Ana içeriğin başı

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı nedir?

Bireysel İnternet Bankacılığı, İnternet aracılığı ile HSBC Bank'ta bulunan hesaplarınıza güvenli bir ortamda ulaşmanızı sağlamaktadır. Bireysel İnternet Bankacılığı'nı günün 24 saati kullanmanız mümkündür. HSBC İnternet Bankacılığı'na sabit bir mekana bağlı kalmaksızın, İnternet bağlantısı olan ve gerekli yazılıma (software) sahip bir bilgisayarı kullanarak her yerden ulaşabilirsiniz. Şubelerden yapabileceğiniz birçok işlemi üstelik daha da avantajlı bir şekilde, HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan gerçekleştirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na hangi adreslerden ulaşabilirim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na http://www.hsbc.com.tr adresinden Bireysel İnternet Bankacılığı girişini tıklayarak ulaşabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan işlem yapmanın bana sağlayacağı avantajlar nelerdir?

  • Yapmak istediğiniz işlemler için banka şubesine gitmenize gerek yoktur, dolayısıyla zaman tasarrufu sağlarsınız.
  • 365 gün, 24 saat açıktır.
  • Sabit bir mekana bağlı kalmaksızın dünyanın her yerinden ulaşarak faydalanabilirsiniz.
  • HSBC İnternet Bankacılığı sayesinde işlemlerinizi kolayca anında gerçekleştirebilir, yaptığınız işlemlerin detaylarını izleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan nasıl yararlanabilirim?

  • HSBC Advantage Kredi Kartınız ya da HSBC Banka Kartınız varsa Anında Şifre'yi tıklayarak HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı şifrenizi hemen alabilirsiniz.
  • Kullanıcı kodunuzu ve şifrenizi, HSBC Bank Bireysel Bankacılık şubelerimizden alabilirsiniz. HSBC Banka Kartınız veya Kredi Kartınız ile HSBC ATM'lerinden oluşturabilirsiniz.
  • HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayıp Telefon Bankacılığı şifrenizi girdikten sonra sırasıyla 4 ve 4'ü tuşlayarak ya da Telefon Bankacılığı şifreniz yoksa Müşteri Hizmet Yetkilisi'ne bağlanarak şifrenizi oluşturabilirsiniz.
  • HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan finansal ve bilgi güncelleme işlemlerinizi, sadece Mobil Güvenli Anahtar veya Güvenli Anahtar ile giriş yaparak gerçekleştirebilir, SMS Tek Kullanımlık Şifre ile sınırlı bir işlem setine erişebilirsiniz.
  • Güvenli Anahtar için İnternet Bankacılığı'na giriş yaptıktan sonra Güvenlik Ayarları / Güvenli Anahtar İşlemleri menüsünden ya da HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığıyla başvurunuzu yapabilirsiniz.
  • Mobil Güvenli Anahtar ise HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının içinde yer almaktadır. Uygulamayı IOS veya Android uyumlu akıllı telefonunuz için App Store ve Google Play’den indirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı şifremi aldım. Şimdi ne yapmalıyım?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı şifrenizi; Telefon Bankacılığı'ndan sesli yanıt sistemi veya müşteri hizmet yetkilisi aracılığı, şubelerimizden veya ATM'lerimizden aldıysanız HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na hemen giriş yapabilirsiniz, şifreniz kullanılabilir durumdadır. Bireysel İnternet Bankacılığı'na bu şifre ile ilk girişinizden sonra şifreniz geçersiz hale gelecektir ve Bireysel İnternet Bankacılığı'na bundan sonraki girişlerinizi Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtarınızdan oluşturacağınız tek kullanımlık şifre ile veya bankamızda kayıtlı olan cep telefonunuza gönderilecek olan Tek Kullanımlık Şifre'yi girmeniz istenecektir. 

HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan finansal ve bilgi güncelleme işlemleri, sadece Mobil Güvenli Anahtar veya Güvenli Anahtar ile giriş yapılarak gerçekleştirilebilmektedir. 

Kullanıcı kodu ve parolanın ardından Mobil Güvenli Anahtar veya Güvenli Anahtar'ın üreteceği 6 haneli Tek Kullanımlık Şifre ile giriş yapıldıktan sonra İnternet Bankacılığı'nda yer alan tüm işlemler gerçekleştirilebilecektir. 

SMS Tek Kullanımlık Şifre ile İnternet Bankacılığı'na giriş yapılması durumunda finansal ve bilgi güncelleme işlemleri yapılamamamaktadır. 

Güvenli Anahtar için İnternet Bankacılığı'na giriş yaptıktan sonra Güvenlik Ayarları / Güvenli Anahtar İşlemleri menüsünden ya da HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığıyla başvurunuzu yapabilirsiniz. 

Mobil Güvenli Anahtar ise HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının içinde yer almaktadır. Uygulamayı IOS veya Android uyumlu akıllı telefonunuz için App Store ve Google Play’den indirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı şifremi unutur veya kaybedersem ne yapmalıyım?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı şifrenizi unuttuğunuz veya kaybettiğiniz durumlarda, HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayarak sesli yanıt sisteminden yeni şifre belirleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nı yurt içi ya da yurt dışında, İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden kullanabilir miyim?

İnternet global bir network olduğu için, ülke sınırlarına bağlı kalmaksızın İnternet bağlantısı olan ve içinde gerekli yazılım bulunan herhangi bir bilgisayarı kullanarak HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan hesabınız ile ilgili işlem yapmanız mümkündür.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım işlemler anında gerçekleşir mi?

Elbette. HSBC İnternet Bankacılığı'ndan yaptığınız kredi kartı borç ödemesi dışındaki işlemler, işlemi yaptığınız anda hesabınıza yansıtılmaktadır. Sadece kredi kartı borç ödemesi işlemi 1 gün sonra gerçekleşir. Hafta içi saat 17:00'dan sonra ve hafta sonu yapılan EFT'ler ise ertesi iş günü işlem görür.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı ile ilgili bilgiyi nereden alabilirim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı ile ilgili her türlü bilgiyi, HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'den ve http://www.hsbc.com.tr adresinden alabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım işlemler için herhangi bir ücret ödemem gerekiyor mu?

İşlem ücretleri hakkında ayrıntılı bilgi için lütfen tıklayın.

İşlemler

Giriş

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na girdiğimde ekrandaki kullanıcı kodu, parola ve şifre alanlarına ne yazmalıyım?

Şifrenizi şubemizden teslim aldıysanız; size verilen şifre zarfının içinde HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı kullanıcı kodunuz ve şifreniz bulunmaktadır. Kağıt ortamındaki şifrenizi kullanıma açtırmak için HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i aradıktan sonra, HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı giriş ekranındaki kullanıcı kodu kısmına şifre zarfında belirtilen kullanıcı kodunu, şifre kısmına da yine aynı zarfta belirtilen şifreyi girmeniz gerekmektedir. Parolanız ilk girişiniz için doğum tarihinizdir.

