Ana içeriğin başı

Advantage Card Özellikli İşlemler

Kart Kullanımı

HSBC Advantage Kredi Kartım ile hangi işlemleri yapabileceğim?

HSBC Advantage Kredi Kartı yurtiçi ve yurtdışında milyonlarca MasterCard®/Visa amblemli mağazada geçerlidir. Ayrıca yurtiçinde 200.000’ini aşkın Advantage üye kuruluşunda tek ve çok taksitli alışveriş yapabilirsiniz. Yurtiçinde HSBC ATM'lerinin yanı sıra yurtiçinde tüm bankaların ATM'lerinde de kartınızı kullanabilirsiniz.

HSBC Advantage Kredi Kartımı hangi mağazalarda Advantage Card özellikleri ile kullanabilirim?

HSBC Advantage Kredi Kartınızı, tüm Advantage Üye Kuruluşları’nda tek ve çok taksitli alışverişlerinizde kullanabilirsiniz.

Ekstre

Advantage üye kuruluşlarında gerçekleştirdiğim taksitli işlemlerimi ve kredi kartı işlemlerimi ne şekilde takip edeceğim?

HSBC Advantage Kredi Kartları ile yaptığınız kredi kartı harcamalarınızı ve taksitli harcamalarınızı HSBC Advantage Kredi Kartı ekstrenizden, takip edebilirsiniz.

Hesap kesim tarihimi nasıl değiştirebilirim?

Hesap kesim tarihinizi, yılda üç defa, HSBC Bank İnternet Bankacılığı, HSBC şubeleri ve HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığıyla değiştirebilirsiniz.

Faiz / Kart Ücreti

Ödemelerimin gecikmesi durumunda işleyecek olan faiz nedir?

HSBC Advantage Kredi Kartınızın asgari ödemelerini geciktirmeniz durumunda işleyecek olan faiz %2,52'dir.

Kredi kartı ekstrelerinde yer alan kredi faizi nedir?

Harcamalarınızı kredilendirerek ödemeniz halinde, ödemeniz gereken aylık faiz oranıdır. (BSMV ve KKDF hariç / KKTC müşterileri için BSİV ve FFF hariç).

Kredi kartı ekstrelerinde yer alan nakit faizi nedir?

Nakit avans (kredi) çekimleriniz için ödemeniz gereken aylık faiz oranıdır. (BSMV ve KKDF hariç / KKTC müşterileri için BSİV ve FFF hariç). Bu faiz, nakit avans işlem tarihinden itibaren hesaplanır.

Kredi Kartı ekstrelerinde yer alan BSMV nedir?

Banka ve Sigorta Muamele Vergisi'dir. Yasa gereği TL veya yabancı para cinsinden düzenlenen ekstrenizdeki toplam faiz ve komisyon / ücret tutarı üzerinden, ilgili yasa ve bu yasa uyarınca çıkarılan mevzuatta belirlenen oranda (şu anda % 5) tahsil edilir.

Kredi Kartı ekstrelerinde görünen KKDF nedir?

Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu' dur. TL olarak düzenlenen ekstrelerde tahakkuk ettirilen toplam faiz üzerinden %15; ABD doları ve yabancı para cinsinden düzenlenen ekstrelerdeyse 07.06.1988 tarih ve 19835 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu Hakkında Karar gereğince son ödeme tarihinde ödenmeyen anapara borç tutarı üzerinden ilgili yasa ve bu yasa uyarınca çıkarılan mevzuatta belirlenen oranda (şu anda %15) tahsil edilir.

Kredi kartı faizi nasıl hesaplanır?

Önceki dönemden devreden borcunuz yoksa dönem borcunuzun tamamını son ödeme tarihine kadar ödediğinizde alışverişlerinizden kaynaklanan borcunuza faiz işletilmez. Toplam borcunuzun tamamını ödemediyseniz, kalan ödenmemiş bakiye üzerinden kredi faizi uygulanır.

Limit

Limitimi istersem artırabilir miyim, artırmak için ne yapmalıyım?

HSBC Advantage Kredi Kartı limitinizi artırmak için şubelerimize ya da HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’e başvurmanız gerekmektedir.

Taksitli işlemlerimin dönemsel taksit tutarları mı, toplam işlem tutarları mı limitimden düşecek?

Gerçekleştirdiğiniz işlemlerin toplam tutarları, toplam limit üzerinden düşülerek dönemsel borçlarınız ödendiği anda, ödenen tutar kadar kullanılabilecek limit üzerine ekleme yapılacaktır.

Ek Kart

Ek kredi kartlarım da Advantage özelliklerine sahip olacak mı?

Evet. HSBC Advantage Kredi Kartı'na bağlı olan tüm ek kredi kartları da Advantage logolu işyerlerinde alışveriş yapma imkanına kavuşmaktadır.

Advantage özellikli ek kredi kartımın harcamalarını nasıl takip edeceğim?

