Ana içeriğin başı

Yatırım ve Mevduat Ürünleri

Yatırım Ürün ve Hizmetleri

Sistem geçişi nedeniyle 20 Nisan 2018 13:30 - 24 Nisan 2018 09:00 saatleri arasında Kısa Vadeli Borçlanma Araçları Fonu ve Para Piyasası Fonu dahil olmak üzere yatırım fonu alım satım işlemleri gerçekleştirilemeyecektir. 

Yenilikler

Özel Sektör Tahvilleri

Premier müşterilerimiz HSBC Bank Şubeleri'nden Türk şirketlerinin ihraç ettiği özel sektör tahvili işlemlerini yapabilecekler.

İnternet Bankacılığı-Vadeli İşlem Opsiyon Piyasası Sözleşmeleri (VİOP)

Premier müşterilerimiz, Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası’nda (VİOP) işlem gören Vadeli İşlem Sözleşmeleri ile ilgili işlemlerini HSBC Bireysel İnternet Bankacılığından da gerçekleştirebilecekler.

İnternet Bankacılığı-Fonlu Mevduat Ürün Başvurusu

Fonlu Mevduat ürün başvurusunu artık HSBC Bireysel İnternet Bankacılığı’ndan da gerçekleştirebilirsiniz.

Mobil Bankacılık-Hisse Senedi İşlemleri

Hisse senedi işlemleri HSBC Mobil Bankacılık üzerinden de yapılabilecektir.

Mobil Bankacılık-Risk Profil Anketi ve Uygunluk Testi

Risk profilinizi ve risk profilinize uygun ürünleri belirleyebilmek için “Risk Profil Anketi ve Uygunluk Testi”ni Mobil Bankacılık üzerinden de tamamlayabileceksiniz.

Değişiklikler

Aktif Hesap Değişikliği

Müşterilerimiz bireysel mevduat hesaplarından sadece bir tanesini, ve varsa yine ortak hesaplarından da sadece bir tanesini Aktif Hesap olarak belirleyebilecek olup tüm müşterilerimiz için Aktif Hesap vadesiz mevduatlarında bulunabilecek minimum alt limit 2.000 TL olarak güncellenecektir.

Yatırım Fonu ve Sabit Getirili Menkul Kıymet İşlemleri

Müşterilerimizin portföylerinde yer alan yatırım fonları ve sabit getirili menkul kıymetler (Devlet Tahvili, Hazine Bonosu ve Eurobond), alım yaptıkları hesaplardan bağımsız olarak, tek bir hesap altında ürün bazında topluca izlenebilecektir.

Fon Kodu Değişikliği

HSBC Portföy Kısa Vadeli Borçlanma Araçları Fonu kısaltması olan “HBKTB” değişerek “HPT”, HSBC Para Piyasası Fonu kısaltması olan “HSBCL” ise “HSL” olarak değişecektir.

Valörlü Fon Alış Satış İşlem Saatleri Değişikliği

Müşterilerimiz 7/24 gerçekleştirebildikleri valörlü fon alış işlemlerini 09:00-16:00 saatleri arasında gerçekleştirebilecektir.

Hisse Senedi Çoklu Emir Kaydı

Seans odası dışındaki hizmet kanallarından Hisse Senedi “Çoklu” Emir Kaydı gerçekleştirilemeyecek, bu emir girişlerinin tek tek yapılması gerekecektir.

Müşterek Yetkili Hesapların Yatırım İşlem Yetkisi

Müşterek yetkili ortak hesaplar üzerinden yatırım işlemi (Yatırım Fonu, Hisse Senedi, Devlet Tahvili, Alternatifli Döviz, Döviz Opsiyon, EuroBond, Vadeli Döviz, Döviz SWAP vb.) yapılamayacaktır.

Mevduat Ürün ve Hizmetleri

Değişiklikler

Vadesiz Hesap Numarası Değişikliği

Müşterilerimizin kullandıkları mevcut hesap numaraları değişecek* ancak mevcut IBAN numaralarında bir değişiklik olmayacaktır. Değişen hesap numaraları müşterilerimize iletilmiştir. Yeni hesap numaralarınızı 24 Nisan 2018 itibarıyla tüm kanallarımızdan izleyebilirsiniz.

*IBAN yerine hesap numara(ları)nıza yapılan (gelen) ödemeler var ise, yeni hesap numaralarınızı hesabınıza para gönderen ilgili kişi ve/veya kurumlara iletmeniz gerekmektedir.

HSBC Kartınız ile HSBC ATM'lerinden vadesiz mevduat hesaplarına erişim

HSBC Banka Kartı'nız veya Kredi Kartınız ile tüm vadesiz hesaplarınız HSBC ATM'lerinden ulaşılabilir olacaktır. Sadece seçilen hesapların ATM'den görüntülenmesi uygulaması son bulacaktır. Tüm diğer banka ATM'lerinden ise mevcuttaki gibi "Ana Hesap" bakiyenize ulaşabilirsiniz.

Premier Çocuk Hesabı

Premier çocuk hesabı ürün sunumuna sona erecek ve müşterilerimizin mevcut Premier Çocuk hesapları vadesiz mevduat hesabı olarak güncellenmiştir.

Modern Plus Hesap

Modern Plus hesap ürün özelliği sona ermiştir, müşterilerimiz birikimlerini değerlendirmek için alternatif ürünlerimizi kullanabilirler.

Modern Hesaba Özel Internet Bankacılığı'dan Ücretsiz Para Transferi

Modern Hesap kullanılarak İnternet Bankacılığından gerçekleştirilen para transferlerinde sunulan ücret istisnası 24 Nisan 2018 itibarıyla sona erecektir.

Vadeli Hesap Temdit İşlemleri

Müşterilerimiz yalnızca şubelerimizden açılan vadeli hesaplarını, vade sonlarında sadece şubelerimizden para ekleme veya çıkartma opsiyonu ile temdit edebilecektir. İnternet Bankacılığı veya Çağrı Merkezimizden temdit işlemi gerçekleştirilemeyecektir.

Otomatik Ödemeler Ekstre Gönderimleri

Otomatik Ödemeler Ekstresi gönderimleri sona erecektir. Otomatik ödemeleriniz ile ilgili detaylı bilgilere tüm hizmet kanallarımız üzerinden dilediğiniz zaman ulaşmaya devam edebilirsiniz.

HSBC Premier ve Advance'e Giriş

HSBC Premier ve Advance'e dahil olmak isteyen müşterilerimizin, HSBC Premier ayrıcalıklarından yararlanmak için Bankamızda en az 100.000 TL veya muadili döviz cinsinden bakiye bulunması, HSBC Advance ayrıcalıklarından yararlanmak için ise Bankamızdaki vadesiz hesabından biri fatura talimatı olmak üzere en az 3 adet ödeme talimatı verilmesi ve bu ödemelerin toplamının aylık en az 500 TL olması yeterlidir. HSBC Premier ve HSBC Advance segment kriterini sağlayan müşterilerimiz bir gün sonra HSBC Premier ve HSBC Advance segmente otomatik olarak dahil edilecektir.

Segment SMS Bilgilendirmeleri

Premier müşterilerimize "Büyük Adım" ve Advance müşterilerimize "Advance Avantajları" kapsamında ödeme kriterlerinin sağlanması ile ilgili bilgilendirme SMS’i gönderimi yapılmayacaktır. Premier Büyük Adım ve Advance durumunuzu her zaman Müşteri Temsilcilerinden ve HSBC Telefon Bankacılığı’ndan öğrenebilirsiniz.