Şifrenizi 0850 211 0 111'i arayarak sesli yanıt sisteminden belirlediyseniz; kullanıcı kodu kısmına sistemin size okuduğu kullanıcı kodunu, şifre kısmına da sisteme kendi tanımladığınız şifreyi girmeniz gerekmektedir.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na giriş yaparken kullanıcı kodum ve şifrem otomatik olarak ekrana geliyor. Bir başkası benim iznim olmadan şifremi kullanabilecek mi?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na giriş yaparken kullanıcı kodunuz ve şifreniz otomatik olarak ekrana geliyorsa, yani giriş ekranında kullanıcı kodunuzun daha ilk harfini girerken kullanıcı kodunuz size seçenek olarak sunuluyorsa ve kullanıcı kodunuzu girdiğinizde şifreniz otomatik olarak şifre alanına geliyorsa; güvenliğiniz açısından tarayıcınızda aşağıda belirtilen ayarları yapmanız gerekmektedir.

  • Internet Explorer'da Tools (Araçlar) menüsünü açınız.
  • Tools (Araçlar) menüsündeki Internet Options'ı (İnternet Seçenekleri) seçiniz.
  • Internet Options (İnternet Seçenekleri) sayfasında Content'i (İçerik) seçiniz.
  • Content (İçerik) sayfasında Personal Information (Kişisel Bilgiler) başlığı altındaki AutoComplete'e (Otomatik Tamamlama) tıklayınız.
  • AutoComplete Settings (Otomatik Tamamlama Ayarları) sayfası açılacaktır.
  • Açılan sayfada otomatik tamamlama ayarlarını ne için kullanmak istediğinizi soran Use AutoComplete For (Otomatik Tamamlamayı…İçin Kullan) başlığını göreceksiniz.
  • Burada User Names And Passwords On Forms (Formlardaki Kullanıcı Adı ve Şifreler İçin Kullan) ve Prompt Me To Save Passwords (Şifreleri Kaydetmek İçin Beni Uyar) seçili olmamalıdır. Seçili ise bu özellik kaldırılmalıdır.
  • Ayrıca daha önceden kaydedilmiş olanları silmek için, yine AutoComplete Settings (Otomatik Tamamlama Ayarları) sayfasındaki Clear AutoComplete History (Otomatik Tamamlama Tarihçesini Temizle) başlığı altındaki Clear Forms (Formları Temizle) ve Clear Passwords (Şifreleri Temizle) butonlarını kullanabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nı kullanmadığınız bir anda, bir başkasının gelip hiçbir arama yapmadan sadece tarayıcı ayarlarınız sayesinde kullanıcı kodunuza ve şifrenize, dolayısıyla hesaplarınıza ulaşmasını engellemek için lütfen tarayıcı ayarlarınızı kontrol ediniz.

Para Transferleri

EFT

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan başka bir bankaya para transferi yapabilir miyim?

HSBC Bank dışındaki herhangi bir bankaya yapacağınız transferler için Para Transferleri Menüsü'ndeki "EFT" işlemlerini seçmeniz gerekmektedir. Başka bir bankadaki bir hesaba transfer yapmak istiyorsanız "Hesaba EFT" işlemini, başka bir bankanın kredi kartına transfer yapmak istiyorsanız "Kredi Kartına EFT" işlemini, başka bir bankanın herhangi bir şubesine hesap numarası belirtmeden para transferi yapmak istiyorsanız "İsme EFT" işlemini seçebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım EFT'yi bankanızdan nasıl takip edebilirim?

EFT işlemini gerçekleştirdiğinizde "Sonuç" ekranında size "EFT Sorgulama Numaranız" iletilecektir. Bu sorgu numarası ile EFT'nizi "EFT Sorgulama"dan takip edebilirsiniz. Ya da yine "EFT Sorgulama" menüsünden tarih aralığına göre sorgulama yaparak, istediğiniz EFT'nizin son durumu hakkında bilgi alabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan ileri bir tarihteki ödemem için EFT talimatı verebilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden ilgili EFT işlem türünü seçtikten sonra gelen ilk ekranda yer alan "İşlem Tarihi" alanına EFT'nizin gerçekleşmesini istediğiniz tarihi girmeniz gerekmektedir. EFT'niz belirlediğiniz tarihte hesabınızda bakiye bulunması durumunda gerçekleşecektir.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım bir EFT'yi iptal edebilir miyim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığınız bir EFT'yi "Genel Müdürlük Onayı"ndan önce iptal edebilirsiniz. Ayrıca ileri tarihli bir EFT'yi de aynı şekilde ödeme tarihindeki "Genel Müdürlük Onayı"na kadar iptal etme imkânına sahipsiniz. EFT İptali için, Para Transferleri Menüsü'ndeki "EFT İptal" işlemini seçmeniz gerekmektedir. EFT işlemini gerçekleştirdiğinizde "Sonuç" ekranında size verilen sorgulama numarası ile ya da tarih aralığına göre sorgulama yaparak, iptal etmek istediğiniz EFT'nizin bilgilerine ulaşabilir ve iptal işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan EFT yapmak istediğim hesapları tanımlayarak, hesap numarası yazmadan sadece tanımladığım hesabı seçerek EFT yapabilir miyim?

Öncelikle "Alıcı Tanımlama" menüsünden EFT alıcısı tanımlamanız gerekmektedir. Tanımladığınız hesaba EFT yapacağınız zaman, sadece EFT yapacağınız hesabınızı, EFT göndereceğiniz tanımlı alıcıyı seçmeniz ve transfer tutarını girmeniz yeterli olacaktır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım EFT için dekont alabilir miyim?

EFT işlemlerinizin gerçekleştiğine dair bilgi verilen "Sonuç" ekranlarında E-Dekont butonunu göreceksiniz. E-Dekont'a tıklayarak yaptığınız EFT'ye ait dekontu e-posta adresinize veya faks numaranıza gönderebilir, aynı zamanda yazıcıdan çıktı olarak alabilirsiniz.

Havale

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kendi hesaplarım arasında veya başka bir hesaba havale yapabilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden "Hesaplarınız Arası Havale" ya da "Başka Hesaba Havale"yi seçerek, kendi hesaplarınız arasında veya başka bir kişinin hesabına havale işlemi yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan bankanızın herhangi bir şubesine hesap numarası belirtmeden havale yapabilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden "İsme Havale"yi seçtikten sonra; istediğiniz herhangi bir şubemize, havalenin ödenmesini istediğiniz kişilerin bilgilerini girerek ve havale tutarını belirterek havale yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan havale yapmak istediğim hesapları tanımlayarak, hesap numarası yazmadan sadece tanımladığım hesabı seçerek havale yapabilir miyim?

Öncelikle Para Transferleri Menüsü'nde "Alıcı Tanımlama"dan havale alıcısını tanımlamanız gerekmektedir. Tanımladığınız hesaba havale yapacağınız zaman, sadece havale yapacağınız hesabınızı, havale göndereceğiniz tanımlı alıcıyı ve havale tutarını girmeniz yeterli olacaktır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan ileri bir tarihteki bir ödemem için havale talimatı verebilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden önce havale türünü seçmeniz gerekmektedir. İlgili havale ekranında ilk adım olarak çıkacak "İşlem Tarihi" alanına havalenin gerçekleşmesini istediğiniz tarihi girmeniz durumunda, havaleniz verdiğiniz talimat üzerine, o tarihte gerçekleşecektir.

Yatırım hesabına veya yatırım hesabı üzerinden ileri tarihli talimat veremezsiniz.