Ek kart ile yapılan harcamalar asıl kart hamilinin ekstresinde ayrı bir bölümde takip edilebilir. Asıl kart sahipleri talep ettikleri takdirde, ek kart hamillerine de ayrıca hesap özeti gönderilmesi mümkündür.

Dilediğim kadar ek kart çıkartabilecek miyim?

Çıkartabileceğiniz ek kart sayısında bir sınır bulunmamaktadır. HSBC Campus ve Advantage Hızz Üniversiteli Kredi Kartlarına ek kart çıkarılmamaktadır.

Ek kartlarda limitler hangi esaslara göre belirlenecek?

HSBC Advantage Kredi Kartı’nda asıl kart hamili, kendi kullanılabilir limitinin belli bir kısmını ya da dilerse tamamını ek kart limiti olarak belirleyebilecektir.

Ayrıca ek kartlarının nakit çekme yetkisi de, asıl kart hamili tarafından belirlenebilir.

Ödül Programları

Ödül sistemi nedir ve nasıl işler?

HSBC Advantage Kredi Kartınızla, Advantage üye işyerlerinde yaptığınız tek ve çok taksitli alışverişler size değişen oranlarda Advantage NakitPuan kazandırır. Advantage NakitPuan’larınız dilediğiniz Advantage üye işyerlerinde para yerine harcayabilir, Advantage NakitPuanlarınızı Advantage TatilPuan’a çevirerek ücretsiz seyahat ve konaklama hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Minimum Ödeme Tutarı

Minimum ödeme tutarım hesaplanırken taksitli alışveriş işlemlerim eklenecek mi?

Banka ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik değişikliği gereğince, minimum ödeme oranları, kredi kart limiti veya ilk kez kredi kartı sahibi olup olmama durumuna göre farklılık gösterecektir.Kanun gereği bu oran, ilk kez kredi kartı sahibi olanlar için kartın kullanıldığı tarihten itibaren bir yıl boyunca %40 olarak uygulanacaktır. Bu süreden sonra ise kart limitlerine bağlı olarak, 15.000 TL'ye kadar kredi kartı limiti olan müşterilerde %30, 15.000 TL'den 20.000 TL'ye kadar kredi kartı limiti olan müşterilerde %35, 20.000 TL ve üzerinde kredi kartı limiti olan müşterilerde %40 olarak uygulanacaktır.

Önceden tahsis edilmiş kredi kartları için asgari ödeme oranları; Kredi kartı limiti 15.000 Türk Lirasına kadar olan kredi kartları hakkında 1/1/2014 tarihinden 1/1/2015 tarihine kadar %27, Kredi kartı limiti 15.000 Türk Lirasından 20.000 Türk Lirasına kadar olan kredi kartları hakkında 1/1/2014 tarihinden 1/1/2015 tarihine kadar %32'dir.

Aynı yönetmelik değişikliği gereğince, 9 Ekim 2013 itibariyle bir takvim yılı içerisinde 3 defa dönem borcunuzun asgari tutarının ödenmemesi halinde HSBC kredi kart(lar)ınız dönem borcunuzun tamamının ödenmesine kadar limit artışı ve nakit kullanımına kapatılacak, üst üste 3 defa asgari tutarın ödenmemesi halinde bunlara ek olarak mal ve hizmet alımına kapatılacaktır.

Borç Ödeme

Kredi Kartı borcumu nereden ödeyeceğim?

HSBC Advantage Kredi Kartınıza ait kredi kartı ve Advantage Card logolu işyerlerinde gerçekleştirdiğiniz işlemlerinizin ödemelerini; tüm HSBC Bank şubelerinden, HSBC Bank ATM’lerinden, HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı www.hsbc.com.tr’den, HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’den veya otomatik ödeme talimatı vererek, ücretsiz olarak yapabilirsiniz.

Güvenli Sanal Alış-Veriş Hizmetleri

Güvenli Sanal Alış-Veriş nedir?

Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulaması; HSBC Advantage Kredi Kartınızla internet üzerinden yaptığınız, bu uygulamaya üye sanal mağazalardaki alışverişlerinizde ek güvenlik sağlayan bir uygulamadır.

Güvenli Sanal Alışveriş uygulaması nasıl çalışıyor?

HSBC Advantage Kredi Kartı’nızla veya HSBC Advantage Sanal Kartı’nızla internet üzerinde, bu uygulamaya üye sanal mağazalardan yaptığınız alışverişlerde size Sanal Alış-Veriş Şifreniz sorulacaktır. Bu işlem, kredi kartınızın izinsiz kullanımlarını önlediği gibi, güvenliğinizi de sağlamaktadır.

Güvenli Alış-Veriş hizmetlerinden yararlanmak için bir ücret ödeyecek miyim?

Güvenli Sanal Alış-Veriş Hizmetleri HSBC Advantage Kredi Kartı sahiplerine ücretsiz olarak sunulmaktadır.

HSBC Advantage Kredi Kartımı Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulaması kapsamında nerelerde kullanabilirim?

