için İnternet Bankacılığı'na giriş yaptıktan sonra Güvenlik Ayarları / Güvenli Anahtar İşlemleri menüsünden ya da HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığıyla başvurunuzu yapabilirsiniz. 

Mobil Güvenli Anahtar ise HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının içinde yer almaktadır. Uygulamayı IOS veya Android uyumlu akıllı telefonunuz için App Store ve Google Play’den indirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı şifremi unutur veya kaybedersem ne yapmalıyım?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı şifrenizi unuttuğunuz veya kaybettiğiniz durumlarda, HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayarak sesli yanıt sisteminden yeni şifre belirleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nı yurt içi ya da yurt dışında, İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden kullanabilir miyim?

İnternet global bir network olduğu için, ülke sınırlarına bağlı kalmaksızın İnternet bağlantısı olan ve içinde gerekli yazılım bulunan herhangi bir bilgisayarı kullanarak HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan hesabınız ile ilgili işlem yapmanız mümkündür.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım işlemler anında gerçekleşir mi?

Elbette. HSBC İnternet Bankacılığı'ndan yaptığınız kredi kartı borç ödemesi dışındaki işlemler, işlemi yaptığınız anda hesabınıza yansıtılmaktadır. Sadece kredi kartı borç ödemesi işlemi 1 gün sonra gerçekleşir. Hafta içi saat 17:00'dan sonra ve hafta sonu yapılan EFT'ler ise ertesi iş günü işlem görür.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı ile ilgili bilgiyi nereden alabilirim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı ile ilgili her türlü bilgiyi, HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'den ve http://www.hsbc.com.tr adresinden alabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım işlemler için herhangi bir ücret ödemem gerekiyor mu?

İşlem ücretleri hakkında ayrıntılı bilgi için lütfen tıklayın.

İşlemler

Giriş

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na giriş yaparken kullanıcı kodum ve şifrem otomatik olarak ekrana geliyor. Bir başkası benim iznim olmadan şifremi kullanabilecek mi?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na giriş yaparken kullanıcı kodunuz ve şifreniz otomatik olarak ekrana geliyorsa, yani giriş ekranında kullanıcı kodunuzun daha ilk harfini girerken kullanıcı kodunuz size seçenek olarak sunuluyorsa ve kullanıcı kodunuzu girdiğinizde şifreniz otomatik olarak şifre alanına geliyorsa; güvenliğiniz açısından tarayıcınızda aşağıda belirtilen ayarları yapmanız gerekmektedir.

  • Internet Explorer'da Tools (Araçlar) menüsünü açınız.
  • Tools (Araçlar) menüsündeki Internet Options'ı (İnternet Seçenekleri) seçiniz.
  • Internet Options (İnternet Seçenekleri) sayfasında Content'i (İçerik) seçiniz.
  • Content (İçerik) sayfasında Personal Information (Kişisel Bilgiler) başlığı altındaki AutoComplete'e (Otomatik Tamamlama) tıklayınız.
  • AutoComplete Settings (Otomatik Tamamlama Ayarları) sayfası açılacaktır.
  • Açılan sayfada otomatik tamamlama ayarlarını ne için kullanmak istediğinizi soran Use AutoComplete For (Otomatik Tamamlamayı…İçin Kullan) başlığını göreceksiniz.
  • Burada User Names And Passwords On Forms (Formlardaki Kullanıcı Adı ve Şifreler İçin Kullan) ve Prompt Me To Save Passwords (Şifreleri Kaydetmek İçin Beni Uyar) seçili olmamalıdır. Seçili ise bu özellik kaldırılmalıdır.
  • Ayrıca daha önceden kaydedilmiş olanları silmek için, yine AutoComplete Settings (Otomatik Tamamlama Ayarları) sayfasındaki Clear AutoComplete History (Otomatik Tamamlama Tarihçesini Temizle) başlığı altındaki Clear Forms (Formları Temizle) ve Clear Passwords (Şifreleri Temizle) butonlarını kullanabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nı kullanmadığınız bir anda, bir başkasının gelip hiçbir arama yapmadan sadece tarayıcı ayarlarınız sayesinde kullanıcı kodunuza ve şifrenize, dolayısıyla hesaplarınıza ulaşmasını engellemek için lütfen tarayıcı ayarlarınızı kontrol ediniz.