Önemli Not: İşlemin gerçekleşme tarihinde hesabınızda yeterli bakiye bulunmalıdır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan ileri tarihli havale talimatı verdim. Fakat bu havale işlemini iptal etmek istiyorum. İptal edebilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden önce "Havale İptal"i seçmelisiniz. "Havale İptal" ekranında verdiğiniz talimatı görebilir ve iptal edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'yla yapılan havale işlemlerinde HSBC Yatırım Hesabı'nı ne şekilde kullanabilirim?

Para Transferleri Menüsü'nden "Hesaplarınız Arası Havale" ya da "Başka Hesaba Havale" işlemlerini seçerek, vadesiz mevduat hesabınızdan kendinize ya da başkasına ait HSBC Yatırım hesabına; aynı şekilde HSBC Yatırım hesabınızdan kendinize ya da başkasına ait vadesiz mevduat hesabına havale yapabilirsiniz. Ancak yatırım hesaplarınız arasında havale yapamazsınız.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım bir havalenin dekontunu alabilir miyim?

Havale işleminizin gerçekleştiğine dair bilgi verilen "Sonuç" ekranlarında E-Dekont butonunu göreceksiniz. E-Dekont'a tıklayarak yaptığınız havaleye ait dekontu e-posta adresinize veya faks numaranıza gönderebilir, aynı zamanda yazıcıdan çıktı olarak alabilirsiniz.

Döviz Havalesi [SWIFT]

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yurt dışına veya başka bir bankaya döviz gönderebilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden "SWIFT" işlemini seçerek, yurt dışına veya başka bir bankaya döviz gönderebilirsiniz. Burada havale işlemi için kullanacağınız döviz hesabınızı ve havaleyi göndereceğiniz bankanın swift kodunu belirtmelisiniz. Bilmiyorsanız havaleyi göndereceğiniz bankanın bulunduğu ülkeyi seçmeniz, bankanın bulunduğu ili ve bankanın adını belirtmeniz gerekmektedir. Bu bilgilerin seçiminden sonra, alıcının hesap numarasını, adını soyadını, adresini, işlem tutarını, işlem açıklamasını ve telefon numaranızı girerek döviz havalesini gerçekleştirebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım Döviz Havalesi ne kadar zamanda ilgili bankaya ulaşır?

Gün içerisinde saat 16:00'a kadar Euro, Dolar ve Sterlin ile yapılan döviz transferleri aynı gün içerisinde, 16.00 sonrası Euro, Dolar ve Sterlin ile yapılan döviz transferleri ise bir sonraki iş günü gerçekleşmektedir. 

Diğer döviz cinsleri için; gün içerisinde saat 16:00'a kadar yapılan döviz transferleri 2 iş günü, saat 16.00'dan sonra yapılan transferler 3 iş günü sonrasında gerçekleşmektedir.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım Döviz Havalesi'ni iptal edebilir miyim?

Para Transferleri Menüsü'nden "SWIFT İptal" işlemini seçerek, istediğiniz Döviz Havalesi talimatınızı iptal edebilirsiniz. SWIFT "Sonuç" ekranında size verilen "İşlem Referans Numarası" ile ya da tarih aralığına göre sorgulama yaparak SWIFT bilgilerinize ulaşabilir ve iptal işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Alıcı Tanımlama

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan EFT ve Havale işlemlerini daha hızlı gerçekleştirebilmek için alıcıları nasıl tanımlayabilirim?

"Alıcı Tanımlama" menüsünden, kişinin tanımlanacağı transfer türüne göre "EFT Alıcısı Tanımlama" veya "Havale Alıcısı Tanımlama" seçilir.

EFT Alıcısı tanımlarken; alıcıya bir kısa isim belirlenir. EFT türü, EFT'nin gönderileceği banka ve il seçilir. Alıcının bilgileri girilerek tanımlama işlemi tamamlanır.

Havale alıcısı tanımlanırken de; "Başka Hesaba Havale", "İsme Havale" ve "Yatırım Hesabına Havale" seçeneklerinden biri seçilir. Alıcıya kısa isim belirlenir. "Başka Hesaba Havale" için tanımlama yapılırken; alıcının şubesi seçilerek ve hesap numarası girilerek tanımlama işlemi tamamlanır. "İsme Havale" için tanımlama yapılırken; alıcı şube seçilerek ve alıcının ad soyad, adres ve telefon bilgileri girilerek tanımlama işlemi tamamlanır. "Yatırım Hesabına Havale" için tanımlama yapılırken ise sadece yatırım hesap numarası girilerek tanımlama işlemi tamamlanır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan tanımladığım alıcının herhangi bir bilgisinde değişiklik yapabilir miyim?

Alıcı Tanımlama Menüsü'nden ulaşabileceğiniz "Güncelleme ve İptal"den tanımladığınız alıcıları ve alıcılara ait bilgileri görebilir, alıcı bilgilerinde değişiklik yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan tanımladığım alıcının / alıcıların tanımlarını iptal edebilir miyim?

Öncelikle Alıcı Tanımlama Menüsü'nden "Güncelleme ve İptal"i seçmeniz gerekmektedir. İlgili ekranda daha önceden tanımladığınız alıcıların bir listesini göreceksiniz. Buradan iptal etmek istediğiniz alıcıyı seçerek "İptal" butonunu tıklamanız yeterli olacaktır.

Kartlar

Kredi Kartı İşlemleri

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartım ile ilgili bilgilere ulaşabilir miyim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda Kartlar Menüsü'nden "Kart Bilgileri"ni seçerek, kredi kartınıza ait dönem içi işlem tutarınızı, son ekstrenizdeki bakiyenizi, minimum ödemeniz gereken tutarı, ekstre tarihinizi, ekstrenizin son ödeme tarihini, bir sonraki ekstre tarihinizi, bir sonraki son ödeme tarihinizi, son ekstredeki Ödül Puanınızı, güncel Ödül Puanınızı, toplam kredi ve toplam nakit avans limitlerinizi, kartınızın kullanılabilir limitini ve kullanılabilir nakit avans limitinizi görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartımın borcunu ödeyebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Borç Ödeme"yi seçtikten sonra, ödeme için kullanacağınız vadesiz hesabınızı, ödemesini yapacağınız kredi kartınızı ve ödeme yapmak istediğiniz tutarı belirleyerek kredi kartı borcunuzu ödeyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan başkasına ait bir HSBC Kredi Kartı'nın borcunu ödeyebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Başka Kart Borcu Ödeme"yi seçtikten sonra, ödemesini yapacağınız kredi kartı numarasını ve ödeme yapmak istediğiniz tutarı girerek başkasına ait HSBC Kredi Kartı'na ödemede bulunabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartımdan nakit avans çekebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Nakit Avans"ı seçtikten sonra, kredi kartınızdan nakit avans limitiniz dahilinde, vadesiz hesabınıza nakit aktarımı yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartı hesap kesim tarihinden sonra yaptığım harcamaları görüntüleyebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Dönem İçi Hareketler"i seçtiğiniz takdirde, hesap kesim tarihinden sonra kredi kartınız (ve varsa ek kartınız) ile yaptığınız alışverişleri, nakit çekimleri ve ödemelerinizi görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan geçmiş dönemlere ait kredi kartı ekstrelerimi görebilir miyim?