HSBC Advantage Kredi Kartınızı, Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye sanal mağazalarda kullanabilirsiniz. Güvenli Alışveriş uygulamasına üye sanal mağazalardan kredi kartınız ile gerçekleştirdiğiniz işlemlerde Sanal Alış-Veriş Şifrenizi tuşlamanız talep edilecektir. Güvenli Sanal Alış-Veriş Hizmetleri’ne üye sanal mağazalar ‘’Verified by Visa’’ ya da ‘’MasterCard® SecureCode’’ logosu taşımaktadır. Güvenli Sanal Alış-Veriş Hizmetleri’ne üye kuruluş listesine Verified by Visa ya da MasterCard® SecureCode internet sitelerinden ulaşabilirsiniz.

Güvenli Sanal Alış-Veriş hizmetlerinden yararlanmak ve kayıt olmak için bilgisayarımda olması gereken özellikler nelerdir?

Güvenli Sanal Alış-Veriş hizmetlerinden yararlanmak için bilgisayarınızda Internet Explorer 5+ ve/veya Netscape 4+ sürümlerinin bulunması gerekmektedir.

Güvenli Sanal Alış-Veriş hizmetleri, internette yapılan alışverişlere nasıl bir güvenlik sağlamaktadır?

Bu uygulamaya bir kere kayıt olduktan sonra, internette alışveriş yaparken sizden daha önce oluşturduğunuz şifreniz istenecektir. Şifrenizi girmeden önce karşınıza gelen ekranda yine daha önce oluşturduğunuz Kişisel Güvenlik Mesajınız da görüntüleneceği için, işlem yaptığınız alışveriş sitesinin güvenli bir site olduğundan emin olarak, şifre girişi yapabilirsiniz. Böylece 3. kişiler tarafından yapılabilecek işlemleri önlemiş olursunuz.

HSBC Advantage Kredi Kart'ınızın Güvenli Sanal Alış-Veriş Uygulamasına kaydı

Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına hangi kredi kartlarımla kayıt yaptırabilirim?

HSBC Advantage Kredi Kartınız ve HSBC Advantage Sanal Kartı’nız ile Güvenli Alış-Veriş uygulamasına kayıt olabilirsiniz. Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına kayıt olmak için kart sayısı sınırlaması bulunmamaktadır.

HSBC Advantage Kredi Kartımla Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına nasıl kayıt yaptıracağım?

Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına kayıt olmak için öncelikle HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı aracılığı ile Sanal Güvenlik Kodunuzu temin etmelisiniz. Daha sonra; kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesine, kredi kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode internet sitesine ulaşarak Sanal Alış-Veriş Şifrenizi ve Kişisel Güvenlik Mesajınızı oluşturduktan sonra, Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasından yararlanmaya ve internet üzerinde uygulamaya üye sanal mağazalardan güvenli alışveriş yapmaya başlayabilirsiniz. Eğer henüz İnternet Bankacılığı şifreniz yoksa HSBC Bank Şubelerinden, HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayarak ya da HSBC Bank ATM’lerinden internet şifrenizi oluşturabilirsiniz.

HSBC Bank Telefon Bankacılığı, ATM’ler ya da şubeler aracılığı ile Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına kayıt olabilir miyim?

Hayır. Şu anda sadece HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı aracılığı ile söz konusu kayıt işlemleri gerçekleştirilebilmektedir.

Kişisel Güvenlik Mesajı Nedir?

Kişisel Güvenlik Mesajınız, Güvenli Sanal Alış-Veriş sistemine kayıt olurken oluşturduğunuz bir mesajdır. Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye bir sanal mağazada alışveriş yaparken, kart detaylarınızı girdiğinizde karşınıza Kişisel Güvenlik Mesajınız çıkacaktır. Bu işlem yaptığınız alışveriş sitesinin güvenli olduğunu, dolayısıyla sizin güvende olduğunuzu gösterir. Kişisel Güvenlik Mesajınızı gördükten sonra Sanal Alış-Veriş Şifrenizi girerek işleminizi tamamlayabilirsiniz.

Neden vergi numaramı bilmem gerekiyor?

Vergi numaranız, Güvenli Sanal Alış-Veriş hizmetlerine üye olurken, güvenliğiniz açısından sizden istenecektir. Eğer vergi numaranızı hatırlamıyorsanız, HSBC Bank Internet Bankacılığı üzerinden vergi numaranızı öğrenebilirsiniz. Eğer vergi numaranız HSBC Bank Internet Bankacılığı’nda kayıtlı değilse, HSBC Bank Internet Bankacılığı aracılığı ile vergi numaranızı güncelleyebilirsiniz. Vergi numaranız Visa sisteminde güncellenecektir. Eğer vergi numaranız yoksa, Geçici Sanal Güvenlik Kodu’nuzu almak için HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayabilirsiniz.

Sanal Güvenlik Kodu nedir?