Para Transferleri

EFT

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan başka bir bankaya para transferi yapabilir miyim?

HSBC Bank dışındaki herhangi bir bankaya yapacağınız transferler için Para Transferleri Menüsü'ndeki "EFT" işlemlerini seçmeniz gerekmektedir. Başka bir bankadaki bir hesaba transfer yapmak istiyorsanız "Hesaba EFT" işlemini, başka bir bankanın kredi kartına transfer yapmak istiyorsanız "Kredi Kartına EFT" işlemini, başka bir bankanın herhangi bir şubesine hesap numarası belirtmeden para transferi yapmak istiyorsanız "İsme EFT" işlemini seçebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan ileri bir tarihteki ödemem için EFT talimatı verebilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden ilgili EFT işlem türünü seçtikten sonra gelen ilk ekranda yer alan "İşlem Tarihi" alanına EFT'nizin gerçekleşmesini istediğiniz tarihi girmeniz gerekmektedir. EFT'niz belirlediğiniz tarihte hesabınızda bakiye bulunması durumunda gerçekleşecektir.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım bir EFT'yi iptal edebilir miyim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığınız bir EFT'yi "Genel Müdürlük Onayı"ndan önce iptal edebilirsiniz. Ayrıca ileri tarihli bir EFT'yi de aynı şekilde ödeme tarihindeki "Genel Müdürlük Onayı"na kadar iptal etme imkânına sahipsiniz. EFT İptali için, Para Transferleri Menüsü'ndeki "EFT İptal" işlemini seçmeniz gerekmektedir. EFT işlemini gerçekleştirdiğinizde "Sonuç" ekranında size verilen sorgulama numarası ile ya da tarih aralığına göre sorgulama yaparak, iptal etmek istediğiniz EFT'nizin bilgilerine ulaşabilir ve iptal işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan EFT yapmak istediğim hesapları tanımlayarak, hesap numarası yazmadan sadece tanımladığım hesabı seçerek EFT yapabilir miyim?

Öncelikle "Tanımlı İşlemler" ve “Yeni Kayıt” menüsünden EFT alıcısı tanımlamanız gerekmektedir. Tanımladığınız hesaba EFT yapacağınız zaman, sadece EFT yapacağınız hesabınızı, EFT göndereceğiniz tanımlı alıcıyı seçmeniz ve transfer tutarını girmeniz yeterli olacaktır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım EFT için dekont alabilir miyim?

EFT işlemlerinizin gerçekleştiğine dair bilgi verilen "Sonuç" ekranlarında E-Dekont butonunu göreceksiniz. E-Dekont'a tıklayarak yaptığınız EFT'ye ait dekontu e-posta adresinize gönderebilir, aynı zamanda yazıcıdan çıktı olarak alabilirsiniz.

Ek olarak sonuç ekranında “Alıcıya SMS Gönder” ve “Alıcıya E-posta Gönder” seçeneklerini de kullanabilirsiniz.

Havale

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kendi hesaplarım arasında veya başka bir hesaba havale yapabilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden “Havale” ya da "Hesaplarım Arasında" menüsünü seçerek, kendi hesaplarınız arasında veya başka bir kişinin hesabına havale işlemi yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan bankanızın herhangi bir şubesine hesap numarası belirtmeden havale yapabilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden "İsme Havale"yi seçtikten sonra; istediğiniz herhangi bir şubemize, havalenin ödenmesini istediğiniz kişilerin bilgilerini girerek ve havale tutarını belirterek havale yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan havale yapmak istediğim hesapları tanımlayarak, hesap numarası yazmadan sadece tanımladığım hesabı seçerek havale yapabilir miyim?

Öncelikle Para Transferleri Menüsü'nde "Alıcı Tanımlama"dan havale alıcısını tanımlamanız gerekmektedir. Tanımladığınız hesaba havale yapacağınız zaman, sadece havale yapacağınız hesabınızı, havale göndereceğiniz tanımlı alıcıyı ve havale tutarını girmeniz yeterli olacaktır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan ileri bir tarihteki bir ödemem için havale talimatı verebilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden önce havale türünü seçmeniz gerekmektedir. İlgili havale ekranında ilk adım olarak çıkacak "İşlem Tarihi" alanına havalenin gerçekleşmesini istediğiniz tarihi girmeniz durumunda, havaleniz verdiğiniz talimat üzerine, o tarihte gerçekleşecektir.

