Ana içeriğin başı

HSBC Mobil Bankacılık nedir?

HSBC Mobil Bankacılık, temel bankacılık hizmetlerimize ihtiyacınız olan her an, her yerde, sahip olduğunuz mobil cihazınız üzerinden ulaşmanızı sağlayan bir uygulamadır.

HSBC Mobil Bankacılık hizmetinden kimler faydalanabilir?

HSBC Mobil Bankacılık hizmetimizden, Bireysel İnternet Bankacılığı kullanan tüm müşterilerimiz faydalanabilir.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasına yurtiçi ya da yurtdışında –internet bağlantısı olan- herhangi bir yerden ulaşabilir miyim?

Evet, internet erişimizinizin olduğu her yerde HSBC Mobil Bankacılık’ı kullanabilirsiniz.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasından yaptığım işlemler için herhangi bir ücret ödemem gerekiyor mu?

HSBC Mobil Bankacılık yükleme ve kullanımı ücretsizdir*. Ancak GSM operatörünüze bağlı olarak, uygulamayı kullandığınız sırada harcadığınız data miktarı ücretlendirilebilir. 

İşlem ücretleri için tıklayın.

*HSBC Bank A.Ş.’nin yasal düzenlemeler kapsamında, belirtilen ücretlerde değişiklik yapma hakkı saklıdır.Tahsil edilen tüm işlem ücretleri üzerinden ayrıca %5 BSMV alınır. (KKTC Şubeleri için geçerli BSIV %3'tür).

İndirme ve Yükleme

HSBC Mobil Bankacılık uygulaması benim mobil cihazımla uyumlu mu?

HSBC Mobil Bankacılık’ı Android 4.0 ve üzeri ve iOS 8.0 ve üzeri işletim sistemine sahip akıllı telefon ve tabletlerinizde kullanabilirsiniz.

Mobil cihazında hangi versiyonun yüklü olduğunu bilmiyorum, nasıl öğrenebilirim?

iOS işletim sistemini kullanan cihazlar için, Ayarlar > Genel > Hakkında sayfasında yer alan Sürüm bilgisini, Android işletim sistemine ait cihazlar için Ayarlar > Cihaz Hakkında sayfasında yer alan Android Sürümü bilgisini kontrol edebilirsiniz. (Android cihazlarda menü ve sayfa isimleri farklılık gösterebilir.)

Cihazımda Android/iOS işletim sistemi var ancak versiyonu güncel değil, nasıl güncelleyebilirim?

Cihazınız üzerinden Yazılım Güncelleme seçeneği ile en son sürüme geçebilrisiniz. (Not: Bazı modeller için üretici firma tarafından güncelleme desteği verilmiyor olabilir.)

Kullandığım cihaz iOS ya da Android işletim sistemlerini desteklemiyor. HSBC Mobil Bankacılık uygulamasını kullanmak için ne yapabilirim?

HSBC Mobil Bankacılık uygulaması şu an için sadece iOS ya da Android işletim sistemli mobil cihazları desteklemektedir. Mobil cihaz kapsamının ilerleyen dönemlerde genişlemesi durumunda size bilgilendirme yapılacaktır.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasını nasıl yükleyebilirim?

Mobil Bankacılık uygulamasını, mobil cihazınızın işletim sistemine gore App Store (iPhone, iPad vb. ) ya da Google Play’den indirebilirsiniz. Dilerseniz mobil cihazınızın internet tarayıcısından www.hsbc.com.tr adresine girip, cihazınıza uygun olan versiyonun indirilmesini sağlayabilirsiniz.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasını mobil cihazımdan sildim / farklı bir mobil cihaza yükledim, ne yapmam gerekiyor?

Mobil Güvenli Anahtar’ınızı aktive ettikten sonra uygulamayı sildiyseniz, Mobil Güvenli Anahtar’ınızın kullanıma kapatılması için HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.