Sanal Alış-Veriş Şifrenizi oluşturmadan önce, sizden Sanal Güvenlik Kodu’nuz istenecektir. Bir kez Sanal Güvenlik Kodu’nuzu belirledikten sonra, HSBC Bank Internet Bankacılığı aracılığı ile Sanal Güvenlik Kodu’nuzu görüntüleyebilirsiniz. Sanal Güvenlik Kodu’nuzu unutursanız ya da HSBC Bank İnternet Bankacılığı’na ulaşamazsanız, HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığı ile Geçici Sanal Güvenlik Kodu’nuzu alabilirsiniz. Geçici Sanal Güvenlik Kodu’nuz 24 saat geçerli olacaktır.

Geçici Sanal Güvenlik Kodu nedir?

Sanal Güvenlik Kodu’nuzu HSBC Bank İnternet Bankacılığı aracılığı ile görüntüleyebilirsiniz. Eğer HSBC Bank İnternet Bankacılığı’na ulaşamazsanız ya da vergi numaranız yoksa, HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111’i arayarak Geçici Güvenlik Kodu’nuzu alabilirsiniz. Geçici Sanal Güvenlik Kodu 24 saat geçerli olup, sadece Güvenli Sanal Alış-Veriş hizmetlerine kayıt olurken kullanılmaktadır. Daha sonra, HSBC Bank İnternet Bankacılığı aracılığı ile Sanal Güvenlik Kodu’nuzu yeniden görüntüleyerek, Sanal Alış-Veriş şifrenizi, kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesinden, kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode sitesi üzerinden oluşturabilirsiniz.

Kişisel Güvenlik Mesajımı belirlerken nelere dikkat etmeliyim?

Kişisel Güvenlik Mesajınız 1 ile 30 karakter arasında olmalı, Türkçe karakter bulunmamalıdır. Kişisel Güvenlik mesajınızın Sanal Alış-Veriş şifreniz ve İnternet Bankacılığı şifrenizle aynı olmamasına özen gösteriniz.

Sanal Alış-Veriş Şifremi belirlerken dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?

Sanal Alış-Veriş Şifreniz en az 6, en çok 10 karakterden oluşmalıdır. Şifrenizde en az 2 rakam ve en az 2 alfabetik harf bulunmalıdır. Sanal Alış-veriş Şifrenizde Türkçe karakter bulunmamalıdır.

Sanal Alış-Veriş Şifrem ve İnternet Bankacılığı şifrem aynı olabilir mi?

Hayır, Sanal Alış-Veriş Şifreniz İnternet Bankacılığı şifrenizden farklı olmalıdır.

Tüm kredi kartlarım için Kişisel Güvenlik Mesajım ve Sanal Alış-Veriş Şifrem aynı olabilir mi?

Evet.

Sanal Alış-Veriş Şifremi unutursam ne yapmalıyım?

Sanal Alış-Veriş Şifrenizi unutursanız, Sanal Güvenlik Kodunuz ve Vergi numaranızı girerek, kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesinden, kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode sitesi üzerinden Sanal Alış-Veriş Şifrenizi yeniden belirleyebilirsiniz.

Sanal Alış-Veriş Şifremi nasıl değiştirebilirim?

Sanal Alış-Veriş Şifrenizi, kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesine, kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode sitesine ulaşarak, mevcut Sanal Güvenlik Kodu veya Geçici Güvenlik Kodunuz ile değiştirebilirsiniz.

Kişisel Güvenlik Mesajımı nasıl değiştirebilirim?

Kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesine, kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode sitesine ulaşarak, mevcut Kişisel Güvenlik Mesajınızı değiştirebilirsiniz. Kişisel Güvenlik Mesajınız 1 ile 30 karakter arasında olmalıdır.

HSBC Advantage Kredi Kartım yok, Güvenli Sanal Alış-Veriş hizmetlerinden yararlanabilir miyim?

Güvenli Sanal Alış-Veriş hizmetlerinden yararlanabilmek için HSBC Advantage Kredi Kartı sahibi olmanız gerekmektedir ; 0850 211 0 111 HSBC Bank Telefon Bankacılığı’nı aramanız ya da başvuru formunu doldurup, size en yakın HSBC Bank şubesini ziyaret etmeniz yeterli olacaktır.

Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasının Kullanımı

Güvenli Sanal Alış-Veriş Hizmetlerine kaydolduktan ne kadar sonra hizmetlerden yararlanmaya başlayacağım?

İlk kez kayıt olduktan sonra Güvenli Sanal Alış-Veriş hizmetlerinden yararlanmaya başlayabilirsiniz. Kredi kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesinden, kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode sitesi üzerinden Sanal Alış-veriş Şifrenizi belirleyebilirsiniz. Eğer daha önce kayıt olduysanız ve Sanal Alış-Veriş Şifrenizi unutursanız, HSBC Bank İnternet Bankacılığı aracılığı ile Sanal Güvenlik Kodu’nuzu görüntüleyebilir ya da Geçici Sanal Güvenlik Kodu’nuzu HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 aracılığı ile alabilirsiniz. Geçici Sanal Güvenlik Kodu 24 saat geçerli olup, Sanal Alış-Veriş Şifrenizi kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesinden, kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode sitesi üzerinden oluşturabilirsiniz.