Son dört aya ait kredi kartı ekstrelerinizi görüntüleyebilirsiniz. Kartlar Menüsü'nden "Ekstre Görüntüleme"yi seçtiğiniz takdirde, görmek istediğiniz ekstreyi seçerek o dönemdeki kredi kartı işlemlerinizi görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartımın ödemeleri için Otomatik Ödeme Talimatı verebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Otomatik Ödeme Talimatı"nı seçtikten sonra, kredi kartınızın ödemelerinin yapılmasını istediğiniz vadesiz hesabınızı, borcunun ödenmesi için talimat vermek istediğiniz kredi kartınızı ve ödeme miktarını (her ay minimum ödeme miktarı veya toplam bakiyenin ödenmesi) seçmeniz yeterli olacaktır. Talimat ile ilgili herhangi bir bilgide (vadesiz hesabınız, kredi kartınız veya ödeme miktarı) değişiklik olduğu takdirde talimatınızı aynı ekrandan yeni bilgilerle güncelleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kredi kartımın hesap kesim tarihini değiştirebilir miyim?

Kartlar Menüsü'nden "Ekstre Tarihi Değiştirme"yi seçerek, kredi kartınız için yeni kesim tarihi belirleyebilirsiniz. Son ekstreniz kesildikten sonra ekstre tarihini değiştiriyorsanız ve ekstre tarihi olarak seçtiğiniz tarih, işlemi yaptığınız tarihten önce ise, değiştirme işleminden sonra eski ve yeni kesim tarihlerinize göre iki adet ekstre düzenlenecektir. Örneğin; ekstreleriniz her ayın 25'inde düzenleniyor. Ekstre tarihinizi, her ayın 5'inde düzenlenecek şekilde değiştirmek istiyorsunuz. Değiştirme işlemini yaptığınız tarih, 21…2001. Eski ekstre tarihinize göre; ayın 25'inde bir adet ve yeni ekstre tarihinize göre takip eden ayın 5'inde bir adet olmak üzere toplam 2 adet ekstre düzenlenecektir. 2 adet ekstre düzenlenmesi tarih değiştirme işleminden dolayı ve sadece bir defaya mahsus gerçekleşecektir.

Sanal Kart

HSBC Sanal Kart nedir?

HSBC Sanal Kart, HSBC Kredi Kartı'na bağlı, limiti kullanıcı tarafından belirlenen, asıl kart sahiplerine verilen bir kredi kartıdır. Sanal Kart ile HSBC Kredi Kartı limitinin tamamını riske atmadan Internet'te alışveriş yapılabilir. 

HSBC Sanal Kart, sadece İnternet'te yapılan alışverişlerde kullanılması gereken bilgileri içeren bir kart numarasıdır ve güvenlik için plastik olarak basılmaz.

HSBC Sanal Kartınız üretildiğinde, size HSBC Sanal Kartınızı nasıl kullanacağınızı detaylı anlatan bir e-posta gönderilecektir. HSBC Sanal Kart bilgilerinizi, aynı e-postanın içerisindeki linki tıklayarak ulaşacağınız güvenli İnternet ortamında görüntüleyebileceksiniz.

HSBC Sanal Kart'ı nasıl talep edebilirim?

HSBC Sanal Kart başvurusunda bulunabilmek için, öncelikle asıl HSBC Kredi Kartınızın ödemelerinde son dönemlerde problem yaşamamış olmanız gerekmektedir. Bu kritere uygunsanız, HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'na bağlandıktan sonra ulaşacağınız "Başvurular "menüsündeki "Sanal Kart" işleminden başvurabilirsiniz. Bu işlem için Güvenli Anahtar veya Mobil Güvenli Anahtar ile giriş yapmanız gerekmektedir.

HSBC Sanal Kart için herhangi bir ücret ödemem gerekir mi?

HSBC Sanal Kart'ın herhangi bir ücreti yoktur.

HSBC Sanal Kart'ın bana sağladığı avantajlar nelerdir?

HSBC Sanal Kart ile yaptığınız her harcamada, aynı HSBC Kredi Kartınızın harcamalarında olduğu gibi, Ödül Puan'ı kazanacaksınız. Ayrıca, İnternet harcamalarınızı hesap bildirim cetvelinde ayrı bir başlık altında görecek, onları zahmetsizce izleyebileceksiniz. Ama en önemli avantajı, İnternet ortamında sizin güvenliğinizi sağlamasıdır. Sadece alışveriş tutarınızı aktarabildiğiniz HSBC Sanal Kartınız sayesinde, İnternet'te kredi kartı numaranızı vermeden alışveriş yapabilirsiniz.

İnternet'ten yapacağım alışverişlerde HSBC Sanal Kart'ı nasıl kullanabilirim?

İnternet'te alışveriş yapmadan evvel, HSBC Sanal Kartınızın limitini ayarlamanız gerekmektedir. Sanal Kart'ın limiti, HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda Kartlar Menüsü'nde "Limit Ayarlama" ekranı aracılığıyla belirlenmektedir. Burada kullanmak istediğiniz tutarı belirleyerek, ilgili tutarın HSBC Kredi Kartınızdan HSBC Sanal Kartınıza aktarılmasını sağlayacaksınız. Daha sonra İnternet'ten alışveriş yaptığınız firmanın ödeme formundaki sahaları, Sanal Kartınız üzerinde yer alan bilgileri baz alarak dolduracaksınız. Alışveriş sonrasında Sanal Kartınızda belirli bir tutarın kalması durumunda ise "Limit Sıfırlama" işleminden, güvenliğiniz için limitinizi sıfırlamalısınız.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda HSBC Sanal Kartımı iptal edebilir miyim?

Elbette. Kartlar Menüsü'ndeki "Sanal Kart İptal" işleminden Sanal Kartınızı iptal edebilirsiniz.

Hesaplar

Hesaplar

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan hesap hareketlerini görebilir miyim?

Hesaplar Menüsü’nden “Hesaplarım”ı seçtikten sonra; hesap hareketlerini görüntülemek istediğiniz hesabı, bir sonraki adımda ise istediğiniz tarih aralığını belirleyerek, bu hesaba ait hareketleri görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan hesaplarımın bakiyelerini görebilir miyim?

Hesaplar Menüsü'nden "Hesaplarım"ı seçtikten sonra, hesap bilgilerini görmek istediğiniz hesabınızı seçerek bu hesaba ait hesap bakiyenizi ve kullanılabilir bakiyenizi görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Kredili Mevduat Hesabı limitimi görebilir miyim?

Hesaplar Menüsü'nden "Hesaplarım"ı seçtikten sonra, bilgilerini görmek istediğiniz hesap olarak seçtiğiniz hesabınız kredili mevduat hesabı niteliğindeyse, bakiyelerinizin yanı sıra Kredili Mevduat Hesabı limitinizi de görebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Kredili Mevduat Hesabı ekstremi görebilir miyim?

Hesaplar Menüsü'nden "Kredili Mevduat Hesabı Ekstre Görüntüleme"yi seçerek istediğiniz döneme ait Kredili Mevduat Hesabı ekstrenizi görüntüleyebilir, hesap hareketlerini bilgisayarınıza aktarabilir, ekstrenizi yazıcıya, faksa ya da e-posta adresinize gönderebilirsiniz.

Hesap Açılışları

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan hesap açabilir miyim?

HSBC Bank'ta bulunan en az bir tane tek imzalı vadesiz hesabınız ile yeni bir vadeli veya vadesiz TL ya da döviz hesabı açabilirsiniz. Yeni vadeli/vadesiz hesabınız ana hesabınızın bulunduğu şubeye bağlı olarak açılacaktır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan vadeli hesabı nasıl açabilirim?