Yatırım hesabına veya yatırım hesabı üzerinden ileri tarihli talimat veremezsiniz.

Önemli Not: İşlemin gerçekleşme tarihinde hesabınızda yeterli bakiye bulunmalıdır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'yla yapılan havale işlemlerinde HSBC Yatırım Hesabı'nı ne şekilde kullanabilirim?

Para Transferleri Menüsü'nden “Havale” ve "Hesaplarım Arasında" işlemlerini seçerek Yatırım Hesabı ile ilgili havale işlemlerinizi yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım bir havalenin dekontunu alabilir miyim?

Havale işleminizin gerçekleştiğine dair bilgi verilen "Sonuç" ekranlarında E-Dekont butonunu göreceksiniz. E-Dekont'a tıklayarak yaptığınız havaleye ait dekontu e-posta adresinize gönderebilir, aynı zamanda yazıcıdan çıktı olarak alabilirsiniz.

Döviz Havalesi [SWIFT]

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yurt dışına veya başka bir bankaya döviz gönderebilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden "Döviz Transferi (SWIFT)" işlemini seçerek, yurt dışına veya başka bir bankaya döviz gönderebilirsiniz. Burada havale işlemi için kullanacağınız döviz hesabınızı ve havaleyi göndereceğiniz bankanın swift kodunu belirtmelisiniz. Bilmiyorsanız havaleyi göndereceğiniz bankanın bulunduğu ülkeyi seçmeniz, bankanın bulunduğu ili ve bankanın adını belirtmeniz gerekmektedir. Bu bilgilerin seçiminden sonra, alıcının hesap numarasını, adını soyadını, adresini, işlem tutarını, işlem açıklamasını ve telefon numaranızı girerek döviz havalesini gerçekleştirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım Döviz Havalesi ne kadar zamanda ilgili bankaya ulaşır?

Gün içerisinde saat 16:00'a kadar Euro, Dolar ve Sterlin ile yapılan döviz transferleri aynı gün içerisinde, 16.00 sonrası Euro, Dolar ve Sterlin ile yapılan döviz transferleri ise bir sonraki iş günü gerçekleşmektedir. 

Diğer döviz cinsleri için; gün içerisinde saat 16:00'a kadar yapılan döviz transferleri 2 iş günü, saat 16.00'dan sonra yapılan transferler 3 iş günü sonrasında gerçekleşmektedir.

Alıcı Tanımlama

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan EFT ve Havale işlemlerini daha hızlı gerçekleştirebilmek için alıcıları nasıl tanımlayabilirim?

"Para Transferi" menüsünden, “Tanımlı İşlemler” / “Yeni Kayıt” ile kişinin tanımlanacağı transfer türüne göre işlem seçilerek tanımlama yapılabilir.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan tanımladığım alıcının / alıcıların tanımlarını iptal edebilir miyim?

Öncelikle Tanımlı İşlemler Menüsü ve İşlem Listesi’nden daha önceden tanımladığınız alıcıların bir listesini göreceksiniz. Buradan iptal etmek istediğiniz alıcıyı seçerek "Listeden Sil" butonunu tıklamanız yeterli olacaktır.

