Ana içeriğin başı

İşlem İmzalama nedir?

İşlem İmzalama, Bireysel İnternet Bankacılığı’ndan ve Mobil Bankacılık uygulamalarından yapılan belirli finansal ve bilgi güncelleme işlemlerinde Mobil Güvenli Anahtar veya Güvenli Anahtar aracılığıyla işleme özel tek kullanımlık onay kodu oluşturarak, işlem bilgilerinin kontrolünü ve doğrulanmasını sağlayan yeni bir güvenlik adımıdır. İşlem İmzalama ile zararlı yazılımlardan dolayı oluşabilecek dolandırıcılık girişimlerine karşı işlem güvenliğinizi artırmış olursunuz.

İşlem İmzalama nasıl bir koruma sağlar?

Bireysel İnternet Bankacılığı’na erişimi için kullandığınız bilgisayarınızda veya mobil cihazlarınızda bulunabilecek zararlı yazılımlar, işlemleriniz sırasında girdiğiniz bilgilerinizin değiştirilmesi neticesinde finansal zarara uğramanıza yol açabilir. Örneğin, yapmak istediğiniz para transferi için sizin girdiğiniz alıcı hesap numarası bilgisi değiştirilerek, paranın başka bir hesaba gönderilmesi sağlanabilir.

İşlem İmzalama ile işleme özel bir İşlem Onay Kodu oluşturarak, işleminizin sadece işlem sırasında girmiş olduğunuz bilgilerle gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz. Zararlı yazılımlardan dolayı girdiğiniz işlem bilgileri değiştirilmek istendiğinde, doğrulama sağlanamayacağı için işleminiz gerçekleştirilmez ve finansal zarara uğramanızın önüne geçilir.

İşlem İmzalama hangi işlemlerde gerekli?

Bireysel İnternet Bankacılığı üzerinden gerçekleştirilen tanımsız para transferlerinde, tanımsız başka karta borç ödeme işlemlerinde, alıcı tanımlama ve güncelleme işlemlerinde, tanımsız alıcıya yapılacak düzenli ödeme talimatlarında, kredi kartı ve banka kartı şifre oluşturma işlemlerinde İşlem İmzalama zorunludur.

HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı'nda İşlem İmzalama ile gerçekleştirebileceğiniz işlemler için tıklayın.

Mobil Bankacılık uygulamalarında ise İşlem İmzalama*, tanımsız olarak gerçekleştirilen Hesaba EFT, Kredi Kartına EFT, Başka Hesaba Havale ve Başka Kredi Kartına Ödeme işlemlerinde zorunludur. 

* iOS ve Android uyumlu akıllı telefonlardaki HSBC Mobil Bankacılık uygulamaları aracılığıyla tanımsız para transferi işlemlerinizi gerçekleştirebilmeniz için Güvenli Anahtar ile giriş yapmanız ya da Mobil Güvenli Anahtar ile ürettiğiniz şifreyi, farklı bir mobil cihazda Mobil Bankacılık girişi için kullanmanız gerekmektedir.

İşlem İmzalama neden zorunlu?

Müşterilerimizin İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık uygulamaları aracılığıyla gerçekleştirdikleri işlemlerin güvenliğini sağlayabilmek amacıyla belirli finansal işlemlerde Güvenli Anahtar ve Mobil Güvenli Anahtar kullanımına ek olarak İşlem İmzalama uygulanmaktadır.

Bireysel İnternet Bankacılığı'na Güvenli Anahtar / Mobil Güvenli Anahtar ile giriş yapmama rağmen neden tekrar şifre üretmem gerekiyor?

Güvenli Anahtar / Mobil Güvenli Anahtar Bireysel İnternet Bankacılığı’na girişlerde kullanımı, Sim kart kopyalama ya da telefonlara yüklenen zararlı yazılımlar ile SMS Tek Kullanımlık Şifre’nin çalınması gibi risklere karşı koruma için tasarlanmış güvenlik önlemidir.

İşlem İmzalama ise; Bireysel İnternet Bankacılığı’na giriş yapıldıktan yeni güvenlik işlem adımı ile işleme özel tek kullanımlık onay kodu oluşturularak, işlem bilgilerinin kontrolünün ve doğrulanmasını sağlar.

Mobil Bankacılık uygulamalarına Güvenli Anahtar / Mobil Güvenli Anahtar ile giriş yapmama rağmen neden tekrar şifre üretmem gerekiyor?

Güvenli Anahtar / Mobil Güvenli Anahtar’ın Mobil Bankacılık uygulamalarına girişlerde kullanımı, Sim kart kopyalama ya da telefonlara yüklenen zararlı yazılımlar ile SMS Tek Kullanımlık Şifre’nin çalınması gibi risklere karşı koruma için tasarlanmış güvenlik önlemidir.

İşlem İmzalama ise; Mobil Bankacılık uygulamalarına giriş yapıldıktan yeni güvenlik işlem adımı ile işleme özel tek kullanımlık onay kodu oluşturularak, işlem bilgilerinin kontrolünün ve doğrulanmasını sağlar.