Hesaplar Menüsü'nden "e-Mevduat Hesap Açılışı"nı seçtikten sonra, açmak istediğiniz vadeli hesabın döviz cinsini, vadeli hesaba tutar aktaracağınız vadesiz hesabınızı seçmeniz, tutarı ve vadeyi belirtmeniz gerekmektedir. Bunları belirledikten sonra yeni vadeli hesabınız, para aktarımı yaptığınız hesabınızın şubesinde açılacaktır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda vadeli hesap açılışında işlem limiti var mıdır?

e-Mevduat ve t-Mevduat hesapları için alt limiti 500 TL veya 1000 USD/EUR/GBP; üst limit ise 250.000 TL veya 100.000 USD/EUR/GBP'dir.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda açtığım vadeli hesabımı kapatabilir miyim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda açtığınız vadeli hesabınızın süresi dolduğunda vadeli hesabınızdaki kullanılabilir bakiyeyi, Hesaplar Menüsü’nden Hesap Kapama işlemi ile vadesiz hesabınıza aktararak vadeli hesabınızı kapatabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan açtığım vadeli hesabım vade sonunda tekrar aynı vade ile devam eder mi?

Vadeli hesabınızın vadesi dolduğunda; vadeli hesabınızda herhangi bir işlem yapmadığınızda o günün oranları üzerinden aynı vade ile tekrar vadeli olarak bağlanır. Vadeli hesabınızın vadesi dolduğunda kullanılabilir bakiyenin bir bölümünü vadesiz hesabınıza aktararak bakiyeyi tekrar belirleyeceğiniz vadede o günün oranları üzerinden işletmeye devam edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Vadeli Mevduat Faiz Oranları’nı takip edebilir miyim?

HSBC Bank A.Ş.'nin değişik vadelerde, değişik para birimlerinde uygulandığı faiz oranlarını takip etmek için Hesaplar Menüsü'nden "e-Mevduat Faiz Oranları"nı seçmeniz gerekmektedir.

Kanal İşlemleriniz

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan sadece İnternet Bankacılığı üzerinden gerçekleştirdiğim işlemleri görüntüleyebilir miyim?

Güvenlik Ayarları Menüsü'nden "İnternet Bankacılığı İşlemlerim" i seçerek sadece İnternet Bankacılığı üzerinden gerçekleştirdiğiniz tüm işlemlerinizi (finansal ve finansal olmayan) istediğiniz tarih aralığında görüntüleyebilirsiniz.

Ödemeler

Fatura Ödeme Talimatları

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan elektrik, su gibi faturalarım için Otomatik Ödeme Talimatı verebilir miyim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan elektrik, su, doğalgaz, cep telefonu, TV yayını ve telekom sektörlerinden anlaşmalı kurumlarımızın faturaları için otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz. Bunun için Ödemeler Menüsü'nden "Fatura Talimatları - Talimat Verme"yi seçerek istediğiniz kurum faturalar için talimat verebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan verdiğim Otomatik Fatura Ödeme Talimatı ne zamandan itibaren geçerli olacaktır?

Otomatik Fatura Ödeme Talimatını verdikten 1 ay sonra talimat verdiğiniz kuruma ait faturalarınız otomatik olarak ödenmeye başlayacaktır. Verdiğiniz talimatları Ödemeler Menüsü'nden "Fatura Talimatları - Fatura Görüntüleme"yi seçerek izleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan herhangi bir Otomatik Fatura Ödeme Talimatımı iptal edebilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Fatura Talimatları - Görüntüleme/İptal"i seçerek herhangi bir hesabınıza tanımlı talimatınızı iptal edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Otomatik Fatura Ödeme Talimatı verdiğim fatura bilgilerine ulaşabilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Fatura Talimatları - Fatura Görüntüleme"yi seçtiğinizde, verdiğiniz talimat ile daha önceki dönemlerde ödenmiş veya ödenecek faturalarınızın bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Düzenli Ödeme

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan bir kuruma değil de, herhangi bir hesaba ödeme talimatı verebilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Düzenli Ödemeler - Talimat Verme" seçeneği ile, kira, apartman aidatı, okul taksidi gibi ödeme tarihi ve tutarı önceden belli ödemeleriniz için tek bir talimat ile, ödemelerin hesabınızdan alınarak otomatik olarak havale veya EFT yoluyla gerçekleştirilmesini sağlayabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan verilen Düzenli Ödeme Talimatları sadece TL ödemeler için mi geçerlidir?

Düzenli Ödemeler'de havale talimatı TL ve Döviz, EFT talimatı ise sadece TL ödemeleri için verilebilir. Düzenli Ödemeler'de borçlu ve alacaklı hesaplar, aynı para birimi cinsinden olmalıdır. (TL-TL, USD-USD gibi.)

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Düzenli Ödeme Talimatı verirken her ay ödenecek tutarlar aynı mı (okul taksidi gibi) olmalıdır?

Düzenli Ödeme Talimatı verirken iki tür ödeme seçeneğiniz vardır: Sabit Ödeme ve Esnek Ödeme. Sabit Ödeme, her ödeme tarihinde aynı tutarı ödemek istediğiniz talimatlar için; Esnek Ödeme ise her ödeme tarihinde farklı tutarı ödemek istediğiniz talimatlar için kullanılmaktadır.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan istediğim zaman Düzenli Ödeme Talimatı verebilir miyim?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan 7 gün / 24 saat Düzenli Ödeme Talimatı verebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan verdiğim Düzenli Ödeme Talimatı'nı görebileceğim bir yer var mı?

Ödemeler Menüsü'nde "Düzenli Ödemeler - Talimat İzleme" seçeneği ile, verdiğiniz talimatları ve durumlarını görebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan verdiğim herhangi bir Düzenli Ödeme Talimatı'nı iptal edebilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Düzenli Ödemeler - Talimat İptal" seçeneği ile, verdiğiniz talimatları iptal edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan verdiğim Düzenli Ödeme Talimatı'nın ödeme planını yazdırabilir miyim?

Düzenli Ödeme Talimatınıza ait ödeme planını bilgisayarınıza Excel dosyası olarak kaydedebilir, bu dosyadan ödemelerinizi kontrol edebilir, bu dosyanın yazıcıdan çıktısını alabilirsiniz.

Otomatik Ödemeler Ekstre Görüntüleme

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda Otomatik Ödemeler ekstremi görüntüleyebilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Otomatik Ödemeler Ekstresi"ni seçerek, istediğiniz döneme ait otomatik ödemeler ekstrenizi görüntüleyebilir, ödeme hareketlerinizi bilgisayarınıza aktarabilir, ekstrenizi yazıcıya, faksa ya da e-posta adresine gönderebilirsiniz.

Vergi ve Ceza Ödemeleri

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan trafik cezamı ödeyebilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Trafik ve Karayolları Ceza" seçeneği ile, cezanız ile ilgili sizden istenen bilgileri girerek cezanızı ödeyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Trafik Cezası Ödemesi için bir saat sınırı var mıdır?

Trafik Cezası Ödemenizi 7 gün / 24 saat yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Trafik Cezası Ödememi iptal edebilir miyim?

Trafik Cezası Ödeme işleminizde herhangi bir sorun veya değişiklik olması durumunda ödemenizi, yaptığınız tarihte saat 17:00'a kadar Ödemeler Menüsü'nden "Trafik Cezası İptal" seçeneği ile iptal edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım Trafik Cezası Ödeme işlemi ile ilgili dekont alabilir miyim?