İnternet üzerinde bir sitenin Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye olup olmadığını nasıl anlayabilirim?

Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye sanal mağazaların internet sitelerinde Verified by Visa ya da MasterCard® SecureCode logoları bulunmaktadır. Ayrıca alışverişiniz sırasında kart numaranızı girdikten sonra ekranınıza güvenli bir sitede olduğunuzun ispatı için Kişisel Güvenlik Mesajınız çıkacak ve sizden Sanal Alış-Veriş Şifrenizin girilmesi istenecektir. Güvenli Sanal Alış-Veriş Hizmetine üye olan web sitelerini görebilmek için Visa logolu kredi kartınız için Verified by Visa internet sitesine, MasterCard® logolu kredi kartınız için MasterCard® SecureCode internet sitelerini ziyaret edebilirsiniz.

İnternet üzerinden, uygulamaya üye sanal mağazalardan alışveriş yaparken Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye olduğumu özellikle belirtmeli miyim?

Hayır, uygulamaya üye sanal mağazaların internet sitelerinde kayıt olduktan sonra Sanal Alış-Veriş Şifreniz otomatik olarak size sorulacaktır. Güvenli Alış-Veriş linki aramanıza gerek kalmadan, uygulamaya üye sanal mağazaların internet sitelerinde Verified by Visa veya MasterCard® SecureCode logoları bulunacaktır.

HSBC Advantage Kredi Kartımı Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye sanal mağazalarda nasıl kullanacağım?

Alışverişinizi tamamlama aşamasında, kredi kartı detaylarınızın girişini yaptıktan sonra ekranda HSBC logosu, Verified by Visa ya da MsterCard SecureCode logoları, yaptığınız işlemin detayları, Kişisel Güvenlik Mesajınız ve son olarak Sanal Alış-Veriş şifrenizi yazacağınız yer ekranda belirecektir. İşleminizin tamamlanması için Sanal Alış-Veriş Şifrenizi girerek ileri tuşuna basmanız yeterli olacaktır.

Tüm internet sitelerinde Sanal Alış-Veriş Şifresi sorulacak mı?

Hayır, sadece Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye sanal mağazalarda Sanal Alış-Veriş Şifresi sorulacaktır.

HSBC Advantage Kredi Kartımı kaybettiğimde Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına tekrar kayıt yaptırmam gerekir mi?

Evet. Yeni kredi kartınız ulaştığında HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığından yeni Sanal Güvenlik Kodunuzu alarak kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesini, kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode sitesini ziyaret edip Güvenli Sanal Alış-Veriş Şifrenizi ve Kişisel Güvenlik Mesajınızı yaratarak uygulamaya yeniden kayıt olmanız gerekmektedir.

HSBC Advantage Kredi Kartım süresi dolduğu için yenilendiğinde, kredi kartımı Güvenli Sanal Alış-Veriş Sistemine tekrar kayıt yaptırmalı mıyım?

Hayır. Yenilenen HSBC Advantage Kredi Kartınız, eski kredi kartınız ile aynı numaraya sahip olacağı için Güvenli Sanal Alış-Veriş sistemine tekrar kayıt ettirmenize gerek yoktur.

Genel Sorular

Sanal Alış-Veriş Şifremi unutursam ne yapmalıyım?

Kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesi, kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode sitesi aracılığı ile Sanal Alış-Veriş Şifreniz ve Kişisel Güvenlik Mesajı’nızı yeniden belirlemeniz yeterli olacaktır. Verified by Visa ve MasterCard® SecureCode internet sitelerinin adreslerine HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı üzerinden ulaşabilirsiniz.

Sanal Alış-Veriş Şifremi veya Kişisel Güvenlik Mesajımı değiştirebilir miyim?

Eğer kredi kartınız Visa logolu ise Verified by Visa internet sitesi, kartınız MasterCard® logolu ise MasterCard® SecureCode sitesi aracılığı ile Kişisel Güvenlik Mesajınızı ve Sanal Alış-Veriş Şifrenizi değiştirebilirsiniz.

Güvenliğim için dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?

Sanal Alış-Veriş Şifrenizi ve Kişisel Güvenlik Mesajınızı kimseye söylememenizi ve hiçbir yere yazmamanızı güvenliğiniz için tavsiye ederiz.

HSBC Advantage Kredi Kartımın, internet üzerinde benden izinsiz olarak kullanılmasını nasıl engelleyebilirim?

Sanal Alış-Veriş Şifreniz ve Kişisel Güvenlik Mesajınız size özeldir. Kredi Kartınızın 3. şahıslar tarafından kullanılmasını önler, bu nedenle bu tür özel bilgilerinizi başka kişilerle paylaşmamanızı öneririz.

Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye sanal mağazalardan yaptığım alışverişler kredi kartı hesabımdan ne zaman tahsil edilir?

Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulamasına üye sanal mağazalarda yaptığınız alışverişler diğer alışverişleriniz gibi bankamıza ulaştıktan sonra kredi kartı hesabınıza yansıtılmakta ve ekstreniz ile iletilen son ödeme tarihinde tahsil edilmektedir.

Genel Özellikler

Bir kredi kartına sahip olmanın avantajı nedir?

HSBC Advantage Kredi Kartları ile, yurtiçinde tüm HSBC Bank Şubeleri'nden, HSBC Bank ATM'lerinden, yurtiçindeki tüm bankaların ATM’lerinden ve yurtdışında üzerinde Visa/MasterCard® amblemi bulunan yüzbinlerce ATM'den nakit avans çekilebilmektedir. HSBC Advantage Kredi Kartı'nızla HSBC ATM'lerinden vadesiz TL hesabınıza ulaşabilir, bankacılık işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Bütün banka kredi kartları aynı özelliklere mi sahiptir?

Temel işlevleri aynı olmakla beraber, rekabet nedeniyle, faiz oranları, ücretler, geri ödeme, limit, faiz hesaplama yöntemi, sigorta kapsamı, ürün çeşitliliği ve yan ürünler bakımından bankalar arasında farklılıklar mevcuttur. HSBC Advantage Kredi Kartları'nın sunduğu ayrıcalıklar için Kredi Kartı sayfamızdan bilgi edinebilirsiniz.

HSBC Advantage Kredi Kartı başvurusu nasıl yapılmaktadır?

HSBC Advantage Kredi Kartı'na sahip olmak için; 0850 211 0 111 HSBC Bank Telefon Bankacılığı’nı aramanız, www.hsbc.com.tr adresini ziyaret etmeniz ya da başvuru formunu doldurup imzalayarak en yakın HSBC Bank Şubesi'ne uğrayıp "Müşteri Yetkilisi" ile görüşmeniz yeterlidir. 

Başvuru formunuzla birlikte kimlik fotokopisi (nüfus cüzdanı,ehliyet veya pasaport), TCKN ya da Vergi Kimlik Numarası ve son 3 ay içinde adınıza düzenlenmiş fatura ya da ikamet tezkeresi iletmeyi unutmayınız. HSBC Campus Kredi Kartı Başvurusu için geçerli öğrenci kimlik fotokopisi de gerekmektedir.

Kredi Kartı Harcama Limiti nasıl belirleniyor, artırmak için ne yapmalıyım?

Limitler, kart hamilinin gelir durumu, işindeki pozisyonu, mal varlığı vb. dikkate alınarak Bankanın belirlediği kriterlere ve yasal regülasyonların belirttiği kurallara göre saptanır. Limit artışı için bu faktörlerdeki değişikliğin belgelenmesi, ayrıca müşterinin o ana kadarki harcama ve ödeme kayıtlarının olumlu olması gerekmektedir.

Kartımı kaybetmem / çaldırmam halinde ne yapmalıyım?

Hiç vakit kaybetmeden, HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 veya şube aranarak durum iletilmeli, daha sonra ise mutlaka yazılı olarak teyit gönderilmelidir.

Kartım kaybolduğunda/çalındığında benim sorumluluğum nedir?

Kart hamili, yapacağı kayıp veya çalıntı bildiriminden önceki yirmidört saat içinde gerçekleşen hukuka aykırı kullanımdan doğan zararlardan yüzelli Türk Lirası ile sınırlı olmak üzere sorumludur.

Kartım kaybolduğunda/çalındığında ya da tahrip olduğunda nasıl yeni kart alırım?

Her iki durumda da müşterinin talebi ile yeni kart verilmektedir. Yurtdışında kaybolan veya çalınan kartlar acil olarak yenilenir ve nakit avans yardımı yapılır.

Kartımı ATM'lerde kullanabilir miyim? Hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

HSBC Advantage Kredi Kartları ile, yurtiçinde tüm HSBC Bank Şubeleri'nden, HSBC Bank ATM'lerinden, yurtiçindeki tüm bankaların ATM’lerinden ve yurtdışında üzerinde Visa/MasterCard® amblemi bulunan yüzbinlerce ATM'den nakit avans çekilebilmektedir. HSBC Advantage Kredi Kartı'nızla HSBC Bank ATM’lerinden vadesiz TL hesabınıza ulaşabilir, bankacılık işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Kimlere ne kadar ek kart çıkartabilirim?

Akraba şartı olmaksızın istenilen sayıda ek kart çıkartılır.*

*HSBC Campus ve Advantage Hızz Üniversiteli Kredi Kartlarına ek kart çıkarılmamaktadır.

Hangi durumlarda faiz uygulanır?