Eğer Güvenli Anahtar ile giriş yapıyorsanız kullanıcı kodu, parola ve Güvenli Anahtar’ınız ile ürettiğiniz tek kullanımlık şife ile giriş yapabilirsiniz.

Giriş

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasına giriş yapabilmem için HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı’nı kullanıyor olmam gerekiyor mu?

Evet, HSBC Mobil Bankacılık’a giriş için, HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı’na daha önce en az bir defa giriş yapmış olmanız ve şifrenizin açık statüde olması gerekmektedir.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasından faydalanmam için ayrı bir şifre oluşturmam gerekiyor mu, kullanıcı kodu ve parola alanlarına ne yazmalıyım?

Mevcut HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı kullanıcı kodu ve parolanızı kullanmanız gerekmektedir, ayrı bir şifre oluşturmanıza gerek yoktur.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasına nasıl giriş yapabilirim?

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasına Güvenli Anahtar ya da Mobil Güvenli Anahtar ile giriş yapılabilmektedir. 

Güvenli Anahtar cihazı kullanıyorsanız; Mobil Bankacılık uygulamasında Kullanıcı Kodu ve Parolanızı girdikten sonra Güvenli Anahtar cihazınız ile ürettiğiniz tek kullanımlık şifreyi girerek giriş yapabilirsiniz. 

Güvenli Anahtar ve Aktivasyon işlemi hakkında ayrıntılı bilgi almak için lütfen tıklayın.

Güvenli Anahtar cihazı kullanmıyorsanız; Mobil Bankacılık uygulamasında Kullanıcı Kodu ve Parolanızı girdikten sonra, Mobil Güvenli Anahtar’ınızı aktive etmeniz için size görüntülenecek adımları takip edin. Aktivasyon işleminizin tamamlanmasıyla birlikte, HSBC Mobil Bankacılık uygulamasına sadece Mobil Güvenli Anahtar şifrenizi tuşlayarak giriş yapabileceksiniz. 

Mobil Güvenli Anahtar ve Aktivasyon işlemi hakkında ayrıntılı bilgi almak için lütfen tıklayın.

iPad uygulamamıza Güvenli Anahtar ve Mobil Güvenli Anahtar dışında SMS Tek Kullanımlık Şifre ile de giriş yapılabilmektedir.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasına giriş yaparken kullanıcı kodu ve parolamı yazdıktan sonra “Mobil Güvenli Anahtar” ile ilgili bir sayfa ile karşılaştım. Mobil Güvenli Anahtar nedir?

Mobil Güvenli Anahtar ile ilgili tüm ayrıntılara buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar’ımı aktive ettim. HSBC Mobil Bankacılık uygulamasına giriş yaparken kullanıcı kodum otomatik olarak ekrana geliyor. Bu güvenli mi?

Mobil Güvenli Anahtar’ınızı aktive etmenizle birlikte HSBC Mobil Bankacılık uygulamasını tekrar açtığınızda, kullanıcı kodunuz teyit amaçlı size maskeli olarak gösterilmektedir. Giriş yapılabilmesi için Mobil Güvenli Anahtar şifrenizin de girilmesi gereklidir. Güvenliğiniz için hesaplarınız ile ilgili hiçbir detay mobil cihazınız üzerinde saklanmamaktadır.

Kullanıcı kodumu / Parolamı / Mobil Güvenli Anahtar şifremi hatırlamıyorum, ne yapmalıyım?

Kullanıcı kodu / parolanızı hatırlamıyorsanız ya da yeninden oluşturmak istiyorsanız, Anında Şifre sayfasını tıklayarak tekrar oluşturabilirsiniz. 

Mobil Güvenli Anahtar şifrenizi hatırlamıyorsanız, şifrenizi girdiğiniz ekranda yer alan “Yardım” menüsüne girerek yönlendirmeleri takip edebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı giriş terchilerimden Güvenli Anahtar’ı çıkardım, Mobil Bankacılığa giriş yapmak istediğimde bana hala Güvenli Anahtar ile ürettiğim şifreyi soruyor?