Trafik Cezası Ödeme işleminizin gerçekleştiğine dair bilgi verilen "Sonuç" ekranında E-dekont butonunu göreceksiniz. E-dekonta tıklayarak yaptığınız ödemeye ait dekontu e-posta adresinize ve faks numaranıza gönderebilir, yazıcıdan çıktı olarak alabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan motorlu taşıt vergimi ödeyebilir miyim?

Ödemeler Menüsü'nden "Motorlu Taşıt Vergisi" seçeneği ile, ruhsat bilgilerinizi girerek verginizi ödeyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Motorlu Taşıt Vergisi Ödemesi için bir saat sınırı var mıdır?

Motorlu Taşıt Vergisi ödemenizi 7 gün / 24 saat yapabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan Motorlu Taşıt Vergisi ödememi iptal edebilir miyim?

Motorlu Taşıt Vergisi ödeme işleminizde herhangi bir sorun veya değişiklik olması durumunda ödemenizi, yaptığınız tarihte saat 17:00'a kadar Ödemeler Menüsü'nde "Motorlu Taşıt Vergisi İptal" seçeneği ile iptal edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yaptığım Motorlu Taşıt Vergisi ödemesi İle ilgili dekont alabilir miyim?

Motorlu Taşıt Vergisi ödeme işleminizin gerçekleştiğine dair bilgi verilen "Sonuç" ekranında E-dekont butonunu göreceksiniz. E-dekonta tıklayarak yaptığınız ödemeye ait dekontu e-posta adresinize ve faks numaranıza gönderebilir, yazıcıdan çıktı olarak alabilirsiniz.

Yatırım Ürünleri

Yatırım ürünlerine nasıl başvurabilirim?

Ürünler HSBC Müşterisi İseniz HSBC Müşterisi Değilseniz
Yatırım Fonları HSBC Kredi Kartınız ve HSBC Banka Kartınız ile HSBC ATM'lerinden; HSBC Telefon Bankacılığı ve HSBC İnternet Bankacılığı şifreleriniz ile kanallarımızdan yatırım fonu işlemlerinizi kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz. En yakın HSBC Bank Şubesi'ne uğrayarak hesap açtırmanız ve HSBC İnternet Bankacılığı ve HSBC Telefon Bankacılığı hazır şifrelerinizi almanız yeterlidir.
Eurobond Şubeniz aracılığıyla işlemlerinizi kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz. En yakın HSBC Bank Şubesi'ne uğrayarak hesap açtırmanız gerekmektedir.
Hazine Bonoları ve Devlet Tahvilleri Şubelerimiz ve HSBC Telefon Bankacılığı vasıtasıyla alım satım işlemlerini gerçekleştirebilir; HSBC İnternet Bankacılığı şifreleriniz ile hazine ihalelerine ve halka arzlara katılabilirsiniz. En yakın HSBC Bank Şubesi'ne uğrayarak hesap açtırmanız ve HSBC Telefon Bankacılığı ve HSBC İnternet Bankacılığı hazır şifrenizi almanız yeterlidir.
Hisse Senedi Şubeniz aracılığıyla HSBC Yatırım hesabı açtırmanız yeterlidir. Böylece Seans Salonu olan Şubelerimiz ya da HSBC Telefon Bankacılığı ile alım / satım işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. En yakın HSBC Bank Şubesine uğrayarak HSBC Bank ve HSBC Yatırım hesapları açtırmanız ve dilerseniz HSBC Telefon Bankacılığı ve HSBC Internet Bankacılığı hazır şifrelerinizi almanız gerekmektedir.
Portföy Yönetimi HSBC Yatırım Portföy Yönetimi hesabı açılması gerekmektedir. Şubelerimiz vasıtasıyla HSBC Yatırım'da Portföy Yönetimi Hesabı açtırmanız yeterlidir.

* HSBC Bank ve HSBC Yatırım'da hesap açtırmak için gereken evraklar, Türk uyruklu gerçek kişiler için kimlik (Nüfus cüzdanı, Sürücü belgesi veya Pasaport) ve vergi kimlik numarasıdır.

Yeni yatırım fonları alınıp satılırken hangi pay katları ile işlem yapılabilmektedir?

HSBC Bank B Tipi Likit Fon ve HSBC B Tipi Değişken Fon 1, diğer tüm A ve B Tipi Fonlar ise 10 pay ve katlarıyla işlem yapılabilinir.

Hazine bonosu ve devlet tahvillerinde nominal değer, kupon oranı, vade nedir?

Hazine bonosu ve devlet tahvili satın almadan önce bilinmesi gereken üç önemli konu bulunmaktadır: Bunlar; nominal değer, kupon faiz oranı ve vadedir. Bu üç hususu bilmek, size hazine bonosu ve devlet tahvilleri performansını diğer potansiyel yatırımlarla karşılaştırma olanağı sağlayacaktır.

Nominal değer, İskontolu olarak satılan bonolarda yatırımcının vade sonunda alacağı tutardır. Kupon faizli tahvillerde kupon faizlerine baz olacak tutarı simgeler ve vade sonunda son kupon faizi ile birlikte alacağı tutarı ifade eder.

Kupon oranı, Nominal üzerinden alınacak faiz oranıdır. Örneğin, altı ayda bir kupon faizi ödemeli bir tahvilin nominal değeri 1.000,00 TL ve kupon faiz oranı %50 ise, hazine bonosu hamili ilk altı ayın sonunda 250,00 TL, ikinci altı ay ve aynı zamanda vade sonunda 250,00 TL artı nominal değer olan 1.000,00 TL alacaktır. Tahvilin ilk ihracında kupon faizi ile birlikte kupon faizi ödeme aralıkları da duyurulur (3 ay, 6 ay ya da 1 yıl ).

Vade, nominal değerin ve son faiz ödemesinin yapılacağı tarihtir. Örneğin vadesi 14 Ağustos 2002 olan bir tahvil ya da bonoda , o tarihte bono/tahvil hamiline nominal tutar ve eğer tahvil ise son kupon faizi ödenecektir.

Hazine bonosu ve devlet tahvilleri ile para kaybedilebilir mi?

Hazine bonosu veya devlet tahvili, vade tarihine kadar elde tutulursa, anaparanın ve faizinin geri ödenmesi garantilidir. Ancak bir hazine bonosunun veya devlet tahvilinin süresi boyunca -hem fiili hem de beklenen değeri ikincil piyasadaki faiz oranları uyarınca değişecektir. Daha açık olarak belirtmek gerekirse, eğer ikincil piyasadaki faiz oranları düşerse hazinenin bonosunun ve devlet tahvillerinin değeri yükselir ve eğer vade tarihinden önce satılırsa beklenenden daha fazla getiri elde edilir. Faiz oranları yükselirse, Hazine bonosu ve devlet tahvillerinin değeri düşebilir ve vade tarihinden önce satılması gerekirse beklenenin altında getiri elde edilebileceği gibi anaparadan da kayıp olabilir.

Hazine ihalelerine nasıl katılabilirim?

İhaleye Bankamız aracılığı ile katılmak için öncelikle Bankamızda bir hesabınızın olması gereklidir. İhaleye katılmak istediğiniz miktarı ve oranı belirten bir yazılı talimatı en geç ihale günü saat 11.00'e kadar herhangi bir şubemize bildirmeniz gerekmektedir. Ayrıca Hazine İhalelerine HSBC Telefon Bankacılığı ve HSBC Internet Bankacılığı Hazine İhaleleri Menüsü'nden katılabilirsiniz.

