Ana içeriğin başı

HSBC Dijital Kredi nedir?

HSBC Dijital Kredi, HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarımız üzerinden herhangi bir belgeye gerek duymaksızın, tüm bireysel ihtiyaçlarınızı karşılamak için hızlı ve kolay bir şekilde başvuruda bulunabileceğiniz bir kredidir. Başvurunuzun onaylanması durumunda, kredi kullanımı yine bu kanallar üzerinden gerçekleşir ve krediniz seçtiğiniz vadesiz hesabınıza hızlıca aktarılır.

HSBC Dijital Kredi ile hangi ihtiyaçlarımı karşılayabilirim?

Sağlık, tatil, eğitim, evlilik, beyaz eşya ve elektronik eşya alımı, borç ödeme gibi daha pek çok ihtiyacınızı karşılamak için HSBC Dijital Kredi hizmetimizden yararlanabilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi başvurusu için HSBC müşterisi olmam şart mı?

Evet. HSBC Dijital Kredi, sadece HSBC İnternet Bankacılığı ve Dijital Bankacılık kanallarımız üzerinden kullanılabilir. Bu kanalları kullanabilmek için, HSBC müşterisi olmanız gerekir.

Eğer müşterimiz değilseniz, size en yakın HSBC Bank şubesini ziyaret edip vadesiz TL hesabı açarak, edindiğiniz HSBC İnternet Bankacılığı veya Mobil Bankacılık şifreniz ile kolaylıkla kredi başvurusunda bulunabilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi ile minimum/maksimum ne kadar TL kredi başvurusunda bulunabilirim?

HSBC Dijital Kredi ile HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanalları aracılığıyla, minimum 2.000 TL maksimum 50.000TL'ye kadar kredi başvurusunda bulunabilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi ile sunduğunuz minimum ve maksimum vade sayıları nedir?

HSBC Dijital Kredi ile minimum 2 ay maksimum 36 ay vadede başvurularınızı gerçekleştirebilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi ile konut, taşıt vb. kredi başvurusu gerçekleştirebilir miyim?

Hayır. HSBC Dijital Kredi ile sadece ihtiyaç kredisi başvurusunda bulunabilir ve kullanabilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi başvurusunda istenen belgeler nelerdir?

HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık üzerinden gerçekleştirebileceğiniz HSBC Dijital Kredi başvurusunda herhangi bir belge talep edilmemektedir.

HSBC Dijital Kredi kullanabilmek için şubeye gitmem gerekir mi?

Hayır. HSBC müşterisi olmanız ve bankamızda kullanılabilir vadesiz mevduat hesabınızın olması durumunda, şubelerimizi ziyaret etmeniz gerekmemektedir.

HSBC Dijital Kredi başvurusu sırasında kefil gösterme zorunluluğum var mı?

Hayır. HSBC Dijital Kredi başvurusu için kefil göstermeniz gerekmemektedir.

Ön onaylı kredi limitim olduğuna dair bankanız tarafından bilgilendirildim. Bu limitimi HSBC İnternet Bankacılığı veya Mobil Bankacılık kanallarınız üzerinden kullanabilir miyim?

Bankamızdan ön onaylı ihtiyaç kredisi limitinizin olması durumunda, HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarımıza giriş yaptıktan sonra limitinizi görüntüleyebilirsiniz. Limitinizi kullanmak istediğiniz bir durumda ise, başvurunuzu bu limit ile ilerletebilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi için HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık üzerinden nasıl başvurabilirim?

HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarımızda yer alan Krediler menüsünde görebileceğiniz Dijital Kredi seçeneğine tıklayabilirsiniz. Ya da yine HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarımızda yer alan Başvurular menüsünde görebileceğiniz Kredi Başvurusu altındaki Dijital Kredi seçeneğine tıklayıp başvuruda bulunabilirsiniz.

Başvurum sırasında hata uyarısı ile karşılaştım. Ne yapmalıyım?

HSBC Dijital Kredi başvurusu sırasında herhangi bir hata uyarısı ile karşılaşmanız durumunda veya bilgi almak istediğiniz herhangi bir konuda HSBC şubeniz ile iletişime geçebilir veya 0850 211 011’i arayarak HSBC Bank Telefon Bankacılığı aracılığıyla müşteri temsilcilerimizle görüşebilirsiniz.

Kredim ile ilgili sözleşme, bilgi formları ve evrakları nasıl dolduracağım?