Kartlar

Kredi Kartı İşlemleri

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartım ile ilgili bilgilere ulaşabilir miyim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda Kartlar Menüsü'nden "Kart Bilgileri"ni seçerek, kredi kartınıza ait dönem içi işlem tutarınızı, son ekstrenizdeki bakiyenizi, minimum ödemeniz gereken tutarı, ekstre tarihinizi, ekstrenizin son ödeme tarihini, bir sonraki ekstre tarihinizi, bir sonraki son ödeme tarihinizi, son ekstredeki Ödül Puanınızı, güncel Ödül Puanınızı, toplam kredi ve toplam nakit avans limitlerinizi, kartınızın kullanılabilir limitini ve kullanılabilir nakit avans limitinizi görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartımın borcunu ödeyebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Borç Ödeme"yi seçtikten sonra, ödeme için kullanacağınız vadesiz hesabınızı, ödemesini yapacağınız kredi kartınızı ve ödeme yapmak istediğiniz tutarı belirleyerek kredi kartı borcunuzu ödeyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan başkasına ait bir HSBC Kredi Kartı'nın borcunu ödeyebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Başka Kart Borcu Ödeme"yi seçtikten sonra, ödemesini yapacağınız kredi kartı numarasını ve ödeme yapmak istediğiniz tutarı girerek başkasına ait HSBC Kredi Kartı'na ödemede bulunabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartımdan nakit avans çekebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Nakit ve Ödeme Çözümleri" seçtikten sonra, “ Nakit Avans” seçeneği ile kredi kartınızdan nakit avans limitiniz dahilinde, vadesiz hesabınıza nakit aktarımı yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartı hesap kesim tarihinden sonra yaptığım harcamaları görüntüleyebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Dönem İçi Hareketler"i seçtiğiniz takdirde, hesap kesim tarihinden sonra kredi kartınız (ve varsa ek kartınız) ile yaptığınız alışverişleri, nakit çekimleri ve ödemelerinizi görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan geçmiş dönemlere ait kredi kartı ekstrelerimi görebilir miyim?

Son dört aya ait kredi kartı ekstrelerinizi görüntüleyebilirsiniz. Kartlar Menüsü'nden "Ekstre Görüntüleme"yi seçtiğiniz takdirde, görmek istediğiniz ekstreyi seçerek o dönemdeki kredi kartı işlemlerinizi görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartımın ödemeleri için Otomatik Ödeme Talimatı verebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Borç Ödeme”yi seçtikten sonra “Otomatik Ödeme Talimatı” seçeneği ile kredi kartınızın ödemelerinin yapılmasını istediğiniz vadesiz hesabınızı, borcunun ödenmesi için talimat vermek istediğiniz kredi kartınızı ve ödeme miktarını (her ay minimum ödeme miktarı veya toplam bakiyenin ödenmesi) seçmeniz yeterli olacaktır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartımın hesap kesim tarihini değiştirebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Ekstre Tarihi Değiştirme"yi seçerek, kredi kartınız için yeni kesim tarihi belirleyebilirsiniz. Son ekstreniz kesildikten sonra ekstre tarihini değiştiriyorsanız ve ekstre tarihi olarak seçtiğiniz tarih, işlemi yaptığınız tarihten önce ise, değiştirme işleminden sonra eski ve yeni kesim tarihlerinize göre iki adet ekstre düzenlenecektir. Örneğin; ekstreleriniz her ayın 25'inde düzenleniyor. Ekstre tarihinizi, her ayın 5'inde düzenlenecek şekilde değiştirmek istiyorsunuz. Değiştirme işlemini yaptığınız tarih, 21…2001. Eski ekstre tarihinize göre; ayın 25'inde bir adet ve yeni ekstre tarihinize göre takip eden ayın 5'inde bir adet olmak üzere toplam 2 adet ekstre düzenlenecektir. 2 adet ekstre düzenlenmesi tarih değiştirme işleminden dolayı ve sadece bir defaya mahsus gerçekleşecektir.

Sanal Kart

HSBC Sanal Kart nedir?

HSBC Sanal Kart, HSBC Kredi Kartı'na bağlı, limiti kullanıcı tarafından belirlenen, asıl kart sahiplerine verilen bir kredi kartıdır. Sanal Kart ile HSBC Kredi Kartı limitinin tamamını riske atmadan Internet'te alışveriş yapılabilir. 

HSBC Sanal Kart, sadece İnternet'te yapılan alışverişlerde kullanılması gereken bilgileri içeren bir kart numarasıdır ve güvenlik için plastik olarak basılmaz.

HSBC Sanal Kartınız üretildiğinde, size HSBC Sanal Kartınızı nasıl kullanacağınızı detaylı anlatan bir e-posta gönderilecektir. HSBC Sanal Kart bilgilerinizi, aynı e-postanın içerisindeki linki tıklayarak ulaşacağınız güvenli İnternet ortamında görüntüleyebileceksiniz.

HSBC Sanal Kart'ı nasıl talep edebilirim?