Asgari borç tutarının ödenip kalan kredi kartı borcunun kredilendirerek ödenmesi halinde kalan tutara faiz işler. 

Ödenmesi gereken asgari borç tutarının altında ödeme yapılması durumunda, asgari tutarın ödenmeyen kısmı için gecikme faizi, kalan hesap bakiyesinin asgari tutarı aşan kısmı içinse akdi faiz uygulanır. Kart borçlarına bileşik faiz uygulanmamaktadır. Nakit avans çekimlerinde, işlemin gerçekleştiği tarihten, bankaya ödendiği tarihe kadar nakit çekim faizi işletilir. Kredi kartı faiz oranları ve nakit çekim ücreti için lütfen tıklayın.

Neden harcamalara faiz hesap kesim tarihinden başlatılırken nakit avanslara işlem tarihinden itibaren işletilmektedir?

Çünkü, nakit avans işlemi bir nakit kredi olarak değerlendirilmektedir.

Yurtdışında yaptığım harcamalar hangi oranlar kullanılarak ve hangi kura çevrilerek bana ekstre ile bildirilecektir?

Yurdışında yapılan USD harcamalar orijinal tutar olarak, diğer yabancı paralar ise uluslararası kart kuruluşlarının(Visa, MasterCard®) kullandığı çevrim kurları ile USD'ye çevrilerek ekstreye yansıtılır. Bu çevrim esnasında bölgelere göre değişen bir çevrim komisyonu da müşterinin ödeyeceği meblağ üzerine eklenir. Yurtdışı harcamalar, ekstresini TL talep edenler için TL'ye çevrilerek, USD isteyenlere USD'ye çevrilerek yansıtılır.

Hesap kesim tarihi ve son ödeme tarihi hakkında bilgi verir misiniz?

Müşterilerin yaptığı işlemler günlük olarak bankaya gelir. Banka bu kayıtları belli bir tarihe kadar biriktirip, bu tarihe kadar gelmiş olan kayıtları müşterilere bildirmek üzere hesap özetine basar. İşte bu tarih hesap kesim tarihidir. Son ödeme tarihi ise müşteriye hesap özeti ile bildirilmiş olan meblağın ödenmesi gereken son tarihtir. Bu tarihe kadar ödeme yapılmaması halinde faiz ve ücret tahakkuk ettirildiği gibi, diğer bazı yaptırımlar da söz konusu olabilir. (Limitin düşürülmesi, otorizasyon taleplerine red verilmesi (kartın kullanılamaması gibi.) Son ödeme tarihi bir önceki hesap bildirim cetvelinde de belirtildiği için bu tarihin müşteri tarafından atlanmaması, unutulmaması gerekir.

Kartımı internet ve diğer elektronik ortamlarda ürün siparişi, üyelik vb. amaçlarla kullanabilir miyim?

Kredi kartlarının internetten ürün satışı yapılan sitelerde sipariş amacıyla veya üyelik için kullanılması mümkündür. Fakat kredi kart bilgilerinize ulaşılarak kredi kartınızın kullanılma riski her zaman mevcuttur. Bu tür alışverişler için tasarlanmış ürünümüz olan HSBC Advantage Sanal Kart'ın kullanılabilir limiti; sadece sizin belirleyeceğiniz miktar ve sürede açık olacağından internetten yapılan alışverişlerde güvenilirdir. Alışverişiniz sonrasında limitini kullanıma kapattığınız için sizin haricinizde kullanılması mümkün olmamaktadır.

İnternet'te kredi kartımı vererek bir yere üye oldum. Devamını istemememe rağmen her ay hesabımdan abonelik ücreti alınmaya devam ediliyor. Bunu nasıl durdurabilirim?

Üyeliğin gerçekleştirildiği aynı mail adresine veya gerçek posta adresine üyeliğin iptal edildiğinin bildirimi yapılmalı, abonelik ücreti hala gelmeye devam ediyorsa, iptal bildirim belgeleriyle beraber bankaya başvurulmalıdır. HSBC Sanal Kart ile gerçekleştirdiğiniz üyeliklerde isteğiniz dışında kartınızdan abonelik ücreti v.s. alınamamaktadır.

Ekstrem elime ulaşmadı. Ne yapabilirim?

Ekstreniz adresinize ulaşmadıysa; HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayarak adres bilgilerinizi kontrol edip, gerekiyorsa Müşteri Hizmet Yetkililerimizin yardımı ile sistemde düzeltilmesini sağlayabilirsiniz. Ekstrenizi, hazırlandığı anda, HSBC Bank İnternet Bankacılığı aracılığıyla görüntüleyebilir ya da E-ekstreye başvurarak ekstrenizin her ay otomatik olarak e-mail adresinize gönderilmesi talebinde bulunabilirsiniz. Ayrıca HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayıp telefonunuzu kullanarak önce 1, sonra 1 ve daha sonra 4'ü tuşlayarak ekstrenizin faksla gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Ekstrenizin bakiyesini ise, yine HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i aradıktan sonra önce 1, sonra 1, sonra tekrar 1 ve daha sonra 1'i(TL bakiyesi için) veya 2'yi (USD bakiyesi için) tuşlayarak öğrenebilirsiniz.