Güvenli Anahtar kullanıyorum, "İşlem Onay Kodu" nasıl oluşturuluyor?

Adım 1: Güvenli Anahtar ile işlem imzalama yapabilmeniz için öncelikle cihazınızın üzerinde bulunan yeşil butona 2 saniye basılı tutarak açınız ve Güvenli Anahtar PIN kodunuzu giriniz.

Adım 2: Şifreniz başarılı olarak girildiğinde ekranda HSBC yazısı görüntülenecektir. HSBC yazısını görüntülendiğinde Güvenli Anahtarınızın sol alt köşesinde bulunan kırmızı butona ekranda "–" işareti görüntülenene kadar basınız.

Adım 3: " – " işareti görüntülendiğinde işleminiz sırasında işlem ekranında belirtilmiş olan rakamları tuşlayarak tekrar kırmızı butona basınız.

Adım 4: Güvenli Anahtar ekranında 6 haneli bir İşlem Onay Kodu görüntülenecektir. Bu İşlem Onay Kodu'nu işlem ekranında ilgili alana girerek işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Güvenli Anahtar ile İmzalama

Mobil Güvenli Anahtar kullanıyorum, "İşlem Onay Kodu" nasıl oluşturuluyor?

Adım 1: Mobil Güvenli Anahtar ile İşlem imzalama yapabilmeniz için öncelikle HSBC Mobil Bankacılık uygulamasını açarak, Mobil Güvenli Anahtar’ı seçiniz. Ardından İşlem Onay Kodu bölümünü seçiniz.

Adım 2: “İşlem Onay Kodu “ bölümündeki ilk satıra işleminiz sırasında işlem ekranında İşlem İmzalama için belirtilen rakamları giriniz.

Adım 3: İkinci satıra Mobil Güvenli Anahtar şifrenizi giriniz ve “Oluştur” butonuna basınız.

Adım 4: Ekranda 6 haneli “İşlem Onay Kodu” görüntülenecektir. Bu İşlem Onay Kodu'nu ekranında ilgili alana girerek işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

İşlem Onay Kodu

Oluşturulan "İşlem Onay Kodu" birden fazla işlemde kullanılabilir mi?

Hayır. "İşlem Onay Kodu" gerçekleştireceğiniz işlem sırasında girmiş olduğunuz bilgilere göre oluşturulan bir defalık kullanılabilen bir koddur. İşlem İmzalama gerektiren işlemlerinizin her biri için ayrı bir "İşlem Onay Kodu" oluşturulmalıdır.

Aynı hesaba gerçekleştirilen para transferleri için aynı "İşlem Onay Kodu" kullanılabilir mi?

Hayır. İşlem Onay Kodunuz işleminiz sırasında verdiğiniz hesap numarası için sadece o para transferi için üretilmektedir. Her transferiniz için, hesap numarası aynı olsa bile farklı bir İşlem Onay Kodu oluşturulmalıdır.

Güvenli Anahtar üzerinden oluşturduğum "İşlem Onay Kodu" ile işlem yapamıyorum, ne yapmalıyım?

İşlem Onay Kodunuzu anlatıldığı gibi oluşturduğunuzdan ve Bireysel İnternet Bankacılığı / Mobil Bankacılık uygulamalarında yer alan yönlendirmelere göre rakamları doğru girdiğinizden emin olunuz. Sorunun devamı hâlinde HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar üzerinden oluşturduğum "İşlem Onay Kodu" ile işlem yapamıyorum, ne yapmalıyım?

İşlem Onay Kodunuzu anlatıldığı gibi oluşturduğunuzdan, Mobil Güvenli Anahtar şifrenizi ve İnternet Bankacılığı / Mobil Bankacılık uygulamalarında yer alan yönlendirmelere göre rakamları doğru girdiğinizden emin olunuz. Sorunun devamı hâlinde HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.

"İşlem Onay Kodu"nu hatalı girdiğim için Bireysel İnternet Bankacılığı şifrem kilitlendi. Ne yapmalıyım?

Güvenliğiniz için hatalı İşlem Onay Kodu deneme sayısı 3 ile sınırlandırılmıştır. İşlem Onay Kodu, 4. defa hatalı girildiğinde Bireysel İnternet Bankacılığı şifresi 15 dakikalığına kilitlenmektedir. Lütfen 15 dakika sonra tekrar deneyiniz. Sorunun devamı hâlinde HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.

Mobil Bankacılık uygulamasından tanımsız para transferi işlemlerimi "İşlem İmzalama" kullanmadan gerçekleştirebilir miyim?

İşlem İmzalama Bankamız güvenlik politikaları çerçevesinde, müşterilerimizin işlem güvenliği ön planda tutularak hayata geçirilmiştir. Tanımsız para transferlerinizi "İşlem İmzalama" yapmadan gerçekleştirmek isterseniz İşlem İmzalama kullanarak Hızlı Alıcı olarak kaydedebilir ve aynı hesaba daha sonra yapacağınız transfer işlemlerinizi İşlem Onay Kodu'na gerek duymadan gerçekleştirebilirsiniz.