HSBC Sanal Kart başvurusunda bulunabilmek için, öncelikle asıl HSBC Kredi Kartınızın ödemelerinde son dönemlerde problem yaşamamış olmanız gerekmektedir. Bu kritere uygunsanız, HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na bağlandıktan sonra ulaşacağınız "Kartlar "menüsündeki "Sanal Kart İşlemleri" menüsünden başvurabilirsiniz. Bu işlem için Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtar ile giriş yapmanız gerekmektedir.

HSBC Sanal Kart için herhangi bir ücret ödemem gerekir mi?

HSBC Sanal Kart'ın herhangi bir ücreti yoktur.

HSBC Sanal Kart'ın bana sağladığı avantajlar nelerdir?

HSBC Sanal Kart ile yaptığınız her harcamada, aynı HSBC Kredi Kartınızın harcamalarında olduğu gibi, Ödül Puan'ı kazanacaksınız. Ayrıca, İnternet harcamalarınızı hesap bildirim cetvelinde ayrı bir başlık altında görecek, onları zahmetsizce izleyebileceksiniz. Ama en önemli avantajı, İnternet ortamında sizin güvenliğinizi sağlamasıdır. Sadece alışveriş tutarınızı aktarabildiğiniz HSBC Sanal Kartınız sayesinde, İnternet'te kredi kartı numaranızı vermeden alışveriş yapabilirsiniz.

İnternet'ten yapacağım alışverişlerde HSBC Sanal Kart'ı nasıl kullanabilirim?

İnternet'te alışveriş yapmadan evvel, HSBC Sanal Kartınızın limitini ayarlamanız gerekmektedir. Sanal Kart'ın limiti, HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda Kartlar Menüsü'nde "Limit Ayarlama" ekranı aracılığıyla belirlenmektedir. Burada kullanmak istediğiniz tutarı belirleyerek, ilgili tutarın HSBC Kredi Kartınızdan HSBC Sanal Kartınıza aktarılmasını sağlayacaksınız. Daha sonra İnternet'ten alışveriş yaptığınız firmanın ödeme formundaki sahaları, Sanal Kartınız üzerinde yer alan bilgileri baz alarak dolduracaksınız. Alışveriş sonrasında Sanal Kartınızda belirli bir tutarın kalması durumunda ise "Limit Sıfırlama" işleminden, güvenliğiniz için limitinizi sıfırlamalısınız.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda HSBC Sanal Kartımı iptal edebilir miyim?

Elbette. Kartlar Menüsü'ndeki "Sanal Kart İşlemleri" ve “Sanal Kart İptali” menüsünden Sanal Kartınızı iptal edebilirsiniz.

Hesaplar

Hesaplar

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan hesap hareketlerini görebilir miyim?

Hesaplar Menüsü’nden “Hesaplarım”ı seçtikten sonra; hesap hareketlerini görüntülemek istediğiniz hesabı, bir sonraki adımda ise istediğiniz tarih aralığını belirleyerek, bu hesaba ait hareketleri görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan hesaplarımın bakiyelerini görebilir miyim?

Hesaplar Menüsü'nden "Hesaplarım"ı seçtikten sonra, hesap bilgilerini görmek istediğiniz hesabınızı seçerek bu hesaba ait hesap bakiyenizi ve kullanılabilir bakiyenizi görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Kredili Mevduat Hesabı limitimi görebilir miyim?

Hesaplar Menüsü'nden "Hesaplarım"ı seçtikten sonra, bilgilerini görmek istediğiniz hesap olarak seçtiğiniz hesabınız kredili mevduat hesabı niteliğindeyse, bakiyelerinizin yanı sıra Kredili Mevduat Hesabı limitinizi de görebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Kredili Mevduat Hesabı ekstremi görebilir miyim?

Hesaplar Menüsü'nden "Kredili Mevduat Hesabı Ekstre Görüntüleme"yi seçerek istediğiniz döneme ait Kredili Mevduat Hesabı ekstrenizi görüntüleyebilir, hesap hareketlerini bilgisayarınıza aktarabilir, ekstrenizi yazıcıya, faksa ya da e-posta adresinize gönderebilirsiniz.

Hesap Açılışları

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan hesap açabilir miyim?