HSBC Dijital Kredi başvuru ve kullanımı sırasında, kredinizle ilgili sözleşme bilgilendirme formlarını online olarak görüntüleyip, okuyabilirsiniz. Üstelik, başvuru sırasında Okudum Onayladım sekmesine tıkladığınızda ilgili belgeleri kolaylıkla onaylayabilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi'yi esnek ödemeli kredi planıyla kullanabilir miyim?

HSBC Dijital Kredi kapsamında eşit taksitli kredi planı sunulmaktadır. Esnek geri ödemeli kredi planlarımız için şubelerimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi başvuru sürecimde kredi borcumu sigorta ile temin altına alabilir miyim?

Evet. HSBC Dijital Bankacılık kanallarımız üzerinden HSBC Dijital Kredi başvurusunda bulunurken, Allianz Hayat ve Emeklilik A.Ş. iş birliği ile sunduğumuz Kredili Hayat Sigortası veya İşsizlik Teminatlı Kredili Hayat Sigortası seçeneklerinden birisi ile ilerleyebilir, kredinizi sigorta ile temin altına alabilirsiniz.

Başka sigorta acentelerinden getirmek istediğiniz kredi borcunuz ve vadesi ile uyumlu sigorta poliçeniz varsa, başvurularınız için şubelerimizi ziyaret edebilirsiniz.

Kredili Hayat Sigortası nedir ve neden tercih etmeliyim?

Allianz Hayat ve Emeklilik A.Ş. iş birliği ile sunduğumuz Kredili Hayat Sigortası'nı, işsizlik teminatı dâhil ve işsizlik teminatı hariç olmak üzere iki alternatif seçenekle müşterilerimize sunuyoruz.

İşsizlik teminatı hariç Kredili Hayat Sigortası; bireysel kredi kullanan müşterilerimizin yaşam kaybı veya tam ve daimî maluliyet durumunda kredi borcunu teminat altına alan bir sigortadır. Yaşam kaybı veya tam ve daimî maluliyet durumunda, kredi borcu ödendikten sonra varsa kalan tutar yasal varislere ödenir.

İşsizlik teminatı dâhil Kredili Hayat Sigortası; bireysel kredi kullanan müşterilerimizin yaşam kaybı veya tam ve daimî maluliyet durumunda kredi borcunu teminat altına alan, işsiz kalınması durumunda ise yine teminat kapsamında kredi taksitlerini ödeyen bir sigortadır. İşsizlik teminatlı Kredili Hayat Sigortası, kredi vadesi en az 6 ay olan HSBC Dijital Kredi başvurularında sunulan bir hizmettir.

Kredi borcunuzu belirtilen risklere karşı güvence altına almak isterseniz, sigorta dâhilindeki kampanyalarımızı tercih edebilirsiniz.

HSBC Kredili Hayat Sigortası, Allianz Hayat ve Emeklilik A.Ş. tarafından sunulmaktadır. HSBC Bank A.Ş., Allianz Hayat ve Emeklilik A.Ş. acentesidir.

Detaylı bilgi için tıklayınız.

Başvuru durumumu nereden takip edebilirim?

Başvuru durumunuzu HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarımızda yer alan Başvurular menüsünde görebileceğiniz Başvuru İzleme sekmesinden takip edebilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi başvurusu sonucunda, başvurumun değerlendirildiğine dair bir uyarı ile karşılaştım. Bu uyarı ne anlama geliyor?

Yapmış olduğunuz başvurular, bazı durumlarda değerlendirilmeye alınır. Kredi değerlendirme sonucunuza dair SMS ile tarafınıza bilgilendirme yapılır. Ayrıca başvurunuzun durumunu, HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarımıza yer alan Başvurular menüsünde görebileceğiniz Başvuru İzleme sekmesinden de takip edebilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi başvurusu sonucunda ret aldım. Tekrar başvuru yapabilir miyim?

Ret almanız durumunda, tekrar HSBC Dijital Kredi başvurusunda bulunabilmeniz için son 30 gün içinde bankamızdan ret almış başvurunuzun olmaması gerekmektedir.

Başvuru sonucunda, başvurduğum kredi tutarı ve/veya vadesi dışında bir tutar ve/veya vade ile devam edebileceğime dair bir açıklama gördüm. Bu ne anlama geliyor? Ne yapmalıyım?

Başvurunuzu değerlendirme sonucunda, başvurmuş olduğunuz kredi tutarı ve/veya vadesi dışında bir tutar ve/veya vadeyi size teklif edebiliriz. Bu teklifi onaylamanız hâlinde başvurunuz size önerdiğimiz vade ve tutar ile gerçekleşir. Teklifi kabul etmemeniz durumunda, başvurunuz iptal edilir.