Hisse Senedi

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan hisse senedi alıp satabilir miyim?

Hisse Senedi Menüsü'nden Hisse Senedi Alım-Satım, Emir İyileştirme, Emir İptal, Emir Görüntüleme, Sermaye Artırımına Katılım ve Portföy Görüntüleme işlemlerinizi gerçekleştirebilir, Online Fiyat İzleme Menüsü'nden Gerçek Zamanlı Hisse Senedi Fiyatları'na ulaşabilirsiniz.

Disket emirleri için geçerli olan saat nedir?

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan saat 16:40'dan bir sonraki gün saat 09:40'a ve gün içinde 12:05'den 14:05'e kadar göndermiş olduğunuz emirler İMKB'ye disket emri olarak iletilmektedir.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda işlem limitim nasıl hesaplanıyor?

İşlem limiti, hesabınızda bulunan kıymetlerin bir fonksiyonudur ve verebileceğiniz maksimum emir büyüklüğünü göstermektedir. Genel olarak, takas gününde bize olan yükümlülüklerinizi artıran işlemler işlem limitinizi azaltırken, yükümlülüklerinizi azaltan işlemler ise işlem limitinizi artırmaktadır. Örneğin, yapacağınız bir hisse senedi satışı sonucunda limitiniz artarken, alış yaptığınız zaman limitiniz azalacaktır.

Emrimin aktif fiyat üzerinden anında gerçekleşmesini istiyorum. Ne yapmalıyım?

Emriniz aktif fiyat üzerinden anında gerçekleşmesini istiyorsanız, alış emri verirken hisse senedinin fiyatını "Serbest Fiyat" seçmelisiniz. Bu durumda, emriniz o anki aktif fiyat üzerinden gerçekleşecektir.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda verdiğim Hisse Senedi Emri’ni iptal edebilir miyim?

Hisse Senedi İşlemleri Menüsü'nden "Emir İptali"ni seçerek, henüz İMKB sistemine girmemiş emirlerinizi iptal edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda verdiğim Hisse Senedi Emri’nin son durumunu nasıl öğrenebilirim?

Hisse Senedi İşlemleri Menüsü'nden "Emir Görüntüleme"yi seçerek, hisse senedi emrinizin son durumu hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda Hisse Senedi Portföyümü görüntüleyebilir miyim?

Portföyünüzde bulunan hisse senetlerinin adet, birim maliyet, son fiyat, cari portföy bilgileri, bugünkü portföy değeri ve kâr / zarar bilgilerine Hisse Senedi İşlemleri Menüsü'nden "Portföy Görüntüleme"yi seçerek ulaşabilirsiniz.

Hisse Senedi işlemleri ile ilgili olarak sorunlarımı nasıl iletebilirim?

Hisse Senedi Menüsü'nde yer alan "Mesaj Panosu" işlemi ile yetkililerimize ulaşabilirsiniz. İletmek istediğiniz sorununuza veya sormak istediğiniz sorulara yetkililerimiz tarafından en kısa sürede cevap verilecektir. Yetkililerimizle yapılan yazışmaları aynı ekran içerisinde izleyebilir ve takip edebilirsiniz.

Emrimin seansını değiştirmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Tüm gün için vermiş olduğunuz IMKB'ye henüz iletilmemiş olan emirlerinizin seansını Hisse Senedi İşlemleri Menüsü'nden "Seans Değiştirme"yi seçerek değiştirebilirsiniz.

Zincir Emir nedir?

Zincir Emir ilk emire bağlantılı olarak ikinci bir emir verilmesi imkanını sağlamaktadır. Zincir emir ilk verilen emrin tamamı gerçekleştikten sonra portföyünüzün veya işlem limitinizin müsait olması şartı ile IMKB'ye iletilir.

Hisse alış işlemlerinde kullanılan işlem limiti nedir?

İşlem limiti uygulaması ile yatırımcılarımızın portföylerinde bulunan bazı hisse senetleri teminat olarak kabul edilmekte ve böylece işlem gününde cari bakiyelerini aşan miktarlarda "alış" yapabilme imkanı sağlanmaktadır. Yatırımcılarımızın, piyasalardaki gelişmeleri yakından takip edebilmeleri amacıyla uygulamaya alınan işlem limitleri, bir "kredi" limiti değildir. Takas gününde hesabınızda oluşabilecek eksi bakiyeler yapılacak nakit virmanlar ile mutlaka kapatılmalıdır. 

Takas gününde eksi bakiye oluşması durumunda, Bankamız gerek Takasbank gerekse İMKB nezdindeki yükümlülüklerini yerine getirmeye devam etmektedir. Bankamızın bu gibi durumlarda üstlendiği ek maliyetler nedeniyle hesaplarınızda oluşabilecek eksi bakiyelere temerrüt faizi uygulanmaktadır. 

09/02/2004 tarihinden itibaren işlem limiti ile cari bakiyesinden fazla alım yaparak takas gününde borç bakiyesini kapatmayan yatırımcılarımızın işlem limitleri iptal edilmeye başlanmıştır. Bu nedenle: 

  • Her gün sonunda veya işlem yaparken hesabınızdaki T+1 ve T+2 bakiyenizi kontrol ediniz.
  • Hesabınız T+1 veya T+2'de eksi bakiyeye dönüyor ve hesabınızda yatırım fonu var ise bu fonlarınızı satmayı unutmayınız.
  • Hesabınızda yatırım fonu yok ise borç bakiyenizi yapacağınız TL virmanları ile takas gününde eksiksiz kapatınız.

Başvurular

E-Ekstre

E-Ekstre nasıl bir hizmettir?

HSBC Bank'ın tüm müşterilerine sunduğu bu hizmet, Otomatik Ödemeler, Kredi Kartı ve Kredili Mevduat Hesabı ekstrelerinin belirtilen e-posta adresine her ay düzenli olarak gönderilmesini sağlar. Ekstre bilgilerinizin posta adresinize ulaşmasını beklemeden, hepsini E-Ekstrenizde İnternet ortamında anında görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan E-Ekstre başvurusunu nasıl yapabilirim?

Ekstre gönderim tercihlerinizi HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'nda "Başvurular" menüsünde yer alan "Ekstre ve İletişim Tercihleri" işleminden veya HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'den güncelleyebilirsiniz.

HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan E-Ekstre kayıt bilgilerimi güncelleyebilir miyim?

HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'nda "Başvurular" menüsünde yer alan "Ekstre ve İletişim Tercihleri" bölümünden E-Ekstre talebinizle ilgili değişiklikleri yapabilirsiniz.

Hatırlatma Servisleri

Hatırlatma Servisleri nedir?

Hatırlatma Servisleri ile kredi kartı ekstrelerinizi SMS ile alma talebi yapabileceğiniz gibi, talimat vermiş olduğunuz kredi kartı ve/veya faturalarınızın son ödeme tarihinden bir gün önce sistemlerimizde kayıtlı olan e-posta adresinize ve/veya cep telefonunuza (SMS ile) hatırlatma mesajı gönderilmesini talep edebilirsiniz.

Hatırlatma Servisleri’ne nasıl kayıt olabilirim?