HSBC Bank'ta bulunan en az bir tane tek imzalı vadesiz hesabınız ile yeni bir vadeli veya vadesiz TL ya da döviz hesabı açabilirsiniz. Yeni vadeli/vadesiz hesabınız ana hesabınızın bulunduğu şubeye bağlı olarak açılacaktır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan vadeli hesabı nasıl açabilirim?

Hesaplar Menüsü'nden "e-Mevduat Hesap Açılışı"nı seçtikten sonra, açmak istediğiniz vadeli hesabın döviz cinsini, vadeli hesaba tutar aktaracağınız vadesiz hesabınızı seçmeniz, tutarı ve vadeyi belirtmeniz gerekmektedir. Bunları belirledikten sonra yeni vadeli hesabınız, para aktarımı yaptığınız hesabınızın şubesinde açılacaktır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda vadeli hesap açılışında işlem limiti var mıdır?

e-Mevduat ve t-Mevduat hesapları için alt limiti 500 TL veya 1000 USD/EUR/GBP; üst limit ise 250.000 TL veya 100.000 USD/EUR/GBP'dir.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda açtığım vadeli hesabımı kapatabilir miyim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda açtığınız vadeli hesabınızın süresi dolduğunda vadeli hesabınızdaki kullanılabilir bakiyeyi, Hesaplar Menüsü’nden Hesap Kapama işlemi ile vadesiz hesabınıza aktararak vadeli hesabınızı kapatabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan açtığım vadeli hesabım vade sonunda tekrar aynı vade ile devam eder mi?

Vadeli hesabınızın vadesi dolduğunda; vadeli hesabınızda herhangi bir işlem yapmadığınızda o günün oranları üzerinden aynı vade ile tekrar vadeli olarak bağlanır. Vadeli hesabınızın vadesi dolduğunda kullanılabilir bakiyenin bir bölümünü vadesiz hesabınıza aktararak bakiyeyi tekrar belirleyeceğiniz vadede o günün oranları üzerinden işletmeye devam edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Vadeli Mevduat Faiz Oranları’nı takip edebilir miyim?

HSBC Bank A.Ş.'nin değişik vadelerde, değişik para birimlerinde uygulandığı faiz oranlarını takip etmek için Hesaplar Menüsü'nden "Vadeli Hesap İşlemleri" ve “Vadeli Mevduat Oranları”nı seçmeniz gerekmektedir.

Kanal İşlemleriniz

Ödemeler

Fatura Ödeme Talimatları

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan elektrik, su gibi faturalarım için Otomatik Ödeme Talimatı verebilir miyim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan elektrik, su, doğalgaz, cep telefonu, TV yayını ve telekom sektörlerinden anlaşmalı kurumlarımızın faturaları için otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz. Bunun için Ödemeler Menüsü'nden "Fatura Talimatları - Talimat Verme"yi seçerek istediğiniz kurum faturalar için talimat verebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan verdiğim Otomatik Fatura Ödeme Talimatı ne zamandan itibaren geçerli olacaktır?

Otomatik Fatura Ödeme Talimatını verdikten 1 ay sonra talimat verdiğiniz kuruma ait faturalarınız otomatik olarak ödenmeye başlayacaktır. Verdiğiniz talimatları Ödemeler Menüsü'nden "Fatura Talimatları - Fatura Görüntüleme"yi seçerek izleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan herhangi bir Otomatik Fatura Ödeme Talimatımı iptal edebilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Fatura Talimatları - Görüntüleme/İptal"i seçerek herhangi bir hesabınıza tanımlı talimatınızı iptal edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Otomatik Fatura Ödeme Talimatı verdiğim fatura bilgilerine ulaşabilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Fatura Talimatları - Fatura Görüntüleme"yi seçtiğinizde, verdiğiniz talimat ile daha önceki dönemlerde ödenmiş veya ödenecek faturalarınızın bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Otomatik Ödemeler Ekstre Görüntüleme

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda Otomatik Ödemeler ekstremi görüntüleyebilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Otomatik Ödemeler Ekstresi"ni seçerek, istediğiniz döneme ait otomatik ödemeler ekstrenizi görüntüleyebilir, ödeme hareketlerinizi bilgisayarınıza aktarabilir, ekstrenizi yazıcıya, faksa ya da e-posta adresine gönderebilirsiniz.