HSBC Dijital Kredi Kullanım Süreci

Kredim onay aldı ve kullanım adımına geçti. Ama kredi başvuru bilgilerimi değiştirmek istiyorum. Bunu yapabilir miyim?

Hayır. Onay almış ve kullanım adımına geçmiş kredilerin başvuru bilgileri (vade, tutar, ilk taksit tarihi, seçilen kampanya) değiştirilemez. Mevcut akışınızın geçerlilik süresi dolduktan sonra yeni bir başvuru talebinde bulunabilirsiniz.

Başvurum onay aldı ve kullanım sürecine geçti. Kullanım işlemi için istenen belgeler nelerdir?

Onay alan ve kullanım adımına geçen başvurularda müşterilerimizden herhangi bir belge talep edilmemektedir.

Şubenizden ihtiyaç kredisi başvurusunda bulundum. Onay alan kredimi HSBC İnternet Bankacılığı veya Mobil Bankacılık aracılığıyla kullanmak için en yapmalıyım?

Onaylanan ihtiyaç krediniz HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarından kullanıma uygunsa, SMS ile veya şubelerimizdeki müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla tarafınıza bilgilendirme yapılır.

Bilgilendirmeler sonucunda kullanım işlemini gerçekleştirmek için, HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarımızda yer alan Krediler menüsünde görebileceğiniz Kredi Başvurusu sekmesindeki Dijital Kredi seçeneğine tıklayabilirsiniz. Ya da Başvurular menüsünde görebileceğiniz Kredi Başvurusu altındaki Dijital Kredi seçeneğine tıklayabilirsiniz.

Başvurum onay aldı ama kredi kullanımını gerçekleştirmekten vazgeçtim. Ne yapmam gerekiyor?

Onay alan başvurunuzu devam ettirmediğiniz ve kredi kullanımını tamamlamadığınız takdirde, başvurunuz size bildirilen süre içinde kendiliğinden iptal edilir.

Kredili Hayat Sigortası ile yapmış olduğum kredi başvuruma, sigortasız olarak devam edileceğine dair uyarı mesajı çıktı. Bu ne anlama geliyor?

Sigortalı başvurularınızda, sigorta firması tarafından yapılan değerlendirme sonucunda talebinizin olumsuz değerlendirilmesi durumunda, müşterilerimiz işlem ekranında beliren bu uyarı ile bilgilendirilir. Bilgilendirmenin ardından, müşterilerimize kredi başvurularına sigortasız olarak devam etmek isteyip istemediği sorulur. Gelen uyarı metnini onayladığınız takdirde başvurunuz sigortasız olarak devam eder. Onaylamadığınız takdirde ise başvurunuz iptal edilir. Dilerseniz, yeni bir başvuruda bulunabilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi başvurusu sırasında, sigorta başvurunuz olumsuz değerlendirilmiş ise, kredi kullanım işleminize devam ederek, kredi kullanım tarihinden itibaren 20 gün içerisinde kredi borcunuzu teminat altına almak için tekrar değerlendirme başvurusunda bulunabilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi Kullanım Sonrası

HSBC Dijital Kredim ile ilgili sözleşmelerime, bilgi formlarıma ve ödeme planıma nasıl ulaşabilirim?

Başvuru durumunuzu HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarımızda yer alan Hesaplar menüsündeki Sözleşmeler sekmesinden, krediniz ile ilgili sözleşmelerinize, bilgi formlarınıza ve ödeme planınıza dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.

HSBC Dijital Kredim için yapılandırma talep etmek istiyorum. Ne yapmam gerekir?

Kredi yapılandırma talebiniz için şubenizle iletişime geçebilirsiniz.

HSBC Dijital Kredim için balon ödeme yapmak istiyorum. Ne yapmam gerekir?

Balon ödeme talebiniz için şubenizle iletişime geçebilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi taksitlerimin ödemesini nasıl yapabilirim?

Kredi taksitlerinizi HSBC İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarımız, ATM'lerimiz, şubelerimiz ve HSBC Telefon Bankacılığı aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz.

HSBC Dijital Kredi kullanımı gerçekleşti fakat kredimi iptal etmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kredi kullanımı gerçekleştikten sonra 14 gün içinde yani Cayma Hakkı süresi kapsamında kredinizi iptal edebilirsiniz. Kredinizi iptal etmek istemeniz durumunda şubeniz ile iletişime geçebilirsiniz.

HSBC Dijital Kredimi 14 gün sonra (Cayma Hakkı süresi bittiğinde) kapatmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kredi kapama işlemi için şubenizle iletişime geçebilirsiniz.