Ana içeriğin başı

Mobil Güvenli Anahtar nedir?

Mobil Güvenli Anahtar, HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının bir fonksiyonu olan ve HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık girişlerinizde güvenliğinizi arttıran tek kullanımlık şifre üretme uygulamasıdır.

Mobil Güvenli Anahtar ücretli midir?

Hayır. Mobil Güvenli Anahtar, HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı ve HSBC Mobil Bankacılık kullanıcıları için ücretsizdir.

Mobil Güvenli Anahtar’ı nasıl edinebilirim?

Mobil Güvenli Anahtar, HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının bir fonksiyonudur. Mobil Bankacılık uygulamamızı, Android işletim sistemine sahip mobil cihazlarınız için Google Play’den, iOS işletim sistemine sahip mobil cihazlarınız için App Store uygulama mağazalarından ücretsiz olarak indirebilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar’ımı nasıl aktive edebilirim?

Mobil Güvenli Anahtar aktivasyon işlemi için, Mobil Bankacılık uygulamasını indirdikten sonra “Giriş” butonuna basmanız, internet bankacılığı kullanıcı kodu ve parolanız ile giriş yaptıktan sonra yönlendirmeleri takip etmeniz gerekmektedir. Güvenli Anahtar cihazı kullanmıyorsanız, Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu için size 2 adet aktivasyon kodu gönderilecektir. Bu kodları mobil uygulamada girip Mobil Güvenli Anahtar şifresi belirlemenizle birlikte aktivasyon işleminiz tamamlanacaktır.

Mobil Güvenli Anahtar’ı hangi cihazlarda kullanabilirim?

Mobil Güvenli Anahtar, Android 4.0 ve üstü, iOS 8.0 ve üstü işletim sistemine sahip akıllı telefonlarda çalışmaktadır.

İnternet Bankacılığı giriş tercihlerimden Güvenli Anahtar’ı çıkardım, Mobil Bankacılığa giriş yapmak istediğimde bana hala Güvenli Anahtar ile ürettiğim şifreyi soruyor?

İnternet Bankacılığı giriş tercihleriniz ile Mobil Bankacılık giriş tercihleriniz birbirinden bağımsızdır. Mobil Bankacılık girişlerinizde Güvenli Anahtar ya da Mobil Güvenli Anahtar kullanımı zorunludur. Eğer Güvenli Anahtar cihazından Mobil Güvenli Anahtar’a geçmek istiyorsanız lütfen bir sonraki sorunun cevabında yer alan yönergeleri takip edin.

Güvenli Anahtar kullanıcısıyım, Mobil Güvenli Anahtar’ı kullanmak için ne yapmalıyım?

Güvenli Anahtar cihazınız ile Mobil Güvenli Anahtar’ı aynı anda kullanamazsınız. Öncelikle İnternet Bankacılığı > Ayarlar > Giriş Tercihleri menüsünde bulunan Mobil Güvenli Anahtar sayfasına girip, “Uygulamayı İndirdim, Devam Etmek İstiyorum” butonuna tıklamanız ve ardından Mobil Bankacılık uygulamamız üzerinden giriş yapmanız gerekmektedir. Uygulama sizi aktivasyon için yönlendirecektir.

Mobil Güvenli Anahtar sahibi olmak için HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı kullanıcısı olmak zorunlu mudur?

Evet, Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu yapmak ve kullanmak için HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı kullanıcısı olmanız gerekmektedir.

Mobil Güvenli Anahtar’ı ATM ya da Telefon Bankacılığı’nda kullanabilir miyim?

Hayır, Mobil Güvenli Anahtar’ı sadece HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık girişleriniz için kullanabilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar’ımı Şirket İnternet Bankacılığı / Şirket Mobil Bankacılığı girişlerinde kullanabilir miyim?

Hayır, Mobil Güvenli Anahtar sadece bireysel kullanım içindir.

Mobil Güvenli Anahtar kullanmaya başladığımda SMS Tek Kullanımlık Şifre ya da Mobil İmza kullanmaya devam edebilecek miyim?

Bireysel İnternet Bankacılığı girişleriniz için 30 Haziran 2013 tarihine kadar SMS Tek Kullanımlık Şifre ya da Mobil İmza kullanabilirsiniz. 30 Haziran sonrasında SMS Tek Kullanımlık Şifre ile sadece sınırlı işlem seti ile işlem yapabileceksiniz.

