Ana içeriğin başı

Son dönemde ülkemizde banka müşterilerinin hassas bilgileri telefon, e-mail, vb. yöntemlerle ele geçirilerek yapılan sosyal mühendislik dolandırıcılık atakları gözlemlenmektedir. Bu tür ataklara karşı uyanık ve dikkatli olunması, hassas bilgilerin paylaşılmaması ve bu yönde sizlerle kurulacak iletişimlere itibar etmemeniz önemlidir.

Sizleri arayan ve kendilerini avukat, polis, savcı, bankacı, sigortacı gibi tanıtan, sosyal medya/e-posta üzerinden arkadaşınız ya da ticaret yaptığınız şirket gibi davranan dolandırıcılar olabilir. Bu kişiler ikna ve korkutma yöntemiyle hassas bilgilerinizi ele geçirmeye çalışabilir.

Bu kapsamda;

  • Ödül, faiz ücret iadesi, kart ücret iadesi veya farklı nedenlerle kartınız üzerinde yazan herhangi bir bilgiyi, kartınızın şifresini, HSBC Bank Mobil veya İnternet bankacılığı bilgilerinizi, kendinize SMS ile gelen şifrelerinizi talep eden, tuşlanmasını isteyen,
  • Hesabınıza yanlışlıkla ya da dolandırıcılık yoluyla para gönderildiğini ve bunu verilecek bir başka hesaba göndermenizi isteyen,
  • E-posta üzerinden sizinle iş ortağıymış gibi irtibata geçerek daha öncekilerden farklı bir hesaba/IBAN’a transfer talimatı yapmanızı isteyen,
  • Şüpheli işlemler nedeniyle hesaplarınızın güvence altına alınması gibi nedenler belirterek para transferi talebinde bulunan,

şahıslara inanmayınız. Ayrıca, dolandırıcılar telefon, bilgisayar gibi elektronik cihazlarınızda ekran paylaşım uygulaması indirmenizi isteyebilirler. Bu tarz uygulamaları, başka bir uygulama gibi gözükecek şekilde ayarlayabildikleri gibi, normal bir şekilde ekran paylaşmak için kullanılan uygulamaları da seçebilirler. Üçüncü kişilerce cihazlarınıza uygulama indirmeniz istendiğinde şüpheyle yaklaşmanızı, cihazlarınıza uzaktan erişime izin vermemenizi, bu uygulamalar aktif iken bankacılık uygulamalarınızı kullanmamanızı, herhangi bir kişisel bilginizi (şifrelerinizi, hassas verilerinizi, vb.) bu cihazlarda giriş yapmamanızı tavsiye ederiz.   

Bu şekilde şüpheli bir arama aldığınızda aramayı kapatınız. Eğer arama banka hesabınızla ilgili bir konudaysa ilgili bankayı arayınız. HSBC Bank çağrı merkezi numaramız 0850 211 0 111’dir.

Eğer böyle bir çağrı üzerine para transferi yaptıysanız veya kişisel bilgilerinizi paylaştıysanız, aşağıdaki adımları izleyiniz.

  • Bankanızı arayıp detaylı bilgi veriniz.
  • Aynı şifreleri kullandığınız başka banka hesaplarınız var ise, o bankaları da arayıp haber veriniz.
  • Bankalar tarafından aksiyon alınana kadar dolandırıcılarla paylaştığınız şifreleri değiştirmek geçici çözüm sunacaktır.

HSBC Bank tarafından gönderilmiş gibi gösterilen, dolandırıcılık amaçlı e-mail ve/veya SMS’lere kesinlikle cevap verilmemesini, bu tür e-mail ve/veya SMS’lerde yer alan linkleri tıklayarak HSBC Bank İnternet Bankacılığına ulaşılmaya çalışılmamasını önemle hatırlatırız. HSBC Bank İnternet Bankacılığına sadece www.hsbc.com.tr üzerinden giriş yapılmaktadır.