İnternet Bankacılığı giriş tercihleriniz ile Mobil Bankacılık giriş tercihleriniz birbirinden bağımsızdır. Mobil Bankacılık girişlerinizde Güvenli Anahtar ya da Mobil Güvenli Anahtar kullanımı zorunludur. Eğer Güvenli Anahtar cihazından Mobil Güvenli Anahtar’a geçmek istiyorsanız İnternet Bankacılığı > Güvenlik Ayarları menüsünde bulunan Mobil Güvenli Anahtar sayfasına girip, “Uygulamayı İndirdim, Devam Etmek İstiyorum” butonuna tıklamanız ve ardından Mobil Bankacılık uygulamamız üzerinden giriş yapmanız gerekmektedir. Uygulama sizi aktivasyon için yönlendirecektir.

İşlemler

HSBC Mobil Bankacılık uygulaması ile hangi işlemleri yapabilirim?

HSBC Mobil Bankacılık ile hesap ve kredi kartı bakiyelerinizi görüntüleyebilir, hesap hareketlerinizi izleyebilir, para transferi, fon alış / satış, döviz alış/satış işlemlerinizi gerçekleştirebilir ve faturalarınızı ödeyebilirsiniz. Güncel işlem listesi için lütfen tıklayın.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasından yeni bir para transferi yapmak için ne yapmam gerekiyor?

Para transferleri menüsüne girip, ekranın sağ üst köşesinde yer alan “+” işaretine basarak yeni bir transfer işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Para transferi yapmak istiyorum ancak sadece kayıtlı alıcılarım listeleniyor?

HSBC Mobil Bankacılık’a Mobil Güvenli Anahtar ile giriş yaparsanız, sadece tanımlı alıcılarınıza para transferi yapabilirsiniz. Tanımsız para transferi işlemlerini gerçekleştirebilmeniz için Güvenli Anahtar ile giriş yapmanız ya da Mobil Güvenli Anahtar ile ürettiğiniz şifreyi, farklı bir mobil cihazda Mobil Bankacılık girişi için kullanmanız gerekmektedir.

HSBC Mobil Bankacılık işlem limitleri nedir?

HSBC Mobil Bankacılık uygulaması işlem limitleri, HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı işlem limitleriyle ortaktır. 

Güncel işlem limitlerini görüntülemek için tıklayın.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasında sağ üst tarafta “Ülke/Bölge Seçimi” yer alıyor. Bu seçeneğin işlevi nedir, farklı ülkelerdeki HSBC hesaplarıma ulaşabilir miyim?

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasın aracılığıyla HSBC‘nin hizmet verdiği ülkelerdeki bankacılık hizmetlerine ulaşabilirsiniz. Bu seçenekle diğer ülkelerdeki HSBC hesaplarınıza erişimde problem yaşıyorsanız, lütfen ilgili ülkede yer alan HSBC müşteri hizmetlerine ulaşınız.

Cep telefonumu kaybettim / çaldırdım, ne yapmalıyım?

Mobil Güvenli Anahtar kullanıcısı iseniz, HSBC Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayarak kullanıma kapatmanız gerekmektedir. Güvenli Anahtar kullanıyorsanız, herhangi bir bildirim yapmanıza gerek bulunmamaktadır. Yeni telefonunuza uygulamayı indirip, kullanabilirsiniz.

HSBC Mobil Bankacılık uygulamasında işlem yapmak istediğim hesabımı ve kredi kartımı göremiyorum, ne yapmalıyım?

HSBC Mobil Bankacılık uygulamalarında işlem yapabileceğiniz hesaplar/kartlar görüntülenmektedir. İşlem Kısıtlaması yaptığınız hesabınız/kartınız varsa Bireysel İnternet Bankacılığı > Güvenlik Ayarları menüsünden bir kısıtlama olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.