Mobil Bankacılık girişleriniz için, SMS Tek Kullanımlık Şifre ya da Mobil İmza kullanılamayacak olup, sadece Mobil Güvenli Anahtar ya da Güvenli Anahtar ile giriş yapabilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu sırasında Aktivasyon Kodu isteniyor. Nereden edinebilirim?

Mobil Güvenli Anahtar aktivasyonu için iki adet Aktivasyon Kodu’na ihtiyacınız olacaktır. Aktivasyon Kodu 1’in sistemde kayıtlı mail adresinize gönderilmesini sağlayabilir ya da Bireysel İnternet Bankacılığı > Ayarlar > Giriş Tercihleri > Mobil Güvenli Anahtar sayfasından edinebilirsiniz.

Aktivasyon Kodu 2 Bankamızda kayıtlı cep telefonu numaranıza SMS olarak iletilecektir.

Aktivasyon Kodu bana ulaşmadığında ne yapmalıyım?

Mobil Güvenli Anahtar aktivasyon ekranında bulunan “Yardım” menüsü ile tekrar gönderilmesini sağlayabilir ya da HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar için belirlediğim şifreyi uygulama kabul etmiyor, ne yapmalıyım?

Mobil Güvenli Anahtar’ınız için belirleyeceğiniz şifrenizin aşağıdaki koşullara uygun olması gerekmektedir. Bu koşullar çerçevesinde bir şifre belirleyip işleminize devam edebilirsiniz. 

Şifreniz;

  • En az 6, en çok 9 karakterden oluşmalı,
  • Hem harf, hem rakam içermeli,
  • İnternet Bankacılığı kullanıcı kodu ve parolanız ile aynı olmamalı,
  • Bir önceki şifreniz ile aynı olmamalı,
  • Türkçe karakter içermemeli, (Örn: ı, ş, ğ, ç, ö, I, Ş, Ğ, Ç vb.)
  • Aynı karakter iki defadan fazla tekrarlanmamalı, (Örn: aaa, bbb, 111)
  • Klavyenin art arda sıralanan 5 karakterini içermemeli (Örn: qwert, asdfg, 12345 vb.)
  • Şifrenin yarısından fazlası aynı karakteri içermemeli, (Örn: 1515151, a1a2a3a vb.)
  • Üç ya da daha fazla ardışık karakter içermemeli. (Örn: 123, abc vb.)

Mobil Güvenli Anahtar şifremi yanlış girsem dahi tek kullanımlık şifre üretiyor. Bu güvenli mi?

Bankamız güvenlik politikaları gereği Mobil Güvenli Anahtar şifreniz mobil cihazınız üzerinde saklanmamaktadır. Dolayısıyla, hatalı bir şifre girişi yapsanız dahi uygulama tek kullanımlık şifre üretecek ancak bu şifre geçersiz olacaktır. Üretilen bu geçersiz tek kullanımlık şifre ile internet bankacılığı ya da mobil bankacılığa giriş yapılması mümkün olmayacaktır.

Mobil Güvenli Anahtar ile ürettiğim tek kullanımlık şifreyi girmeme rağmen İnternet Bankacılığı’nda hata alıyorum, ne yapmalıyım?

Mobil Güvenli Anahtar şifrenizi doğru girdiğinizden emin olunuz.

Mobil Güvenli Anahtar şifremin doğruluğundan emin değilim / unuttum / değiştirmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Mobil Bankacılık girişinizde Mobil Güvenli Anahtar şifrenizin istendiği ekranda ya da Mobil Güvenli Anahtar butonuna tıkladıktan sonra görüntülenen ekranda “Yardım” butonuna basarak yeni şifre oluşturmak için yönlendirmeleri takip edebilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar’ımın kayıtlı olduğu mobil cihazımı çaldırdım / kaybettim, ne yapmalıyım?

Mobil Güvenli Anahtar’ınızın kullanıma kapatılması için HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.

Mobil Güvenli Anahtar kullanımında sorun yaşıyorum, ne yapmalıyım?

Eğer yaşadığınız soruna ait cevap bu sayfada yer almıyorsa destek almak için HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.