Kartımın manyetik alanı sık sık bozuluyor. Ne yapmalıyım?

Kartın manyetik ortamlardan ve mıknatıstan uzak tutulması, diğer kredi kartlarıyla çok yakın temas etmeyecek şekilde muhafaza edilmesi ve manyetik alanın çizilmesini, yıpranmasını önlemek için cüzdan içinde tutulması gerekir.

Şifremi kaybettim / unuttum. Ne yapmalıyım?

HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111'i arayarak 4 numaralı seçenekten yeni şifre belirleyebilirsiniz.

Bana gönderdiğiniz Priority Pass Kartı ne işe yarar?

Priority Pass Programı dahilinde 100'ü aşkın ülkede, 325’i aşkın havaalanındaki 600'den fazla özel bekleme salonunda beraberinizdeki yakınlarınız ile birlikte ekstrelerinize yansıtılacak kişi başına 30 USD giriş ücreti karşılığında vakit geçirme ayrıcalığına sahip olabilirsiniz. 

HSBC Advantage Platinum Kredi Kartı sahibiyseniz ve Priority Pass Kartınız yoksa, Özel Müşteri Hizmetleri 0850 211 0 112’den talep edebilirsiniz. 

Priority Pass Kartlarının geçerli olduğu havaalanlarını Özel Müşteri Hizmetleri 0850 211 0 112 ya da http://www.prioritypass.com web sitesinden öğrenebilirsiniz.

Kartımda bana ait olmayan harcamalar var. İtirazımı nasıl iletebilirim?

İtirazınızı iletmek için kart hamili İtiraz Formu'nu doldurarak (0212) 376 5833 numaralı faksa ya da cb@hsbc.com.tr mail adresine göndermeniz durumunda, bankamızın ilgili birimi tarafından işleminiz en kısa sürede değerlendirilecektir. İtiraz formu için tıklayın.

Kredi Kartınızın Güvenliği

Kredi kartı şifremi (PIN) unuttum, ne yapabilirim?

Şifrenizi (PIN) hatırlayamıyorsanız, 0850 211 0 111 HSBC Telefon Bankacılığı’nı aramanız ya da www.hsbc.com.tr HSBC İnternet Bankacılığı’na tıklamanız yeterlidir.

Şifremi (PIN) değiştirebilir miyim?

Evet. Chip & PIN logosunu gördüğünüz tüm banka ATM’lerinden, 0850 211 0 111 HSBC Telefon Bankacılığı’nı arayarak, ya da www.hsbc.com.tr HSBC İnternet Bankacılığı’nı kullanarak şifrenizi (PIN) değiştirebilirsiniz. Alışveriş yaptığınız POS makinelerinden ya da şifre giriş cihazlarından şifre değiştirmek mümkün değildir.

Şifremi (PIN) yanlış girdim, ne yapmalıyım?

Farklı zamanlarda da olsa, şifrenizi (PIN) üç kez art arda yanlış girerseniz güvenliğiniz için şifreniz bloke olacaktır. Böyle bir durumda, HSBC ATM’lerinden, 0850 211 0 111 HSBC Telefon Bankacılığı’nı arayarak, ya da www.hsbc.com.tr HSBC İnternet Bankacılığı’nı kullanarak şifrenizdeki blokeyi kaldırabilirsiniz.

Şifremi (PIN) nasıl oluşturmalıyım?

Herhangi dört rakam seçmek yerine, sizin için özel anlam ifade eden bir sayıyı ya da kurnazca bir yol izleyerek mesela her sabah alarmınızı kurduğunuz saati seçebilirsiniz. 4 haneli şifreniz, bir tarih olabilir, örneğin; evlilik yıldönümüz ya da unutmadığınız bir olayın tarihi. Ya da ezbere bildiğiniz bir telefon numarasının belli bir bölümünü seçebilirsiniz.

Güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?

Şifrenizi (PIN) ve diğer güvenlik bilgilerinizi satış görevlisi de dahil olmak üzere kesinlikle kimseyle paylaşmayın. Kredi kartınızı sizden başka kimsenin kullanmasına izin vermeyin. Şifrenizi kesinlikle yazılı olarak saklamayın, kartınızın üzerine yazmayın ya da bir yere kaydetmeyin. Bankamız ya da satış görevlilerimiz sizden hiçbir zaman güvenlik bilgilerinizi ve şifrenizi söylemenizi ya da e-mail yoluyla göndermenizi talep etmeyecektir. Güvenliğiniz için bu tip taleplere yanıt vermeyin. Şifrenizin doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar olmamasına dikkat edin. 9876 ya da 1234 veya 9999 gibi bilindik sayı dizileri olmamasına özen gösterin.