Hatırlatma Servisleri’ne Bireysel İnternet Bankacılığı “Başvurular” menüsü altından kayıt olabilir, güncelleme yapabilir ve kaydınızı iptal edebilirsiniz.

Finansal Bilgileriniz

Finansal Bilgileriniz nedir?

Finansal Bilgileriniz Raporu, Bankamızda sahip olduğunuz tüm varlık ve yükümlülüklerinizi, detaylı bir şekilde ve toplu halde görmenizi sağlayan bir hizmetimizdir. Dilediğiniz zaman geçmiş Finansal Bilgileriniz'e Aylık Finansal Bilgileriniz Görüntüleme'den, güncel Finansal Bilgileriniz'e ise Güncel Finansal Bilgileriniz Görüntüleme'den ulaşabilirsiniz.

Finansal Bilgileriniz'i nasıl talep edebilirim?

Aylık Finansal Bilgileriniz rapor talebi yapmak için Başvurular menüsü altından Finansal Bilgiler Ekstresi Başvuru ve Güncelleme seçeneğini kullanabilirsiniz. Güncel Finansal Bilgileriniz raporu için talep yapmanıza gerek yoktur.

Finansal Bilgileriniz için herhangi bir ücret ödemem gerekir mi?

Aylık Finansal Bilgileriniz raporunu İnternet Bankacılığı'ndan görüntüleme ücretsizdir. Aylık Finansal Bilgileriniz raporunun posta ile alınması durumunda ücret alınmaktadır. Ücret bilgisini öğrenmek için tıklayınız.

Güvenlik Ayarları

Güvenlik Ayarları menüsü ne işe yarar?

Güvenlik Ayarları bölümünden HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı’nın size sunduğu ek güvenlik ayarlarını kullanarak; 

  • İnternet Bankacılığı kullanımınızı finansal işlemlere kapatabilir,
  • IP numaranızı ve İnternet servis sağlayıcılarınızı (ISS) tanımlayarak, tanımlarınız haricinde İnternet Bankacılığı'na girişi engelleyebilir,
  • Dilediğiniz gün ve saat aralığını tanımlayarak bu tanıma uymayan zamanlarda İnternet Bankacılığı'nı kullanıma tamamen kapatabilir,
  • Dilediğiniz hesaplarınızın / kartlarınızın HSBC İnternet Bankacılığı kullanımını sınırlandırabilir, (Sadece izlemeye açık / Tüm işlemlere açık / Tüm işlemlere kapalı olarak belirleyebilecek)
  • HSBC İnternet Bankacılığı veya HSBC Telefon Bankacılığı'ndan yapacağınız para transfer işlemlerinizin günlük ve aylık limitlerini, banka limitleri dahilinde kendiniz belirleyebilirsiniz.

Güvenlik Ayarlarımı hatırlamıyorum. Ne yapmalıyım?

Güvenlik Ayarlarınızı eski haline çevirmek için HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayarak Müşteri Hizmet Yetkilinizle görüşmeniz yeterli olacaktır.

Uyarı Servisleri

Uyarı Servisleri nedir?

Uyarı Servisleri'ne kayıt olarak "kendi belirleyeceğiniz limit üzerinde girilen finansal işlemler" ve "İnternet Bankacılığı'ndan yapılan şifre değişiklikleri" ile ilgili uyarı mesajlarının sistemlerimizde kayıtlı olan e-posta adresinize ve/veya cep telefonunuza (SMS ile) gönderilmesini talep edebilirsiniz.

Uyarı Servisleri’ne nasıl kayıt olabilirim?

Uyarı Servisleri’ne, Bireysel İnternet Bankacılığı "Güvenlik Ayarları" menüsü altından kayıt olabilir, güncelleme yapabilir ve kaydınızı iptal edebilirsiniz.

Diğer

Kullanıcı Kodu & Parola ve Şifre İşlemleri

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı şifremi değiştirmem gerekir mi?

Oluşturacağınız İnternet Bankacılığı şifresi,sadece ilk girişinizde istenecek olup, sonraki girişlerinizde bankamızda kayıtlı olan cep telefonu numaranıza SMS ile gönderilecek olan “Tek Kullanımlık Şifre”yi girmeniz yeterli olacaktır. Dolayısıyla şifre değişikliğine gerek yoktur.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı kullanıcı kodumu nasıl değiştirebilirim?

Diğer Menüsü'nden "İnternet Bankacılığı Kullanıcı Kodu Değişikliği"ni seçtikten sonra, size ilk verilen 12 karakter uzunluğundaki Kullanıcı Kodunuz yerine en az 6 karakter olmak üzere yeni kullanıcı kodu tanımlayabilirsiniz. Yeni kullanıcı kodu tanımlamanız, eski kullanıcı kodunuzu sistemden silmez. İsterseniz eski kullanıcı kodunuzu kullanmaya devam edebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda HSBC Banka Kartı veya HSBC Kredi Kartı şifrelerimi değiştirebilir miyim?

ATM'lerde kartlarınızı kullanırken ihtiyacınız olan kredi kartı veya ATM kartı şifrelerini "Kartlar" menüsünden "Kart Şifrelerim"i seçerek değiştirebilirsiniz.

Parola uygulamasının amacı nedir?

Parola, HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'na girişiniz sırasında sorulan ek bir güvenlik sorusudur. 17.09.2004 tarihinde hayata geçen bu uygulama ile kullanıcı kodu girişinizin ardından ikinci ekranda parolanızı girmeniz beklenecektir. Parola girişinizin ardından bankamızda kayıtlı olan cep telefonu numaranıza gönderilecek olan Tek Kullanımlık Şifrenizi kullanarak İnternet Bankacılığı'na giriş yapabilirsiniz.

Parolamı hatırlamıyorsam / bilmiyorsam ne yapmalıyım?

Parolanızı unutmanız halinde, HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayarak Telefon Bankacılığı şifreniz ile sesli yanıt sistemini kullanarak veya Müşteri Hizmet Yetkilisi aracılığı ile ilk kullanım hâli olan doğum tarihinize dönüşmesini talep edebilirsiniz.

Bu hizmet için Sesli Yanıt Sistemi'nde 6 no'lu İnternet Bankacılığı Destek Hizmeti menüsünü kullanabilirsiniz.

Yeni parola uygulaması ile ilgili her türlü sorunuz için HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.

Kişisel İşlemler

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda kişisel bilgilerimi görüntüleyebilir miyim?

Kişisel Bilgilerim’den "Kişisel Bilgi Görüntüleme"yi seçerek müşteri numaranızı, iş ve meslek bilgilerinizi, ev adres bilgilerinizi, kart ve ekstre gönderim adresi bilgilerinizi görüntüleyebilirsiniz.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan kişisel bilgilerimi güncelleyebilir miyim?

Kişisel Bilgilerim’den "Kişisel Bilgi Güncelleme"yi seçerek müşteri numaranızı, iş ve meslek bilgilerinizi, ev adres bilgilerinizi, kart ve ekstre gönderim adresi bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.

İşlem Limit Bilgileri

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan yapılacak olan bankacılık işlemlerinin adet ve tutarı ile ilgili herhangi bir limit sınırlaması var mı?

Finansal İşlemler için adet ve tutar sınırlaması bulunmaktadır. Size sunduğumuz bankacılık işlemleri ile ilgili limit bilgilerine, "Limit Ayarları" menüsünden ulaşabilirsiniz.